torsdag, one day to go!


Bare tuller ;)

Sitter på gangen etter ca 2minutter med matteprøve.
Supergøy og faktisk kun kunne svare på ETT spørsmål, hvor det var "Hvor mange liter er 25dl?"
Resten var som gresk..

Sov hos Maria igår, og var ganske trøtt og sliten så skulle jeg sjekke til Malin mens Maria var oppe og lagde kylling i karri. Hvem tror dere sovnet? Med klær, sminke og uten å pusse tennene.
Våknet noen timer senere, og tenkte bare "ååh, nei" når jeg så klærne på, og forsto at jeg hadde sovnet uten og få sagt ifra. Litt sent og gjøre noe med det da, så satser på gjentakelse i nær fremtid, og at jeg da klarer å holde meg våken :)

Nå: friminutt frem til over tolv.
Jeg skal forresten kutte noen fag, sånn at jeg faktisk klarer å fullføre dette skoleåret.
Utrolig glad for at læreren min faktisk forstår, og gjerne vil tilrettelegge.

Ha en fin dag! :)






35 kommentarer

Silje | 22.09.2011 | 10:35

Du ærligtalt! Kutte noen fag? Hvis du ikke trør til å å fullfører skolen så blir det aldri gjort ! Sjønner ikke hvorfor du gir opp så fort ! Hvor lenge har du gått på skolen liksom? Syns seriøst at hvis du bare utsetter utsetter så gjør du d bare Bare værre for deg sjøl! Har sjøl tatt hele sykepleien som alenemor , og ja det er hardt! Men sånn er livet! Nå har jeg hvertfall en utdannelse og kan forsøge oss:-) ikke for å være frekk altså !

Ida | 22.09.2011 | 10:47

silje: Herregud så utrolig tragisk kommentar! det er faktisk forskjell på folk. og jeg skjønner godt at linn ikke klarer å ta videregående 100% hvert år som alenemor, jeg klarte det så vidt, uten at jeg var mor i det heletatt! Og jo, du var frekk...

Linn Therese - Nytt kapittel | 22.09.2011 | 10:50

Noen ganger trenger bare litt tilrettelegging, jeg er ikke alenemor, men ofte har jeg like vel et stort behov for litt tilrettelegging, sånn er det bare.. Hva går du på skolen? Håper du får en fin dag videre :)

Stine | 22.09.2011 | 11:03

Det er ikke opp til oss å dømme eller si hva Linn skal gjøre, men kommentere kan vi siden hun skriver "til oss"?

Jeg synes også det er bittelitt dumt at du kutter noen fag. Tilrettelegging er vel og bra, men enda bedre er det med en stor dose god innstilling om å bli ferdig så fort som mulig :-)

Jeg er litt enig med hun oppe at om du begynner å kutte (det spørs jo om du slipper de fagene eller om du skal utsette de og ta de igjen senere) så er det veldig fort gjort at det aldri blir noe av. Og det er ikke slik at hverdagen blir lettere selv om Malin vokser til. Når hun begynner på skolen skal hun være med på ørten og tusen aktiviteter, ha leksehjelp, være med venner, kjøres hit og dit.. hvordan skal du da mestre sosiomstudiet som krever godt over 5 i snitt for å komme inn på -og som er et beinhardt studie (da snakker vi studie) med mye pugging!

Jeg VET du kan klare det. Så tenk nøye gjennom valgene dine fremover nå. Helt ok å kutte noen fag dersom du har en god plan videre. Men husk at gode resultater krever beinhard jobbing!!

Klem til deg og lykke til. Blir spennende å følge deg videre :-)

therese | 22.09.2011 | 11:29

tuesday betyr tirsdag....regner med det skulle stå torsdag på engelsk i overskriften og ikke tirsdag :)

Ingvild | 22.09.2011 | 11:29

Huff, det er ikke lett med alle disse kommentarene du kommer til å få.. det er sikkert vondt å lese det, om alle synsere her ute :) Men jeg tenker også at du burde tenke deg godt om, kanskje du kan klare å komme gjennom det likevel, prøve litt til? Du har jo tross alt barnehage til Malin. En i min klasse er firebarnsmor, og tar sykepleien nå! Hun legger ikke skjul på at det "har vært et helvete", og skolen tar faktisk ikke noe hensyn når man kommer opp i høyskole, om henting i barnehage, selv om vi må i praksisutplassering med en times reisevei.. Man må bare ordne med barnevakt selv!

Noen ganger må man bite tennene sammen, men når man ser tilbake kan det være verdt det. Malin har deg jo på alle ettermiddager, og i helger. Du har jo allerede ofret mye :) Øving til prøver og eksamener tar ikke all verden av tid på helger og ettermiddager med litt planlegging. Men slitenhet gjør det jo, det er klart. Hva skulle du brukt den "frie" tiden din du dropper fagene til? Man har kanskje tanker om å bruke tiden effektivt, men det blir jo sjelden det. (Ta studiedager på høyskolen!, de blir brukt til soving, rydding, cafebesøk, frisør, banken og tannlege).

Men dette skal være ditt valg! Og jeg har inntrykk av at du er en bestemt ung jente, så du gjør nok det du har bestemt deg for :)

Stine | 22.09.2011 | 13:00

Jeg er alenemor, studerer vernepleier og jobber ved siden av.. Tro meg, jeg har hatt lyst til å gi meg, men da vet jeg at jeg ikke fullfører.. Husk, på høyskole får du ikke tilrettelegging. Det er hardt, men tenk gleden du får når du er ferdig. Og hvis du synes det er slitsomt nå, tror jeg neppe du klarer høyskole - ikke frekt ment, Linn!

Lykkehjertet - nybakt mamma til ei lita tulle | 22.09.2011 | 13:13

Synes du er kjempe flink! Har selv planer om å studere neste år (deltid).

TT | 22.09.2011 | 13:22

Linn snakker da ikke om å gi seg! Det at Linn skal kutte ut noen fag, tolker i alle fall jeg som at hun skal bare ha X-antall fag å konsentrere seg om her og nå, og ta de resterende fagene senere, slik at hun får generell studiekompetanse/alle fagene hun trenger i boks. Om Linn skulle ha kuttet ut noen fag for godt, hvorfor tror dere hun fortsatt går på skole?;)

Spør du meg er det mye bedre at hun gjør dette, enn å evt ikke fullføre, eller å feks fullføre, men med lave karakterer.

Stine | 22.09.2011 | 14:26

Ja så klart er det bedre at hun kutter ned noen fag istedefor å slutte. Men hvis VGS er slitsomt for henne, så blir høyskole vanskelig for henne.. Det må en virkelig være fokusert, og der er det ikke mye tilrettelegging. Noe, men ikke mye!

Oda | 22.09.2011 | 14:52

Bare husk at med en gang du kutter fagene, sier skolen ifra til lånekassa også mister du fort ca. 1000 kroner for hvert fag du tar bort. Det er ikke alle skoler som informerer om dette, så der gikk jeg på en real smell :)

Conny-Iren | 22.09.2011 | 14:55

Liker bloggen din :)

alene med tre | 22.09.2011 | 15:06

Jeg synes som en del andre her at du bør tenke deg godt om. jeg har selv gått på skole og hatt små barn. jeg har flere ganger tenkt når jeg leser innleggene dine at de allerfleste alene mødre jeg vet om må inrette seg anderledes. her må vi opp før kl 6 små og store for å rekke buss. i studie tiden har de færreste overskudd til så mye uteliv. det er et sant h.... i perioder. da jeg startet på høyere utdannelse, angret jeg flere ganger. tror det tok et par mnd før jeg fikk med meg noe som helst fra skolen, gjett om jeg var fortvilet. men så løyste det i rakett fart, gikk ut av skolen med høyt hevet hode :). stå på dette klarer du.

Maja | 22.09.2011 | 15:14

Oda: Hva hadde du forventet? Hvis man tar skole på deltid er det jo rett og rimelig at man får mindre penger enn de som faktisk følger utdanningsplanen og tar alle fag, altså heltid.
Det er selvfølgelig bedre å utsette noen fag enn å slutte helt, men samtidig blir ikke de fagene noe lettere seinere. Og det er jo en deilig følelse å tenke på at du gjennomfører det samme som de andre i klassen, og går inn for å være elev på heltid. Husk at når du er ferdig å være elev, og blir student, så kommer studiene til å innebære mer enn heltid.

~ Cristina | 22.09.2011 | 15:18

Skjønner godt at du vil kutte noen fag, hadde jeg GLATT gjort hadde jeg fått muligheten !

Ha en fin dag videre, Linn ! C:

Ida Aleksandra | 22.09.2011 | 15:54

Jeg er enig med mange over her, at du burde prøve litt lenger! Det har tross alt ikke gått lange tiden. Og du kommer nok til å angre deg på dette valget i framtiden. Du bruker dobbelt så lang tid på vgs! Hvis du skal dele opp begge årene blir det 4 år til sammen, + et påbyggingsår. Også skal du ta høgskoleutdanning som er på 3 eller 5 år. Da er du ikke ferdig utdannet før du er langt oppi 20 årene..

Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg tok dette valget altså, Linn. Det er som ei annen sier her også, at det blir bare mer stressende når Malin starter på skolen. Men du er ei moden jente som kan ta egne valg. Og jeg er sikker på at du velger det rette for deg selv :) Lykke til hvertfall.

Lille My. | 22.09.2011 | 16:28

Detta klarer du! Livet er hardt, og det vet du jo, så keep going, blir etterhvert hverdagen din det her. Greit å kaste seg ut i det med en gang, for det blir ikke akkurat lettere når du skal utdanne deg.

Jeg er selv alenemamma, og går på Høgskole:)

Alenemor | 22.09.2011 | 16:58

Enig med de andre her som sier du kanskje gir opp litt lett. Tror du har vært veldig "bortskjemt" med hvordan livet ditt har vært med tanke på tid og økonomi (selv om du har vært utsatt for mye annet). Det livet du nå lever, ja det er sånn stort sett alle lever. Velkommen til det virkelige liv ;).

Ariana | 22.09.2011 | 17:43

Lykke til med fremtiden, Linn! :-) Dette klarer du fint :-D Gjør det som er lettest og best for deg:-D Du er en fantastisk person, Linn :-) Stå PÅ! :-)

Klem fra Ariana

Grete | 22.09.2011 | 17:49

Som lærer syns jeg ikke du skal kutte ut fag allrede nå! Første tiden på skolen er alltid tøff. Spesielt fordi du begynte litt etter de andre elevene. Stå over denne kneika og prøv alle fagene videre. Til jul kan du heller vurdere om du må kutte ut noen fag. Det blir ikke mulig for deg å søke ordinær klasse neste år hvis du kutter fag nå, og det er jo dumt!

| 22.09.2011 | 18:05

Stå på Linn. Ikke skipp noen fag allerede nå. Det er beinhardt å ta utdannelse. Sånn er det for oss alle:)

| 22.09.2011 | 18:09

Mislikte du skolen når du gikk på ungdomskolen? For meg virker det veldig rart at du ikke vil prøve fagene litt lenger. I alle fall til etter høstferien?? Og så må man jo lure, hvor mye tid bruker du på skolearbeid?? Det kommer jo til å bli vanskeligere for deg enn for de andre fordi du har vært borte fra skolen så lenge.. MEN, sånn er livet. Det kommer ikke til å bli lettere til neste år heller.. Og jeg skjønner godt at du har hatt et turbulent år, dødsfall og store omveltninger. Men jeg mener likevel du burde prioritere skolen mer.

| 22.09.2011 | 18:14

faktisk?

Anniken | 22.09.2011 | 19:01

Jeg er så enig med deg jeg Linn! Det er beinhardt å starte på skolen når man har hatt noen år fri. Jeg har selv vært borte fra skolen i 4 år, å synes det er beinhardt å sette seg på skolebenken. Det er jo kjempe bra at du kan få kuttet ut noen fag, for det er så absolutt verdt det og heller konsentrere seg om noen fag i stedet for alle. Så ikke hørt på alt dem andre har å si. Vi får oss en utdannelse til slutt, selvom vi er nærmere 30 år! Tenk på noen av foreldrene våres som ikke har utdannelse i det heletatt og dem klarer seg. Stå på Linn dette klarer du :)

Linn, mamma til Malin | 22.09.2011 | 19:02

Tror dere dette er et valg jeg tar lett på?

Etter samtale med rådgiver, og læreren min og etter og ha fortalt hele situasjonen (dere leser en liten del av livet mitt, det er utrolig mye jeg ikke deler) så var det ingen tvil om hva som var det lureste for dette året.

Jeg kutter ikke fagene i den forstand, jeg tar helsefagene dette året, og alle de andre neste. Til neste år vil det si 11 timer i uka og ca 27 dette. Når 2året kommer så regner jeg med at jeg står i en HELT annen situasjon, med mindre noen flere dør eller havner i avrusning så kan det ikke bli verre hvertfall.

Jeg vil mye heller ha litt færre timer og fokusere på, enn og gå ut med ræva karakterer, evt stryk i enkelte fag. På denne måten får jeg fokusert 100% på de fagene jeg tar, og har en mye større sjanse for å klare dette bra.

Høyskole er 3, evt fire år til - da er jeg ikke i den situasjonen jeg er nå.

Innen den tid har jeg klart og få den stabiliteten jeg trenger rundt meg, og mindre ansvar og ting og tenke på. For igjen - dere vet litt. Dere sitter ikke med hele historien, men de nærmeste og de som skal hjelpe meg til en enklere hverdag gjør det. Og bare for og ha det helt klart, før noen misforstår det jeg skriver - jeg har ikke vært den med rusproblemer.

Case closed.

Alt jeg trenger er at de som kjenner meg, situasjonen min og som faktisk vet litt mer om dette enn gjennomsnittet forstår det, støtter meg og hjelper meg med å få det til. Men takk for støtten, og takk for at dere engasjerer dere, det er jo et tegn på at man bryr seg - og det er det jo ingenting galt i :)

Maria G S | 22.09.2011 | 19:52

Det positive med en blogg, er at man får ut mange tanker, og kan skrive ned minner, på godt og vondt. Det negative er alle de bombastiske meningene folk kommer med, ut i fra den bittelille informasjonen de sitter på. Jeg har sett deg på nært hold denne perioden, og synes du gjør en utrolig bra jobb! Spiller INGEN rolle hva andre har klart, om de har 1 eller 8 barn. Du må følge magefølelsen din. Du har takla mange ting andre slipper å deale med, og sånn vil det alltid være. Folk er forskjellige, og har forskjellig bagasje. Du har snakket med rådgiver og lærer, som begge to mener at det er lurt å gjøre det på denne måten, + at du føler det riktig selv. Da går du for det.

alene med tre | 22.09.2011 | 19:54

Må bare skrive noen ord til deg engang til:). av en eller ennen grunn kikker jeg innom bloggen din av og til. egentlig ikke for annet en enn å "se" hvordan det går med deg. Jeg er ikke i tvil om at du er en god mor. jeg er mer i tvil om du selv har det så godt med deg selv. jeg tror/innbiller meg at du er en hardt skadeskutt jente og at du leter etter varme. jeg tror du har hatt godt av å slippe mye av det som hviler på dine skuldre, uten at jeg egentlig vet mer om deg en det jeg leser her. her på bloggen har du hatt en hær av 12-15 åringer som ser opp til deg og sender beundringsmeld til deg, de trur jeg du klarer deg uten. jeg tror du tjener på å ta i mot hjelp av andre en de som hjelper av egen intresse. Ta et oppgjør med de som skulle vist deg omsorg, det er du som er "barnet". jeg gjorde mine valg en gang og fikk det mye bedre med meg selv. sett ord på ting, eks h*n er alkoholiker, narkoman mm og HUSK at dette er valg de har gjort selv. alle kan vi velge hva vi vil med livet vårt, i dag er det tilbud til alle - men vi må ville. Sats hardt på skolegangen Linn og prøv å saner ut alle som tapper deg for krefter. Hvis jeg har forstått deg riktig har du folk som er resursterke, be om hjelp til å bli dyttet i gang. Jeg ønsker deg alt godt og tenker faktisk ofte på deg. fremdeles mener jeg at du feil prioterer livet ditt litt, men det forandrer seg nok med tiden. Husk det Linn, det er det indre som teller og slik er det faktisk. Stå på, dette klarer du:)

Mari | 22.09.2011 | 20:29

Jeg er enig med deg Linn, dropp noen fag og ta de senere. Det er mye bedre at du får bra karakterer enn at du går ut av vgs med et så dårlig snitt at du ikke kommer inn på den høyere utdannelsen du har lyst til. Hvis det er sosionom du vil bli så er det et ganske høyt snitt. Bruk heller litt ekstra tid på vgs og få et bra snitt enn å haste deg igjennom det og ikke kom inn på høgskolen.

Gjør det noe om hun ikke fullfører alt på normert tid? Hun har da et hav av tid å ta av? Må alle være ferdig utdannet innen de er 25 og i full jobb? Jeg er selv 24 nå og har en bachelor fra universitetet men vurderer å begynne på en ny men jeg skal også bruke et år på reise, dvs jeg er sikkert ikke ferdig utdannet før jeg er nærmere 30. So what? Gjør det noe om alle ikke er like og gjør alt samtidig?

Det er jo helt supert om skolen kan tilrettelegge for deg Linn så du har en sjans til å få gode karakterer. Det viktigste er jo at du forstår det du holder på med og gjør det bra, om du bruker lenger tid enn andre, så gjør du det. Du er ung enda Linn :)

Stine | 22.09.2011 | 21:09

Jeg er 24, og har startet på høyskole nå.. Så alder har ingen ting å si nei.. Jeg trodde hun ville kutte ned fag, siden skolen ble for mye. Men skjønner jo nå at det er mye annet som er grunnen til det.. Og, du kan ta sosionom på deltid- hvis det er mulig. Jeg gÅr deltid vernepleier nå, pga jeg er alenemor og må jobbe ved siden av! Det er tøft, men verdt det :)

JulieAronsson | 22.09.2011 | 23:46

Det viktigste er jo at du fullfører :) Bra du får hjelp av lærere og rådgivere til å ta det i ditt tempo!

Vet akkurat hvordan det er å presse seg for hardt, og ende opp med å klare ingenting. Smart valg :)

Lise | 23.09.2011 | 01:02

Jeg syns du tar et riktig valg Linn! :-) Og bare du selv og de som kjenner deg godt, kan vite hva som er det rette for deg.. De som leser bloggen din, kan mene så mye de bare vil.. Og når både læreren din og rådgiver mener det er lurt å kutte ut noen fag dette året og heller ta dem neste år, så er det sikkert det beste for deg å gjøre nå. Selv om jeg ikke kjenner deg personlig (bare via bloggen), så føler jeg at jeg skjønner deg godt... Du har opplevd MYE vondt og vanskelig i ditt unge liv, som mange andre ikke har.. Jeg har også opplevd en del vonde ting, hatt en vanskelig barndom og oppvekst osv.. Derfor føler jeg at jeg forstår.. Du er flink som står på gjennom vanskelige valg og perioder, og er en super mamma for Malin!! <3 Lykke til videre med skolegang og alle valg videre <3 Elsker å lese bloggen din og du skriver kjempe bra! ;-)

Maria<3 | 23.09.2011 | 01:13

Du kjenner deg selv best og dine "egne begrensninger" , om du føler att det blir litt mye med fulltids skole + være alene mamma så er det intet galt i og kutte ut noen fag. Å helseblese seg gjennom ett skole år og gå på "halv åtte" med dårlige karakterer har intet for seg og gagner hverken deg eller Malin , Hun fortjenner jo en mamma med litt overskudd .... Og hvem vil bli UTBRENT .. Du er svært ung og har tiden foran deg :)

Nå får du jo fokusert på helse fagene og på å få gode karakterer i disse fagene , ikke minst så er du nå igang med utdannelsen din , noe som i seg selv er kjempe positivt !!

Du blir nå vant til skole og faste rutiner , tenker siden du nå har vært hjemme ett par år .. Så kan det være smart og begynne litt "forsiktig" , så ikke alt føles så forferdelig tungt og overveldende att man ikke klarer fullføre noe .. så jeg synes slettes ikke valget du tar nå er dumt !!

Så Hva så om det tar 1-2 år ekstra og bli sosionom ... det viktigste er jo att du når dine mål i ditt tempo !! :) Og vi er alle ulike (heldighvis) , så en vei som passer utmerket for en person trenger overhodet ikke passe for en annen. Noen prioriterer og bli ferdig foort med skole , andre velger og dele det mer opp , smak og behag !!

Og selv om du nå "kutter" ut noen fag så vil du selvsagt klare sosionom utdannelsen utmerket ... Når man er student er man også forholdsvis fri , mye friere på ett studie enn i en jobb , da må man være til faste tider , så og være små barns mor og studere er ganske så idiellt.

Når du nå går deltid så kan jo det kanskje være att du etterhvert finner ut att du har litt ekstra med overskudd og ønsker ta en liten jobb .. Eks. støttekontakt eller helgevakt på sykehjem .. For all del ... Kan være du har mer enn nok med skole dette året , men om litt jobb skulle være ønskelig så får du jo en liten smakebit på arbeidslivet også , og det er jo noe som kommer svært godt med !!

Og å prøve seg litt i abeidslivet kan gi deg en pekepinn på hvilken utdannlse man ønsker ta videre , er jo ofte det att man ombestemmer seg ang. yrke gjennom videregående .. Det er ikke uvanlig .... Kanskje du etterhvert heller mot noe helt annet enn sosionom , hvem vet..;)

Uansett , Ønsker deg massse , masse lykke til med utdannelsen din , du er ei smart jente Linn så du får nok til AKKURAT hva du vil !! :)

Stå på !! :D

Mari | 23.09.2011 | 10:08

Jeg må nok si meg litt uenig med Maria<3. Å være student og alenemamma/småbarns mor er ikke idelt. Når man er student har man ikke en 8-16 jobb, man har ikke fri på kveldstid som etter en jobb. Man får heller ikke inn en krone med mindre man jobber ved siden av og det tror jeg ikke mange med barn klarer. Lånekassen sørger for at man skal være fattig mens man er student. Nå har jo Linn en inntekt(bloggen) og trenger nok ikke støtte fra lånekassen.

Når man har jobb så drar man på jobb og er der så og så mange timer og er ferdig og har fri på kveldstid. Mens studenter derimot sitter gjerne flere timer på skolen for å dra hjem og spise middag og så gjerne "lekser" på kveldstid. Klart at enkelte studenter klarer å studere som om det skulle vært en jobb men de aller fleste av oss må lese på kveldstid også.

Man har mer frihet som student det er klart men man har også mye press på seg. Man må lese mye for å kunne få en bra karakter på slutten av semesteret. Studenter uten barn kan igrunn lese hele døgnet, studenter med barn derimot har et ekstra ansvar. De MÅ klare å strukturere seg og ha ekstra mye disiplin på lesingen. Som andre har nevnt over så er det et rent hel... Det tror jeg på.

Linn er ikke i en ideell situasjon, hun må bare gjøre det beste utav det. Det tror jeg hun klarer fint. Ta den tiden du trenger og sørg for å gjøre det bra og ikke hast deg gjennom alt av pensu,

Maria<3 | 23.09.2011 | 17:03

Mari : Ja , det blir jo igjen smak og behag .. om det og studere med barn er idielt / ikke idielt. Jeg vet om mange som har tatt videre utdannelse fordi man er så mye friere i forhold til barna enn det man er i en 7-5 jobb , på høyskole / universitetet legger man mye opp sin egen hverdag .. Man kan ta fri dager , studere hjemme etc , mange muligheter som man IKKE har i jobb.

Nå er jo Linn deltids studet også , så hun kan jo også etterhvert ta en jobb , om ønskelig. Ikke minst så får man som alenemor dekket kurs frem til barnet er 3 år .. , Så økonomisk kommer hun ikke dårlig utav det heller.

Jeg tenker da først og fremst på att og være deltids student og mor er ganske idielt i forhold til 100 prosent stilling. .. Og være små barns mor og fulltids student , det kan nok fort bli litt tungt , hvertfall om man har flere barn !!

Men Nå er jo Linn student på DELTID og har forholdsvis lette fag så jeg vil tro det vil være myye lettere/ bedre og gå på skolen noen timer for dagen enn og være i jobb fra 7 - 5. Klart hun for mer tid til Malin nå enn om hun skulle vært i en ordinær jobb , sier jo seg selv att 3-4 timer på skolen gir mer tid og rom !!

Ta en lærer som er på jobb fra 07 - 16 , og må rette lekser etter jobb , eller en sykepleier som jobber skift det er ikke bare press på skole , det er det jaggu meg i jobb også ... !!! Du ser vel lett hva som ville vært tyngst .....

Pr. i dag med videregående helsefag er hun hvertfall ikke i en forferdelig vanskelig situasjon ... Jeg vil forsatt påstå en ganske idiell siden det kun er noen få fag det er snakk om , tror nepppe det blir ett helvete og være småbarns mor til ett barn og ta 3-4 fag på dag tid , Jeg hadde lett bytta..;)

Caroline Sofie | 24.09.2011 | 23:39

Når jeg leste dette innlegget og så hva du hadde skrevet ang.skole, skjønte jeg at du helt sikkert hadde en plan og en god tanke rundt dette, og det viser det seg nå at du har, i og med at du har kommentert det! Ser at du har fått mange kommentarer rundt akkurat det og at folk bryr seg. Det er bra:) Tror likevel at du bare må gjøre det som passer best for deg! Det må alle gjøre.

Vi vet jo bare en liten del av livet ditt, for det er jo ikke sånn at man deler absolutt ALT i full offentlighet:) Ønsker deg bare masse lykke til! Er sikker på at det går bra med deg:)
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20år gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15åring, var hjemmeværende med Malin i tre år før jeg begynte på skole igjen. Så viste testen positiv igjen som 19åring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre måneder senere. Fillip har medfødt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjør at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer på samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vår. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt går vår vei fortsetter jeg på utdanningen min neste år. Første prioritet nå, er å være hjemme og kose meg med ungene og følge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interiør og oppussing, så det er ikke sjeldent at jeg står med malekosten i hånden eller flytter rundt på møbler. Liker også veldig godt å lage mat og bake, så det går endel tid til det også.

Trives godt med livet mitt, og føler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue år.

+ Følg på blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits