Til de som vil hjelpe.

Det var en rar flelse komme inn, se at nklene og kortene l p sin faste plass.
Se skoene i gangen. Se skjorten som hang over stolen etter konfirmasjonen p lrdag.
..Og vite at han ikke er her mer.





Det aller vondeste for meg, er se hva dette gjr med mamma og lillessteren min.
Hun forstr det nok ikke helt, selv om mamma har vrt helt fantastisk nr det kommer til forklaring og besvarelse av sprsml. "Men hvorfor er pappa i himmelen? Jeg vil ringe til jesus, og snakke med pappa!"
Pappa kan se deg, og passer p deg Hannah. Ja men jeg vil jo se han ogs mamma!
Det gjr s vondt.

En av tingene jeg vet kommer til bli et stort problem, er at mamma ikke har lappen.
Vi har en fem r gammel bil, som er sikker og fin. Men hva hjelper det nr mamma ikke kan kjre den?
Jeg vet selv hvor vanskelig det er ikke ha muligheten til og kjre til kontorer, handle og alle snne ting man trenger bil til.
Ikke minst hvor vanskelig det er p vinteren. Derfor har jeg funnet ut at jeg vil gjre en ting for mamma, og hper at vre, og de som fler for det kan sttte og hjelpe meg med det. Og det er kunne gi mamma mulighet til ta billappen.
Det eneste som har hindret henne er konomien, og nr alle spr om de kan hjelpe, s vil jeg for en gangs skyld faktisk ta imot den hjelpen, p hennes vegne.
S hvis noen har lyst til hjelpe, s er kontonummeret: 3000.25.83042
Jeg vil gjerne at de som evt sttter, uansett belp (alle monner drar, alt vil hjelpe) sender meg en mail med navn og adresse, snn at vi kan sende en takk den dagen det har gtt i orden og hun fr tatt lappen.
Jeg skal bidra med alt jeg kan jeg ogs.
Skal sklart dokumentere hva som har blitt brukt, og mottatt.
Det som evt skulle bli igjen, vil bli satt p sparekontoen til Hannah.
Jeg spr ikke, men de som har lyst kan bidra hvis de har mulighet, uansett stort eller lite - alt hjelper.
Vet at dette vil bety enormt mye for mamma, og tiden fremover. Ja, faktisk for resten av livet.
Det vil gjre hverdagen hennes enklere, og det vil gjre ting lettere nr alt roer seg litt.
Det var alltid Petter som kjrte, ordnet og holdt styr p konomien, og n str hun plutselig med alt alene og vet ikke hvilke kontorer som m ringes, eller hvordan det blir med gjeld og regninger.

Og s vil jeg bare gi en stor takk til alle som har lagt igjen gode ord, rd og i det hele tatt.
Vi setter utrolig stor pris p det!

Edit: Veldig mange skriver at ikke de har penger akkurat n, men kan sette over senere - det er selvflgelig helt greit, det er ingen krav eller sprsml om dere kan, det er til de som vil nr de kan og det de kan.
Ang de som vil dele det p facebook eller blogg, s er det ogs helt greit!
Igjen, takk <3





137 kommentarer

♥ Lizbeth Osnes - Vurderer blogger daglig! | 08.06.2011 | 00:40

Jeg kunne VIRKELIG nske jeg kunne hjelpe dere, det kan jeg love deg! Om det skulle skje at jeg er s heldig at min egen konomi kommer i orden, skal jeg gjre alt jeg kan for hjelpe.. <3 Sender deg i mellomtiden en stor klem, og nsker dere all den styrken som finnes.. <3

Ingrid | 08.06.2011 | 00:50

Lova hjelpe litt, nr lnninga kjem i midten av juni! Det skulle faktisk berre mangle. Du er jammen snill mot mammaen din Linn:) Eg syns ikkje det gjer noko at du bruka den muligheten du har gjennom bloggen til til hjelpe! Folk fr jo bestemme sjlv kva dei vil:) Godt tiltak!

Linn, mamma til Malin | 08.06.2011 | 00:55

Ingrid: Tusen takk, det kommer til gjre enormt mye for hverdagen hennes ha muligheten til og komme seg rundt selv.. Er s utrolig glad for at jeg har s herlige lesere, alle ordene som har kommet og alle meldingene betyr mer enn dere tror, for bde meg og mamma.

Vi setter STOR pris p dere <3

LONE KVIEN <3 | 08.06.2011 | 01:04

jeg sttter deg, jeg har desverre ingen penger, men postet linken til dette inlegget p bloggen min og hper flere gjr det og mange hjelper til. <3

Mia | 08.06.2011 | 01:08

Jeg skal hjelpe, med glede :) Skal bare vente til imorgen nr jeg fr kommet meg inn p nettbanken!

Vet selv hvor mye det betyr i en slik stund. Jeg mistet moren min da jeg var 14 r, og jeg blir kvalm den dag i dag nr jeg hrer at noen har mistet noe s kjrt. Det er det verste jeg har vrt gjennom, og tenker p det nesten hver eneste dag. Det har blitt bedre med tiden, men jeg feller enda trer og drmmer meg bort sammen med henne <3

Jeg sender mange tanker til dere i denne tiden! Ta den tiden dere trenger, og det er viktig grte, le og tenke over gode minner dere har hatt sammen. Det er lov!

En ting er sikkert Linn- du er fantastisk:) De som har deg er heldig, og Malin er utrolig heldig som har DEG som mamma.

Johanne | 08.06.2011 | 01:08

S ufattelig trist Linn. Kondolerer s mye. Har ikke ord.. Skulle nske jeg hadde noe hjelpe med, men det er mange av oss som ogs sliter med konomi :(

Lurer bare p en ting. Fikk ikke du over 100 000,- i oppreisningserstatning? Mener du skrev det tidligere i r. Kan ikke du betale noe av sertifikatet til moren din med de pengene?

Overhodet ikke frekt ment Linn, men lurer bare :) Og lykke til framover, hper dere kommer dere gjennom dette samlet <3

Marthe | 08.06.2011 | 01:18

skal hjelpe til s fort jeg fr penger...dette her er virkelig (unnskyld uttrykket) helt for jvlig... kan ikke skjnne at dere skal oppleve dette. Jeg har ikke ord, alt blir s fattig... Jeg fler med dere, og tenker p dere i denne tunge tiden... Ta tiden til hjelp og ikke vr redd for kjenne p flelsene... har selv mistet to brdre som til og med var tvillinger, noe s nrt, kjrt og umistelig.... dette er noe man ikke unner sin vrste fiende en gang.... jeg vet ikke hva jeg skal si... dette var virkelig vondt, selvom jeg ikke kjenner dere... uff, alle ord blir s fattige

Erika | 08.06.2011 | 01:33

Johanne: tror kanjse Linn trenger de pengene til betale lappen sin selv, hun holder jo selv p med den ;)

Elise | 08.06.2011 | 01:34

Hei Linn! Frst og fremst, kondolerer s masse <3

Jeg er fast leser av bloggen din, og jeg m si du er et av mine forbilder. Du har vrt gjennom ganske masse gjennom oppveksten etter det jeg har forsttt, og likevel str du oppreist og er verdens beste mamma for Malin. Jeg beundrer deg s mye! Og n m du gjennom et stort tap og en ufattelig sorg, men likevel er du der like mye for mammaen din og ssteren din. Om bare flere mennesker kunne vrt som deg! Jeg fr ikke penger fr den 18, men selvflgelig skal jeg sette over litt da. Kan desverre ikke gi s veldig mye, men hper selvflgelig det hjelper! nsker dere all godt, for det fortjener dere! God klem!!

| 08.06.2011 | 01:36

Erika: Man bruker jo ikke srlig mer enn 20 000 p lappen.. Lurer litt p deet samme, hvorfor ikke legge ut i mellomtiden, s kan moren din betale tilbake senere?

Kondolerer s mye, kan ikke forestiller meg hva du gr gjennom n :( <3

minlilleverden2 | 08.06.2011 | 01:40

Kondolerer s masse :( Kjempe trist og lese at en mann p 41 sovner inn. Han hadde livet forann seg, det er forferdelig og lese. *renner en tre for dere*

Tiden leger alle sr sides det, ta tiden til hjelp og vr der for hverandre dere som sitter igjen med savnet etter en god og snill pappa.

Kondolerer atter engang s masse.

Pernille | 08.06.2011 | 01:52

Kondolerer s utrolig mye, Linn. Dette var utrolig trist hre. Synes det er utrolig flott det du gjr for mamman din, og om jeg hadde hatt noe penger avse, hadde jeg selvflgelig bidratt med litt!

Jeg m si, jeg beundrer deg utrolig mye. Ikke bare blir jeg veldig inspirert av deg, men ogs det at du virker som en sppas sterk person. Ettersom jeg har forsttt etter rene jeg har lest bloggen din, har du opplevd mye vondt i livet ditt. Likevel str du oppreist med hevet hode. Beundrer deg, og styrken din, virkelig!

Igjen, kondolerer s mye! nsker deg og dine en bra fremtid, og et godt liv videre etter dette! :))

Linn, mamma til Malin | 08.06.2011 | 02:10

Anonym: Den kommer p minst 30 totalt, fordi jeg ikke har hatt noen velseskjre med. Resten er fordelt p BSU, sparebuffer og sparing til bil, jeg m jo ogs ha det. Men som jeg skriver, s skal jeg betale p lappen hennes jeg ogs, men mye av pengene mine er lst, pga tingene nevnt over. Mlet er hvertfall gi henne lappen, uansett om jeg m betale mesteparten selv, s hjelper alt:)

Tusen takk til alle, mamma ble veldig glad, og er veldig ydmyk over at s mange bryr seg og vil hjelpe.

Det setter vi stor pris p <3

Maria<3 | 08.06.2011 | 02:24

Tenker p deg og dine Linn..., Og miste noen som str en nr er s forferdelig vondt , Det viser att livet er s ufattelig skjrt og man m huske verdsette og ta vare p dem rundt seg hver en dag.., For ingenting varer evig..., S man m omfavne livet og leve dagene fullt ut <3

Att en s relativt ung mann skal d slik plutselig er en stor tragedie , og klart dette er ett stort sjokk for dere alle.., Ta godt vare p hverandre i denne vanskelige tiden...... Er mange sorg faser man skal gjennom og mye og bearbeide......!!

Jeg nsker gjerne hjelpe med noen kroner slik att din mor kan f ta lappen......, Skal overfre litt over helgen.., Godt og kunne vre til hjelp nr noen har det vondt <3 Er s viktig att vi mennesker hjelper og sttter opp under hverandre <3<3

Og om alle bare gir litt s vil jo det utgjre en betydelig sum, man m IKKE tenke att det hjelper ikke med bare noen kroner.., Det er feil.., ALT hjelper., selv om det bare er 5 kroner , om mange nok gir noen kroner s kan det bli en fin sum ut av det :) <3

St p videre..., klem din vei <3

siri | 08.06.2011 | 03:16

hei, jeg hper dere kommer dere gjennom dette sammen!

i tidligere innlegg nevnte du noen tips til bker. p sremnet mitt hadde jeg om sorg, da leste jeg bkene "ung sorg", "pappa er en stjerne" og "hva skal vi med stjerner n?". alle disse felte jeg maange trer av, det er s sterkt og uvirkelig alt sammen. jeg tok disse med meg i bakhodet, de vil komme frem til hjelp den dagen jeg kommer til g gjennom noe s vanskelig og vondt.

spesielt vil jeg anbefale deg lese "ung sorg", i denne boka er det mange forskjellige ungdommer som har fortalt sine historier om mennesker nr seg dem har mistet. det er ogs med innsikt av foreldrene deres, hvordan de taklet det. de kommer ogs med trstende ord og forteller hvordan de "kom seg videre". bakerst i boka er det sider med telefonnummer og linker til sider hvor du kan ske hjelp og snakke med andre :-) den er ganske gammel, s du m helt sikkert lne den p biblioteket..

hper dette kan vre til litt hjelp :) og jeg hper dere "klarer" dere fremover! jeg vil hjelpe til sttte nr jeg fr lnn p fredag!

kondolerer s mye <3

AnjasVerden | 08.06.2011 | 04:19

Utrolig trist lese om dette Linn. Jeg har fulgt bloggen din i "en evighet", og du/dere har virkelig ikke hatt det lett. Synes det er utrolig fint at du vil hjelpe moren din, og jeg skal prve gitt litt jeg ogs..Skulle bare mangle! Du gir meg og alle leserne dine utrolig mye gjennom bloggen. N har vi mulighet til gi noe tilbake.

Sender mange klemmer til deg og familien.

Christine | 08.06.2011 | 06:12

Jeg kan gjerne hjelpe til, m bare vente p lnn og skattepenger :) Kommer i midten av juni..

Kondulerer

Malin:) | 08.06.2011 | 07:06

Hper du fr inn alle pengene du trenger! Hun fortjener det s utrolig mye. Og dere som sier hun kanskje burde bruke oppreisningspengene sine? Hallo, det er virkelig ikke derfor hun har ftt dem.

St p Linn:)!

Christine :) | 08.06.2011 | 08:07

Er veldig trist alt dette, skulle virkelig nske jeg kunne hjelpe..

Men s har det seg snn at jeg har 0 kr.. Jobben min gikk konk s det er null inntekt her..

Skulle satt inn penger om jeg kunne!

Har s lyst hjelpe!

Kondolerer s mye til alle!

Hper det gr bedre med tiden <3

missbadhead | 08.06.2011 | 08:07

har utrolig lyst hjelpe deg men det er bare det jeg har ikke penger selv siden jeg er mindreriig og uten jobb:/ kondolerer, kan tenke meg hvordan du fler det og blir lei inni meg:(

Christine :) | 08.06.2011 | 08:08

Skal forresten linke til innlegget om det er greit for deg, jeg vil prve hjelpe s mye som mulig :-)

anette | 08.06.2011 | 08:37

Kondolerer s mye, Linn...

jeg jobber i forsikringsbransjen, sjekk med din fars forsikringsselskap (eller s vet sikkert moren din det) om han hadde person forsikring! De fleste person forsikringer ligger p alt fra 1 til 3 mill kr - og forandrer s klart situasjonen for de som sitter igjen....Dette er akkurat situasjonen vi frykter alle sammen. De fleste av oss er avhengige av 2 inntekter pga gjeld, blir den ene borte er det beintft ogs konomisk. Sjekk med forsikringsselskapet hans, Linn!

Du er flink, ta vare p hverandre.

RIKKE, P VEI MOT DRMMEN | 08.06.2011 | 08:51

kondolerer. nsker alt det beste for dere i denne tiden <3

marthe ♦ mitt uplanlagte liv | 08.06.2011 | 09:27

Aw, s utrolig snilt gjort mot moren din Linn :) Om jeg hadde hatt penger p bankkortet, s skulle jeg virkelig ha satt inn penger. Men om det er greit for deg, s vil jeg veldig gjerne spre dette budskape videre? :)

Du er et utrolig bra menneske, Linn og er super bra forbildet for maling :) St p videre, Linn!

Christina | 08.06.2011 | 09:27

Jeg skal hjelpe til s fort konomien strekker til:)

Husker jeg fikk en bok av presten da moren min dde, men husker desverre ikke hva denne heter. Den er da beregnet p barn.

Julie.. | 08.06.2011 | 09:29

S utrolig fint gjort av deg hjelpe moren din p en slik mte! Lappen har utrolig masse si. Etter at jeg fikk lappen, har hverdagen blitt 1000 ganger lettere. Fr var jeg avhengig av foreldrene mine og alle rundt meg. N kan jeg klare meg selv, noe som er en utrolig deilig flelse. Lappen hadde hjulpet mammaen til Linn veldig masse. Ikke med ta bort sorgen, men ha den friheten av kunne komme seg av grde uten vre avhengig av andre.

Lappen er dyr, og kan vre vanskelig f rd til. Men om fler gr sammen, skal det ikke mye til. P blogg.no str det at Linn har 6682 lesere. Hadde alle 6682 hjulpet til med 5 kroner hver, hadde summen blitt p 33410kr. 5 kroner hver, og hun hadde hatt penger til lappen. Men, s er det jo ikke slik at alle har mulighet til hjelpe til konomisk. Poenget er bare at det er s lite som skal til. Hadde 1000 lesere gitt 30 kroner hver, hadde summen blitt 3000 kroner. Hadde 500 lesere stttet med en 50lapp, hadde summen blitt p 25.000. Tenk at en s liten sum kan ha s lite si for et menneske, men likevel s mye si for Linn sin mamma.

mybabygirl | 08.06.2011 | 09:32

jeg kan dessverre ikke bidra med penger meeen jeg kan legge link til siden din p et av mine innlegg om det hjelper

sisselfish | 08.06.2011 | 09:48

Kondolerer s masse. Trist dette. Jeg vil legge linken ut ogs p min side og p facebook. For tiden s er konomien laber, men jeg har deg i tankene om det skulle bli rom for sttte deg konomisk. Jeg fant linken din via en annen blogger venn. s n skal jeg spre dette videre.

Blogger klemz Sissel

ungmor20 | 08.06.2011 | 09:50

ehm? du fikk 100 000 kr hvis du bryr deg s mye om din mor s glemmer du sparing til din egen bil heller gir til din mor, dette gjr meg s sinnsykt irritert! s frekkt be andre om penger nr du sitter p en haug selv? er dere blinde folkens??? serist alts! sorry men du har selv mye s gi til din mor 30 000 det skader vell ikke for deg om du er s "kjr" i din mor? jeg er fra den kultur at nr foreldre sliter s hjelper man ber ikke andre om hjelp! meninga er ikke vre frekk men sier jo sannheten bare! n kommer vell alle dritt komentarer mot meg? haha som vanlig fordi det er jo ikke lov si sin egen mening om det er bare ste og fine meninger?

Vanja, mamma til Amalie og mye mer <3 | 08.06.2011 | 09:56

Jeg skal hjelpe, Linn. Nr jeg har ftt alle papirer i orden og jeg har ftt betalt det som skal betales s skal jeg fre over noen kroner til dere :-) Skulle bare mangle, s snill som du har vrt mot leserne dine, s skal jeg klare hjelpe deg og mammaen din. Jeg har lagret kontonr p mobilen, s jeg sender deg en mail den dagen jeg har frt over :-)

Tove Karin | 08.06.2011 | 10:02

Do not stand at my grave and weep

I am not there. I do not sleep.

I am a thousand winds that blow.

I am the diamond glints on snow.

I am the sunlight on ripened grain.

I am the gentle autumn rain.

When you awaken in the morning's hush

I am the swift uplifting rush.

Of quiet birds in circled flight.

I am the soft stars that shine at night.

Do not stand at my grave and cry;

I am not there. I did not die.

madde90 :) | 08.06.2011 | 10:04

trist da :( Skulle hjulpet jeg ogs, men har ikke rd n..:( Kanskje jeg kommer innom en dag senere :)

HeddaDolmen | 08.06.2011 | 10:14

Vil gjerne hjelpe, men kontoen min er nesten tom atm....

LinnHaug | 08.06.2011 | 10:15

Hei Linn! Jeg forstr at dette er ufattelig tft og jeg syns det er stort gjort av deg trre be om hjelp p vegne av din mor. At du ogs selv nsker s sterkt hjelpe til at du ogs vil gi av dine egne penger er utrolig flott!

Mange kommer aldri til forst (heldigvis egentlig) hvordan det er miste en forelder, og jeg skal ikke sitte skrive jeg vet nyaktig hva du gr gjennom, men jeg har selv en stefar som har hatt hjernehinnebldning i august i fjor og han kommer for alltid til vre handikappet og begynner i tillegg bli dement, i en alder av 45 r. Nr dette skjedde gikk jeg ogs ut spurte om hjelp og jeg fikk mye positiv tilbakemelding, men ogs mye negativ. Det jeg prver si er at det vil alltid vre mennesker som ikke er enige i din tankemte eller som ikke mener du gjr dette rett, men husk at s lenge DU fler at det er rett for deg og dine s st p!

Godt jobba Linn, dette er beundringsverdig og det krever mot st gjennom en storm som du n gjr.

Blir noen kroner fra meg og min samboer nr skattepengene kommer i juni, av den enkle grunn at alle fortjener et pusterom i hverdagen!

Hilsen Linn H.

TheTrueMe | 08.06.2011 | 10:34

skatte pengene kommer 23 juni da skal jeg sette inn til dere :) kondolerer s mye hper dette lser seg at hun fr tatt lappen :) nsker dere lykkke til sender deg en melding da jeg har satt det inn:)

Silje Elise | 08.06.2011 | 10:55

Dere som mener at Linn skal ta oppreisningspengene sine og betale lappen til moren sin, har dere ikke lest hva Linn skrev? De fleste av de pengene er lst til bl.a BSU og dessuten skal Linn ta lappen selv og en lreit bil koster faktisk en god del, og kan man slippe ta opp ln, er det det aller beste. Linn har ogs tenkt til studere, og da sier det seg selv at hun kan f det trangt konomisk framover, s jeg forstr godt at hun nsker ha en buffer! Noen fordeler m man f nr man deler s mye av livet sitt som Linn gjr, at hun kan f publisere et kontonummer for de som nsker hjelpe, uten f frekke kommentarer for det! Som det er skrevet over, s trenger man ikke bidra med all verden for at det skal bli en grei sum, bare mange nok gjr det!

Jeg skal bidra med mitt s snart jeg har mulighet! :o)

Ingrid | 08.06.2011 | 10:57

Jeg skal absolutt bidra nr jeg fr neste lnning, dette synes jeg var et utrolig bra tiltak. Sender masse varme tanker til dere!

Ingvild | 08.06.2011 | 10:58

de som sier at "Linn kan legge ut for moren/lne moren":

BARN SKAL ALDRI SRGE FOR VOKSNE!

Barn skal aldri ha et "moralsk ansvar" / fle samvittighet over voksne.

Selvflgelig skal hun ikke skyldes for bruke bloggmuligheten p denne mten, du er veldig smart og lur Linn, moren din er nok stolt av deg.

Hper du med tid og stunder fr hjelp til moren din, det er kjempeviktig med sertifikat! Og hper du selv ogs fr tatt det i lpet av 2011 kanskje? I dagens samfunn er man desverre avhengig av det, dersom man ikke bor midt i smryet. Og det gjr man sjelden hele livet.

Lykke til fremover, det var veldig trist hre. Hper du tar deg tid til srge. Glad for at du er med familien din hvertfall, at dere str sterkt med hverandre. :)

MayKnutsen | 08.06.2011 | 11:04

Til dere som kommenterer at Linn skal bruke oppreisningen sin at det er drlig av henne spr andre om penger. Dette er lavml fra deres side, hun har ikke konkret spurt om penger, hun har sagt at dem som vil kan sette inn at alt blir satt pris p... !

hvorfor i alle dager skal hun ta ut de pengene hun selv har satt inn p sparings kontoer? vet dere i det hele tatt at p noen slike kontoer m man ske om f ta ut pengene deretter fr man ikke ha den slags konto, blandt annet BSU ( boligsparingskonto for ungdom ) er slik. bde bil og hus er noe hun trenger selv, leser dere bloggen til vanlig vil dere se at hun er en ung fantastisk mor som trenger al dette for gjre sin egen og ikke minst Malin sin hverdag lettere. ! Tenk dere litt om fr dere snakker ! Kjenner at jeg blir sint av se hvor patetiske dere er noen ganger, mange av dere pnet sikkert lommeboken for hun fake kreft syke som trengte behandling ( som jeg vedder at ingen av dere sjekket ut om var sant ) fr dere sa ok. BTW s er kreft behandling gratis i norge, nr en person faktisk gr bort den som sitter igjen trenger hjelp s begyner dere kritisere den som sier "hjelp den som vil ". Patetisk !

Skamm dere.

Linn: jeg skal hvertfall hjelpe dere om det s bare er 5kr. M bare vente p skattepengene s lover jeg at det skal komme litt fra oss hvertfall.

Eileen | 08.06.2011 | 11:14

Har stttet med 100 kroner. Hper dere fr inn s mye som mulig :)

nsker dere alt godt videre!

Marielle - mamma til Lucas Kr | 08.06.2011 | 11:36

20.000 p lappen? Jeg brukte 45.000, bare det obligatoriske kostet 20.000. Og kjretimene utenom. Hadde ingen kjre med.

Skal sette over litt nr jeg fr lnning, Linn! :)

Ane 18 r og mamma | 08.06.2011 | 12:06

Heh, lappen koster hvertfall 30.000! Til den som sa den kostet 20. Det var for mange mange r siden det. sstra mi hadde kjrt masse med pappa, fr hun tok kjretimer. Hun betalte 36.000 for den. til dere som mener at Linn skal bruke oppreisnings pengene sine, hun har faktisk endel hun ogs trenger!! Jeg syns ikke det er teit at hun spr, det er jo s mange som sier at de vil hjelpe, da er det dette som skal til. Moren til Linn kommer til f en enklere hverdag. Jeg syns det er kjempe drit mtte ta buss heile tia... S det unner jeg hun!:)

Linn, mamma til Malin | 08.06.2011 | 12:08

ungmor20: synes kommentaren din var passe dry, og at du br lese gjennom alt fr du setter deg ned og skriver p den mten. Et lite kurs i medflelse og respekt hadde ogs hjulpet.

Jeg spr ikke, jeg sier at de som VIL kan hjelpe.

ingvild | 08.06.2011 | 12:12

du er s utrolig herlig linn, som gjr alt du kan for de du er glad i nr du har det vanskelig selv, det ser jeg veldig opp til! skulle s veldig gjerne bidratt med noe, men er under 18 og har verken penger eller skjnner ikke hvordan det der funker :/ men jeg hper dere fr inn nok penger til det og at moren din fr lappen! det unner jeg dere masse <3

klem <3

Malin - Kosthold, teater, 4H, helse, foto og skriving | 08.06.2011 | 12:22

Kjre Linn, jeg har lest bloggen i ufattelig lang tid n, sle vom jeg kanskje ikke er den som er flinkest til legge igjen kommentarer. Jeg synes det er fantastisk at du nsker hjelpe moren din, og jeg kan ikke engang forestille meg hvor tungt det m vre miste noen som str deg s nrt. Skriv, Linn, skriv! Du sier hele tiden at det hjelper deg, s gjr det! For at du skal kunne vre en s god mamma for malin som du nsker, m du frst ha det godt med deg selv.

S nart jeg fr penger inn p konto, skal jeg selvflgelig bidra! nsker deg all lykke til videre, du er sterk og du er unik, aldri glem det!

Monique | 08.06.2011 | 12:58

Uff.. Kjre Linn, fr s fryktelig vondt av deg! Kjenner jeg blir fryktelig irritert av alle de respektlse menneskene over her! Det kommer en liten sum fra meg nr lnna kommer den 20 :-) Og som flere her skrev, det er ikke s mye som skal til. Str dere over 1 l p byen for eksempel og heller setter inn de pengene til lappen til moren til Linn s merker dere det ikke voldsomt konomisk.. Men gjr mange nok dette, s blir det mye penger i det store og det hele!

Linn-Anita | 08.06.2011 | 13:17

Kondolerer s utrolig masse Linn, jeg skal selvsagt hjelpe dere ved overfre litt penger, m bare vente til feriepengene kommer p fredag.

Til alle dere som sier dere ikke har penger til det, mener dere helt serist at dere ikke har 50 eller 100 kr til hjelpe andre med? Alle monner drar, og litt er bedre enn ingenting!! Jeg har ikke mye jeg heller, men som sagt litt skal jeg hjelpe med :) Det fortjener Linn.

Cvika | 08.06.2011 | 13:22

Linn- Anita:

Er ikke alle som leser bloggen som er over 18 har fast jobb heller...

Jeg er 16..min jobb gikk konk..

S jeg har 10-11 kr p kortet..

mange som har det snn ikke har rd..

Snn er det jo bare..

Var ikke ment frekt eller noe s helst..bare sa det :-)

Stine | 08.06.2011 | 13:23

Kondolerer s mye, Linn! :( Disse stygge kommentarene er aldeles ikke noe bry seg med, dette er bare folk som prver vre s mye bedr enn alle andre. St p gjennomfr det du prver p, du er utrolig flink! <3

Hilde-Kristin | 08.06.2011 | 13:26

Syns det er s flott at s mange hjelper til nr de kan. Og som Linn selv sier, hun spr ikke, hun sier at de som vil hjelpe, kan hjelpe! Det finnes s mange mennesker ute i denne verden som VIL hjelpe uten bli spurt om det, heldigvis overgr disse fantastiske menneskene de menneskene som blir sinna og sier stygge og usaklige ting.

Syns dette er flott jeg Linn!

Ida Aleksandra | 08.06.2011 | 13:27

Syns alle faste lesere av bloggen til Linn kan bidra med et lite bidrag. Om det s er 20 kr, s blir det et stort belp til slutt. Det er ikke snakk om mye. Bare tenk p hvor mye enklere dere gjr det for mammaen til Linn.. Etter alt de har vrt i gjennom. Har selv bidratt med 200 kr, og hper virkelig andre flger mitt eksempel.

Bamsemomsen | 08.06.2011 | 13:42

Kondolerer slike tap er ekstra tunge nr flotte unge mennsker gr bort. St sammen og ta vare p hverandre.

Hadde ikke stefaren din en livsforsikring ? Det har i allefall mine foreldre, i tillegg har de gjeldsforsikring slik at dersom de skulle g bort en dag slipper vi barna og sitte igjen med gjelden deres. Sjekk opp det, s slipper en undvendige belastninger i den tunge tiden.

Videre har vel din mor krav p en del penger som etterlatt, har hun ikke ? Rder henne til snakke med noen som kan det, kommunen har kanskje en revisor eller sosionom som kan hjelpe henne. Bare et tips !

Silje | 08.06.2011 | 13:48

Uff, jeg kan ikke engang forstille meg hvordan du har det n. Det at du velger handle som du gjr i en situasjon som dette, forteller veldig mye om deg som person. Jeg har alltid beundret deg for at du, som er like gammel som meg, takler voksenlivet og alt ansvaret og utfordringene det har by p, s bra som det du gjr. Dt er virkelig beundringsverdig!

Selvflgelig skal jeg sttte deg og moren din, Linn. Hver dag underholder du meg med morsomme og ste tekster, og n nsker jeg gi noe tilbake.

Stor klem fra meg (:

Malin Elisabeth | 08.06.2011 | 13:49

Hei Linn!

Jeg lurer p hvordan du har tenkt til dokumentere hva pengene brukes til?

Vil gjerne hjelpe dere:)

marte | 08.06.2011 | 13:54

Har satt over noen kroner til kontoen, og hper det hjelper, slik at din mor kan f lappen!

Alt hjelper, selvom det bare er noen kroner. Kom igjen folkens. vi m hjelpe hverandre :)

Marte | 08.06.2011 | 14:00

Hei Linn! Jeg vil bare kommentere litt her. Kondolerer s mye! <3

Men til dere som mener lappen trenger koste s mye: Den trenger ikke det. Jeg har selv tatt lappen for 2 r siden og jeg betalte i alt 17 000,-. Det er viktig forhre seg.

Jeg anbefaler moren din ta kontakt med stfold Trafikkskole, de holder til i Halden og Rakkestad, men kan hente/bringe i Sarpsborg. (Broren min kjrte med de da han gikk p skole i Sarpsborg) De er kjempeflinke, lager en nedbetalingsplan for de som trenger det og de er ikke minst billige. Et tips bare ;)

Hege Frustl | 08.06.2011 | 14:02

Jeg vil ogs s klart hjelpe! <3

Skrev ett innlegg ogs p bloggen, i hp om flere som vil bidra! Hper d er i orden.

http://hegefrustol.blogg.no/1307534248_en_familie_i_sorg_tre.html

Stine Elise | 08.06.2011 | 14:20

Hadde ikke faren din livsforsikring? Selv om man bare er samboere s er det jo vanlig forsikre seg i hverandre, hvis den ene skulle falle fra nr man er samboere ogs. Hvis min samboer faller fra s vil jeg f utbetalt en ganske stor sum for dekke alle eventuelle utgifter pluss litt til jeg ville ftt, og for dekke for hans andel av huset.

Har de ikke noe snt?

Jeg bidrar dessverre ikke, men jeg sender mange gode tanker og deler med deg sorgen av miste en kjr stefar, jeg har gtt igjennom akkurat det samme for mange r siden og det er enda veldig srt. Det "verste" var vel egentlig at mange ikke trodde jeg srget like mye som dem, siden jeg ikke var hans "ekte datter". Pass p at du ogs fr tid til tenke over srge, og bearbeide sorgen, og ikke bare passe p at alle andre har det bra.

Pass p dere selv oppi alt!

Klem. :)

kariannehenriksenn | 08.06.2011 | 14:26

Vi fr se hvordan lnninga mi ser ut nr den kommer, og hvordan kontoen ser ut etter helga, da jeg skal i barndp og m betale nrmere 2000 kr tur/retur med ferge. Hvis kontoen sier ja, skal jeg sklart hjelpe til. Litt er bedre enn ingenting. Om hele Norge hadde bidratt med 1 krone hver, hadde det blitt utrolig mye penger! : )

Marit - 89 | 08.06.2011 | 14:29

Sender selvflgelig over penger nr jeg fr lnn! Hper du kan vise til hvor pengene havner, ikke at jeg mistenker deg for noe - er bare fint se. : -) Ta vare p hverandre.

stine, mer enn bare en mor. | 08.06.2011 | 14:39

Ungmor20 : Du burde skamme deg. Her har en familie nettopp mistet en som str dem veldig nr, og du kommer med en slik kommentar. Har du ikke medflelse? Les heller hva Linn skrev ordentlig, fr du buser ut med noe slikt. Hun har satt mye p BSU, dvs at hun kan bare ta ut pengene hvis det gjelder til bolig, og det kan hun bare ta EN gang!

Nr jeg fr lnning, setter jeg over litt penger. Vet hvor vanskelig det kan vre uten billappen nr en er alene med unge etc..

Marita | 08.06.2011 | 14:57

s utrolig trist lese alt dette, Linn. Har lest bloggen din daglig i flere r n, og du har jammen meg hatt litt og stri med.. Du er fantastisk sterk.

Syns det er fint at du 'bruker' bloggen p denne mten, det er overhodet ikke noe galt i det. Noen fordeler m man ha nr man ligger p topplista:) Du har jo tross alt jobbet litt for f s mange lesere, og du fertjener det virkelig.

Selv har jeg aldri skrevet blogg, men skjnner at det er ikke bare positivt heller.

De som kommer med stygge, respektlse og frekke kommentarer er nok bare plaget av sjalusi, og det m du prve ikke bry deg om. Ta til deg de positive kommentarene i stedet.

Du er tff, Linn. Jeg er sikker p at du kommer deg gjennom dette ogs, selv om det er veldig vondt miste noen som str s nr.... Tenker p deg, og dere..

Cvika | 08.06.2011 | 15:08

Lano ungen skal krest igjen :-)

Kanskje du skulle meldt Malin p ? :-)

Hadde kanskje vert godt for dere alle komt dere bort litt etter sommeren ? :-)

Martine | 08.06.2011 | 15:17

Hei Linn! Jeg skal hjelpe dere nr pengene kommer i midten av mnd. Jeg skal bidra med s mye jeg kan! Jeg sender deg en mail med noen tips til deg om kjreskole. :-) Lappen min betalte jeg faktisk bare 15.000 for :-) Klem

Ellen Kristina Mystad | 08.06.2011 | 15:26

Jeg skal se hva jeg kan f til etterhvert :) Hold oss oppdatert!! :)

Tove | 08.06.2011 | 15:38

Dette var veldig trist hre! Kondolerer til dere alle sammen.

Jeg tror grunnen til at folk reagerer nr du spr om pengesttte og lurer p hvorfor ikke du kan bruke oppreisningspengene dine er fordi, som i likhet med deg, har ogs vi andre ting vi skulle brukt vre penger p. Du skal sette av pengene til BSU, Malin osv. for sikre fremtiden deres, men det samme skal vi.

Men nr det er sakt s er det ikke snakk om mange kroner fra hver av oss fr lappen er i boks for moren din.

Lykke til videre!

silje | 08.06.2011 | 15:43

Om alle gir 50 kroner istedet for kjpe seg en is eller 2 i dag, s er man jo snart i ml :)

Vil heller sttte dette enn alle de afrika barna, som vi aldri ser hvor penga blir av hen.

Linda | 08.06.2011 | 15:44

Kondolerer masse Linn. jeg er fast leser av bloggen, og synes virkelig dette var tragisk.

Ungmor 20: RESPEKT... synes du burde tenkt deg om fr du skrev det du skrev.. jeg har lrt en ting i min oppvekst og det er att det er lov og tenke ting og ikke vre enig. Og i tilfeller som dette hadde det vrt bedre og latt vre og skrive noe som helst og bare holdt meningene dine for deg selv....

JulieAronsson | 08.06.2011 | 15:53

Kondolerer Linn. Fikk vondt inni meg av lese dette! Vet hvordan det er miste noen som er s nr! Det tar tid gjennomarbeide sorgen! Vil gjerne sttte dere med litt :) har ikke s mye penger selv, men alt hjelper!

publishlife | 08.06.2011 | 15:53

Etter jeg leste dette innlegget og det under dette fikk jeg lyst til skrive noe til deg, men jeg veit ikke hva. Nr noen man er s glad i gr bort er det ikke s mye som hjelper si, fler hvertfall jeg som ikke kjenner deg. Men jeg vil bare at du skal vite det at jeg sender deg alle, absolutt alle mine gode tanker til deg og din familie. Jeg har ingen anelse om hvor vondt det er miste en s nrt i familien, men jeg hper og tror at du og din familie kommer dere igjennom dette sjlom dere har det vondt. Han hadde garantert nsket at dere skal vre lykkelige s utrolig god mann som du beskriver han som ha vrt.

Stor klem fra meg!

E | 08.06.2011 | 16:01

Sjekk med forsikringsselskapet hans - har han livssforsikring?

siri | 08.06.2011 | 16:01

ja huff, 5 kr hver, det kan vi sklart ikke klare oss uten. fordi vi er jo verdens fattigste land, har virkelig ikke akkurat mer enn vi absolutt trenger. 5 kr for oss er lik ett herrmltid, eller en mnd med mat, eller ei husleie. SEr??? du vil jo ikke merke om du overfrer 5 kr..

Ikke det at jeg sier at alle skal bidra, men komme med slike bemerkninger ovenfor er helt idiotisk. Jeg blir skikkelgi provosert. Er dere dom eller???

poenget er ikke at linn har spurt oss om sette inn en mnds lnning, eller en 100 lapp. hun har sagt at de som nsker hjelpe kan f muligheten. Dette fordi mange hadde SPURT om de kunne hjelpe p noen mte. som tidligere skrevet blir mange 5 kr mye penger til slutt. s for oss vil vi ikke merke om vi overfrer 5 kr, mens kontoen som fr alle de 5kroningene vil tilslutt utgjre lappen som vil forandre ett helt liv for mange mennesker. Lykke til Linn, hper dere klarer skrape sammen penger til lappen, og at dere klarer ta vare p hverandre i en slik tung tid. Det er helt uvirkelig mtte miste noen. Klem fra siri

siri | 08.06.2011 | 16:04

ja huff, 5 kr hver, det kan vi sklart ikke klare oss uten. fordi vi er jo verdens fattigste land, har virkelig ikke akkurat mer enn vi absolutt trenger. 5 kr for oss er lik ett herrmltid, eller en mnd med mat, eller ei husleie. SEr??? du vil jo ikke merke om du overfrer 5 kr..

Ikke det at jeg sier at alle skal bidra, men komme med slike bemerkninger ovenfor er helt idiotisk. Jeg blir skikkelgi provosert. Er dere dom eller???

poenget er ikke at linn har spurt oss om sette inn en mnds lnning, eller en 100 lapp. hun har sagt at de som nsker hjelpe kan f muligheten. Dette fordi mange hadde SPURT om de kunne hjelpe p noen mte. som tidligere skrevet blir mange 5 kr mye penger til slutt. s for oss vil vi ikke merke om vi overfrer 5 kr, mens kontoen som fr alle de 5kroningene vil tilslutt utgjre lappen som vil forandre ett helt liv for mange mennesker. Lykke til Linn, hper dere klarer skrape sammen penger til lappen, og at dere klarer ta vare p hverandre i en slik tung tid. Det er helt uvirkelig mtte miste noen. Klem fra siri

Caroline Sofie | 08.06.2011 | 16:11

Jeg holder p ta lappen selv, s jeg vet godt at det koster mye! Vil gjerne hjelpe:) Skal overfre nr neste lnn kommer n i Juni! Tenker p dere alle. Stor klem<3

Lillemeg | 08.06.2011 | 16:13

Vel, jeg synes det er temmelig frekt uansett sprre og be folk om penger. Snn gjr man bare ikke, man utnytter ikke Blogg og andre Internett sider p den mten. Vet ikke helt om det er lov heller. Er mange som har prvd p dette fr hvor det har blitt veldige reaksjoner.

Jeg m f lov synes at dette er veldig dryt. Kondolerer s mye med din stefar men jeg gir ikke ut penger.

Synnve | 08.06.2011 | 16:16

Kodolerer s mye, Linn. Ble utrolig lei meg da jeg leste innlegget om stefaren din.

Hper du, mamman din, Malin og Hannah kommer dere gjennom dette sammen.

Du er en person jeg ser opp til og som ofte er en inspirasjon i hverdagen min. Du med den positive holdningen din gjr noe med meg og andre mennesker. Jeg vet og hper at du ogs n kan klare bruke den fantastiske tankegangen din til hjelpe deg selv og familie med sorgen.. Men ikke glem din egen sorg! Du har all rett til g gjennom denne prosessen du og, selv om du fler du m ta hnd om familien din. Ikke glem deg selv.

nsker dere alt godt! Ta vare p deg selv og ta vare p hverandre.

Mona | 08.06.2011 | 16:24

se p denne=) : http://youtu.be/YfTXvnHPmGQ

M | 08.06.2011 | 16:48

Sender en liten sum nr jeg fr lnning. Kondolerer

Marie | 08.06.2011 | 16:56

Utrolig fint gjort av deg. Kondolerer masse, veldig trist hre. Vil gi et lite rd, som kan passe til Hannah. Jeg mistet selv pappaen min i ung alder, da jeg var 9 r, og det som hjalp for meg var ha noen snakke med, noen utenifra. Jeg gikk til en psykolog p rdhuset som er gratis og det hjalp veldig mye. Hun brukte teknikker og hjalp meg gjennom hele perioden etterp. Det kan ogs vre lurt for hun at hun lager en bok der hun kan lime inn bilder og skrive noen ord selv, som hun kan se p nr hun er trist. Er veldig vondt hre om dette, spesielt nr man har opplevd det selv.

Milla | 08.06.2011 | 17:01

Hei! Jeg vil selvsagt hjelpe til bidra, lnningen kommer p fredag!!! :) Kondolerer s mye:/

Tia - ung mamma til Jonas | 08.06.2011 | 17:03

Folk har spurt om de kan hjelpe, det eneste Linn gjr er pne opp for muligheten til det.

Hva er s galt med ta i mot hjelp? Desutten fles det ogs godt kunne gi. Bare prv, jeg sitter igjen med en veldig god flelse etter ha overfrt 100 kr :)

Mange gode tanker til deg og din familie, Linn.

Lisbeth | 08.06.2011 | 17:15

Les n hva Linn skriver da, i stedet for spy ut eder og galle!

De av dere som gjr det burde skamme dere, srgelige patetiske mennesker.

Her sitter en familie, etterlatt samboer, barn, stebarn, barnebarn, og srger over en som nylig har gtt bort.

Hvor respektlse gr det an bli?

Linn er srbar som har mistet en nr person, og vil bare gjre noe godt for moren sin i den vanskelige tiden som kommer, trenger ikke hoppe i taket og hyle over hvor fl og grisk hun er? Gr an si det p en litt annen mte. Og syns overhodet det ikke er flt og griskt gjort av henne.

Lest bloggen til Linn lenge, og hver jvla (unnskyld) gang s er det noen som spyr eder og galle, anonymisert bak tastaturene sine.

P tide f et liv?

Linn viste nok at enkelte ville begynne skape seg, og syns hun er tff som ikke lot det stoppe seg.

Linn, mamma til Malin | 08.06.2011 | 17:32

Lillemeg: Jeg hverken spr eller ber, jeg sier at de som VIL kan gjre det.

Mange av leserne mine er familie og de nrmeste, det er de som spr om de kan hjelpe med noe.

At flere av dere ogs vil, setter vi stor pris p. Jeg har skrevet, og sier fortsatt at jeg skal bidra med alt jeg kan.

Men jeg tror at mange av dere ikke helt forstr det at mye av pengene jeg fikk som oppreisning kan ses p som brukt allerede, med lappen, bsu, bil og andre ting jeg allerede har kjpt og betalt og ikke kan gjre noe med. Men jeg skal bidra med det kan kan, det skriver jeg jo ogs. Men hvis noen vil hjelpe og sttte p veien, s hjelper det masse.

Er det noe mer riktig bruke blogg til reklamere, og tjene penger p annonser og produkter?

Hadde jeg kun skrevet en liten blogg, eller kun hatt facebook s hadde jeg skrevet det der uansett.

Uansett om det er 30kr, eller en hundrelapp s hjelper det nr jeg har spass mange lesere og nre som bryr seg.

Jeg skal ta vare p kontoutskrift, fre liste over alle som har bidratt og vise til regningene fra kjreskolen.

Begge er ufretrygdet, og har endel gjeld. Vi vet enda ikke ang livsforsikring, s akkurat n er det en ekstra belastning ikke vite om man sitter igjen med masse gjeld p toppen av det hele. Selv om mye blir slettet, s var de gift og da blir gjelden begges.

M rlig innrmme at jeg ble ganske sjokkert nr jeg leste et par av kommentarene, som ikke hadde et snev av noe konstruktivt men kun var ren dritt. Sletter snn akkurat n, mamma leser ogs her inne og det er s lavmls at jeg finner ikke ord.

Ellers vil jeg si tusen takk til alle som bidrar, og tenker bidra. Det hjelper virkelig.

Man finner sm lyspunkt som gjr at man ser lysere p det, og lappen er definitivt lyspunkt nr 1.

Det var jeg som tok intiativ, det er ikke jeg som tjener noe p det og det er som en gave til mamma fra alle rundt oss og meg.

Mange ber om penger til forskjellige fond, gravstein eller penger til ferietur og lignende. En ferietur for alle ville kommet p rundt omkring det samme som lappen og ville blitt et fint minne, men det ville ikke hjulpet i hverdagen.

Vi har ikke noe spesielt fond vi har tilknytning til (ala kreftforeningen ol, selv om de sklart gjr en fantastisk jobb, og jeg har stttet dem tidligere), s da synes jeg ikke det er s forferdelig at jeg som datter prver og f igang noe fint for moren min. S fr folk som mener noe annet mene det alt de vil, det skal de sklart f lov til. Hadde jeg samlet inn penger til MEG s hadde jeg forsttt at folk hadde reagert, og at det ville blitt litt dryt. Men n er det i beste mening for noen andre, og noe jeg vet ville lettet s enormt, s da velger jeg faktisk ta til meg de som skriver positive ting, for akkurat n er det mer enn nok negativt fra fr av.

Igjen, tusen takk for alle fine ord! <3

Thea | 08.06.2011 | 17:38

Hei Linn!

Jeg syns s utrolig synd p deg og dine nrmeste som m g gjennom dette her. Jeg har vrt fast leser av bloggen din i over 1 r n, og jeg fler virkelig at jeg har blitt kjent med deg. Du er virkelig en helt herlig person Linn. Du er s flink med Malin og skriver s utrolig bra. Du er virkelig et forbilde. Jeg syns virkelig synd p deg for at dette skjer med DEG, du som allerede har gtt gjennom s mye. Du fortjener absolutt ikke dette Linn. Jeg var helt p grten i gr nr jeg leste hva som hadde skjedd, og mine tanker har virkelig gtt til deg det siste dgnet. Jeg skrev til deg p facebook at jeg skulle fre over noen penger til deg, du har kanskje ikke sett det. Jeg fr ikke lnn fr den 20. juni men da skal jeg fre over penger. Jeg vet ikke hvor mye det blir

siden jeg skal p sommerferie alene med kjresten min m jeg jo spare til det, men noe blir det uansett.

Til dere som mener Linn skal bruke sine egne penger p dette her: hvor dumme og egoistiske gr det ann bli? For det frste har Linn ftt disse pengene av en grunn, og 100 000 kr er mye penger s det sier en del om hva som har skjedd Linn. I tillegg har hun en datter og er alenemor, hun trenger nok disse pengene til seg selv. Jeg syns alle som kan skal hjelpe Linn burde gjre det. Jeg syns det blir dumt ikke gjre det nr Linn er i den sitasjonen som hun er i. Jeg har foreldre som betaler alt det jeg trenger, i tillegg til at jeg jobber s jeg har jo god konomi. Jeg syns det hadde blitt helt feil av meg ikke bruke noen av disse pengene p hjelpe andre. Hper dere som kritiserte Linn angrer, for det var virkelig slemt gjort.

Til Linn: Jeg hper du fr nok penger s moren din kan f tatt lappen. Jeg syns virkelig ikke du skal bruke dine 100 000 kr p dette. Det er dine penger, bruk de p deg selv og Malin. Igjen kondolerer. Husk at alt blir bedre med tiden, og selv om ting virker hplst n vil det ordne seg. Du er en sterk jente, og du vil komme deg gjennom dette. Og Linn du er veldig snill som tenker p alle andre fr deg selv, men husk ta vare p deg selv ogs, og ikke bare alle andre.

Hanne | 08.06.2011 | 18:47

Hei Linn! Dette var forferdelig trist! Tenker p dere! Vil sende deg et dikt av Aasmund Olavson Vinje som jeg synes er vakkert:

Den dag kjem aldri at eg deg glymer,

for um eg sver, eg um deg drymer.

Um nott og dag er du like nr,

og best eg ser deg nr myrkt det er.

Du leikar kringom meg der eg vankar.

Eg hyrer deg nr mitt hjarta bankar.

Du sttt meg fylgjer p ferdi mi,

som skuggen gjeng etter soli si.

Nr nokon kjem og i klinka rykkjer,

d'er du som kjem inn til meg, eg tykkjer.

Eg sprett fr stolen, og vil meg t,

men snart eg sig atter ende ned.

Nr vinden lint uti lauvet ruslar,

eg trur d'er du som gjeng der og tuslar!

Nr sumt der burte eg ser seg snu,

eg kvekk og trur det m vera du.

I kvar som gjeng og som rid og kyrer,

d'er deg eg ser i alt eg hyrer.

I song og flyte- og felelt,

men end best i min eigen grt.

Nadja Iselin | 08.06.2011 | 18:57

Haaaallo, folkens. Linn sier at de som VIL hjelpe med noe kan hjelpe, hun ber ikke om noe som helst, og hun sier jo at hun selv skal bidra med alt hun kan. Og uansett om dere ikke er enig med henne i det hun prver organisere, s kan dere holde dere for gode til komme med negative kommentarer nr hun og familien gr igjennom noe s skrekkelig som de gjr n.

Mayln | 08.06.2011 | 19:24

Det er s vondt miste noen man er glad i. Selv mistet vi to veninner i en bilulykke, og sorgen fles s ufattelig tung. Men jeg husker det presten sa til oss dagen etter ulykken "Fra n av vil alt bare bli tyngre og dere vil falle ned. Men da er det bare en vei igjen, og det er opp." Det har gtt noen uker n, og begravelsene har vrt. Det fles s urettferdig mtte g i to begravelser. Men det er lettere takle n, selv om sorgen fles uendelig, s er det lettere takle nr ting gr tilbake til hverdagen. Det vil helt klart bli et stort savn, men han passer p dere der oppe. Det hjelper snakke masse om det, grte, mimre, plukke frem bilder, lage album ilag, gjre favoritt tingene hannes (kanskje spille et spesielt spill, g turer, hva enn han mtte like), det er s godt fle at de er der fremdeles, du bare ser dem ikke.

Kondolerer til deg, til din familie og alle kjente. Masse varme tanker til dere i all denne sorgen<3

Maria S | 08.06.2011 | 19:26

uff malin! fler med deg. m vre helt grusomt flt..

jeg bor i stockholm med min fotballspiller mann, og snn p 14 mnd. s vi bor langt fra de jeg er glad i. og nr jeg leser dette er det ekstra tungt! hvis du vil se mer om hva vi gjr her kan du jo sjekke ut bloggen min. I dag har jeg ett innlegg om det reise med barn. For det blir mye reising p oss!!

Mia | 08.06.2011 | 19:34

Jeg skal hjelpe dere jeg, om ikke med s mye, s i hvertfall litt.. Som du skriver s hjelper jo alt! Fr nok dessverre ikke lnning fr om en ukes tid, men det hper jeg gr bra! :)

Hper det gr bra med dere Linn, om ikke n, s etterhvert! :) Bde du og moren din m vre to sterke mennesker spr du meg! Urettferdig hvordan noen skal oppleve s mye vondt i livet, mens andre slipper s utrolig billig unna :(

Sender mange gode og varme klemmer :D

Ronja | 08.06.2011 | 19:35

Dette er helt forferdelig, Linn. Du er utrolig snill som vil hjelpe moren din med dette! Jeg har heller ikke noe penger for yeblikket, men skal sette inn noe nr jeg fr noen. Ellers er jeg enig i at dere m sjekke med forsikringsselskapet. Hper dere klarer dere s godt det er mulig gjennom denne tffe tiden. I allefall er det bra at dere har hverandre. Tusen tanker og klemmer til deg, din mor, Hanna og Malin

Lillian | 08.06.2011 | 19:37

Hei.

Jeg rder moren din til ta kontakt med stfold Trafikkskole, som ei over her nevnte. Jeg tok lappen for noen mneder siden, og betalte 25.000kroner. De holder til i Halden og Rakkestad, men er veldig lreite, og henter der det mtte trenges. Om hun tar kontakt med de, vil hun f veldig bra opplring! Siden hun bor i Sarpsborg er det heller ikke lange biten. Rakkestad ligger bare 20-30 minutter unna Sarpsborg.

Kondolerer s mye!! Hper tiden fremover blir bedre. Ta den tiden dere trenger, og ta hver dag som en gave <3

Marielle - mer enn bare en mamma | 08.06.2011 | 19:42

Og ikke nok med at moren kanskje sliter konomisk. Begravelsen vil jo ogs koste en del.. Begravelsen til pappa kom p rundt 60.000. Inkl. kiste, urne, blomster, ddsannonser, kirke, bisettelsen, brekapellet, kremeringen osv osv osv.. Det er dyrt! Og man fr dekket max 19.000 fra nav.

S lappen er nok ikke det frste moren vil ha rd til, og da er det supert om vi som kan sttter litt.

Cfalkevik | 08.06.2011 | 19:47

Vi skal hjelpe til !!

Vi tenker p dere! Linn, du er tff og har en stpvilje av stl! Beundringsverdig!!

Gi Hannah tusen kyss og klem fra meg og Vegard!

| 08.06.2011 | 20:13

hei linn .
har lest bloggen din ganske ganske lenge og synes du er en super dame og mamma.
Det du gjr og skriver her for hjelpe din mamma i en sorg og livs situvasjon som n er blitt "kritisk" om man kan skrive det str det respekt av. du er tross alt veldig ung selv og du er mamma og skal selv takle sorgen, men p toppen av alt s hjelper du mamman din i denne tiden. det er det respekt for og medflelse. er ikke alle som hadde gjort det for sin mamma eller andre nre. s du er tff og modig som str fram med dette og hjelper din mamma....
DU skal vre stolt av deg selv og du skal vite at du og dine blir tenkt p.
Kondolere til deg, mamman din og dine.
Lykke til videre.
Hilsen JDN (leser hver dag, skal se om jeg kan f sette inn noe etterhvert. )

| 08.06.2011 | 20:45

Uff, dette var trist hre Linn!!! Hannah gr i samme barnehage og avdeling som min snn! Sender deg varme tanker og kondolere, hper det gr bra med din mamma :(

Susann | 08.06.2011 | 20:51

Kondolerer s masse Linn! Jeg vet hvordan det er miste en som er s nrme en. Jeg vil donere s fort jeg fr lnning :-)

Mariann | 08.06.2011 | 21:00

Linn..det er ikke tidspunkt for formaninger fra min side, men innsamlingen din er kanskje i overkant impulsiv tenker jeg. Et godt initiativ at du nsker gjre noe for moren din, men er hun ufretrygdet vil hun nok ikke ha rd til ha bil. Det er ikke bare ha en bil; det flger mye utgifter med bilhold: vegavgift, forsikring (hun har ikke opparbeidet seg bonus fra fr), drivstoff, service, bompenger etc. S om det er et nske, vet jeg sannelig ikke om det er realistisk situasjonen tatt i betrakning. Hper forsikringene er ok, og at hun kommer greit ut av det.

Tenker p deg..

stine og maria <3 | 08.06.2011 | 21:15

Mariann: her sitter du faktisk skriver at de som er ufretrygdet ikke har rd til bil? Hvordan pstand er det egentlig? Ja, det koster ha bil, men selv om en er ufretrygdet, s kan en klare det. Vet om flere som er det, som har bil.. Blir nesten litt sint..

Kristin | 08.06.2011 | 21:17

Kjre Linn!

Har lest bloggen din lenge, men ikke kommentert fr.

Ville bare kondolere, og si at du og dine er i mine bnner!

Ta godt vare p hverandre i denne tunge tiden.

Og prv ikke ta inn over deg disse nagative kommentarene!

Mathea | 08.06.2011 | 21:19

Det er vondt miste nokon som str ein s nrt, og tida er det einaste ein kan ta i bruk.

Eg mista ein person som betydde utruleg mykje for meg nokre r tilbake, og sjlv om det ikkje virkar snn, s vil livet g vidare. Ta vare p alle gode minner og gym dei i hjarta ditt, for minnene forsvinn aldri og dei kan vera ein god tryst p tunge dagar.

Varme tankar til deg og din familie

Karo | 08.06.2011 | 21:26

kjre, kjre deg!

Kjenner meg s godt igjen. Veldig godt. Min bror dde for 9 r siden (P denne dagen faktisk). Han rakk bli 22 r gammel og dde i en forferdelig mc ulykke noen 100 meter bortenfor huse vrt. Jeg var den gang 10 r, n er jeg 19 og savne er tilstede hver eneste dag. Bilde du har tatt minnet meg om romme hans, som er urrt. Klokka, skjorta og en stabel 1 kroninger str likt den dag i dag, som for 9 r siden. Det gjr s vondt, jeg vet det. Du er sterk. Det er noe du m vre i tiden framover, st sterkt og hjelp familien. St sammen. Har lest bloggen din i evigheter og jeg vet at du er en veldig sterk person. Det er en gave! n er tiden inne fr pne denne og bruke den ovenfor familien.

Du er en sterk jente som klarer skrive om dette, du er kjempe tff og gtt gjennom mye. Hold hode hyt, han der ned til dere. Han passer p dere!

Mange mange klemmer fra ei du ikke aaaner hvem er

Ida | 08.06.2011 | 21:32

syntes det er s sykt at folk tviler p det du skriver og er trassige mot deg. du har akkurat mistet en som str deg nr, ogs er det s mange hjertelse mennesker her i verden?Var noe lignende i Halden for omtrent 1-2 r siden med en kreftsyk mor som ba om litt penger til en siste ferietur med barna fr hun skulle d, folk trodde faktisk ikke p henne fr hun rett og slett dde. (Hvis de tror p det da. Hun kan jo selvflgelig ha iscenesatt sin egen dd..hallo?)Skal se om jeg fr satt over noen penger nr lnn osv kommer inn. mannen min tok lappen i November, og det endte p rundt 30.000.. Det var en veldig tff periode med trang konomi idet jeg samtidig var ferdig med permisjon og stod uten jobb. Det er ikke lett ta lappen n man ikke har 30.000 liggende..om det samme skulle skje med min manns stefar vil svigemor st uten lappen hun ogs, s det er faktisk en reel situasjon for flere..

Dette ble litt lengre enn jeg hadde tenkt..

Lykke til med alt, og hper dere klarer se forbi de negative komentarene..gleder meg til se resultatet :)

| 08.06.2011 | 21:38

Det har ingenting si, hver krone teller. Jeg tok den for noen uker siden p Karmy og betalte 22 000. Da hadde jeg ALDRI kjrt fr jeg begynnte p kjretimer. Flte jeg mtte skrive det siden det er s mangen som legger seg opp i det. Gi dere daa

Linn, mamma til Malin | 08.06.2011 | 21:46

Mariann: Impulsivt, nei. Ang bil, s vil det ordne seg uansett, og lappen gjelder resten av livet s den vil komme til nytte uansett hvordan man vrir og vender p det.

Synes kommentaren var fryktelig undvendig, setter pris p at dere som ikke har noe positivt komme med kan tenke det, og snakke med andre om det, men la oss slippe lese det akkurat n. Man kan mene hva man vil, s mye man vil - men det er ikke en ndvendighet dele det med personen det gjelder alltid.

anette | 08.06.2011 | 21:54

kondolerer linn..

jeg er kun 16 r, og har ikke ei krone p kortet, men sender mange varme tanker til deg og familien din, og hper at det ordner seg!

nsker dere masse lykke til i tiden fremover

Grete | 08.06.2011 | 22:06

Sorry, men jeg fler med dere, men penger fr dere ikke!

Linn, mamma til Malin | 08.06.2011 | 22:12

Grete: Du trenger ikke opplyse om det, for innlegget var ikke ment til deg. Det var ment til de som faktisk vil det, og de nrmeste som spr hva de kan hjelpe med. Ikke et sprsml, krav eller noe.

judy | 08.06.2011 | 22:15

jeg skal sette over litt penger p kontoen. klem

Lille My. | 08.06.2011 | 22:27

Beklager tapet deres.

Vil gjerne gi noen kroner til frerkort til mammaen din, men jeg har ikke rd fr om et par uker, holder det?

Renate | 08.06.2011 | 22:27

har ikke tidenes beste konomi, men har bidratt med litt. :) alle munner drar jo, og jeg hper at andre og tenker slik. de fleste kan avse litt :)

lykke til med lappen, for bde deg og din mor.

jeg tenker mye p deg i disse dager Linn. ord blir fattige.

Maren | 08.06.2011 | 22:35

Til sammen blir lappen min p 23000 ca. 3000 p grunnkurset ca, 19000 for intensivkurset som varte i 3 uker, og en tusenlapp dagen jeg kjrte opp, for selve lappen, forsikring p bilen og til sensoren. Ikke over 30 tusen hvertfall, litt forskjellig fra sted til sted sikkert, men alle steder rundt meg (mo i rana) koster omtrent som over her :) Har satt over litt penger til kontoen, og hper at det vil ordne seg for dere! :) Masse gode tanker til dere alle.

Elin-Marie | 08.06.2011 | 22:40

Jeg lrte i ung alder et ordtak som jeg synes mange her burde ta til seg:

"Dersom du ikke har noe hyggelig si - s ti stille"

Synes heller ikke det er ndvendig "unnskylde" seg for at man ikke kan eller vil hjelpe til - som Linn skriver, mange nre og kjente har jo spurt om hva de kan bidra med - her fr de vite det!

Jeg vil bidra litt, selv om jeg verken er nr eller kjr... Kan kanskje bidra med litt kjretrening om det skulle vre interessant:-)

Kondolerer s mye!

Trudelutten | 08.06.2011 | 23:03

Jeg syns du skulle slette de negative innleggene Linn. De fortjener ikke f ordene sine p trykk her inne. Det er tydelig at det sitter flere sosiopater der ute som har et behov for uttale seg. Slike mennesker br du slette kommentarene fra, for de lider av en sykdom de ikke kan styre selv.

Hvorfor skal man ikke kunne hjelpe nr noen trenger det?

Hvis noen har mye og andre har lite, hvorfor skal man ikke kunne gi litt til de som har mindre?

Hva er negativt med hjelpe andre hvis man selv nsker det?

Er det galt gi noen litt lys i en tung hverdag?

Nr man stiller seg disse sprsmlene og fortsatt er kritisk s sier det litt om at noe ikke er som det burde vre i topplokket. Og da burde man oppske hjelp, ikke slenge ut djevelskapet sitt p blogger.

Du har hvertfall ingenting skjemmes over, Linn. Du er nok en uendelig sttte for din mor n.

Cecilie Nguyen | 08.06.2011 | 23:10

For yeblikket s har jeg ikke penger p kontoen, skal sende dere litt nr jeg fr lnn/skattepenger. Skjnner det med lappen, tror jeg ikke kommer til f rd til den selv men det gr faktisk an delbetale for min del etterhvert nr jeg er ferdig med utdannelse:)

En kjempe trist situasjon for dere komme opp i, hper det jeg bidrar med hjelper det ogs selv om det ikke er noe mye.

Mvh. Cecilie Nguyen

| 08.06.2011 | 23:12

St p linn og alt det negative som kommer her skal du ikke ta til deg eller noe slikt. de som slenger ut masse negativt i en slik "sak" er bare ute etter oppmerksomheten selv. de tror de setter seg selv i et bra "lys" men det gjr de rett og slett ikke. syns det p en mte er umenneskelig og slenge negative kommentaerer nr en vet ssen situvasjonen er og linn er pen og rlig om det. det strste nsket hennes er hjelpe mamman sin som str i en situvasjon i livet som er vanskelig sette seg i nr en ikke har opplevd det selv.
Til Linn :)
Du skal vre stolt over deg selv og du skal vite at du settes i respekt av mange. Du er en varm og pen person som deler dine innerste tanker til oss. Jeg kjenner deg ikke, men jeg ville bare sende deg dette. Tanker og medflelse gr til deg og dine.

siri | 08.06.2011 | 23:43

Det er litt merkelig at man ikke skal f be om hjelp, selv om det ikke er det Linn gjr her. hun pner opp for at de som vil kan hjelpe. Men hvordan har det blitt slik at vi ikke skal kunne hjelpe hverandre nr man trenger det? Dette er en familie som er i en utrolig tung periode i livet, de har mistet en stefar, en pappa, en ektemann , en snn en stebestefar, sikkert en onkel , en bror osv. Hvorfor skal de ikke kunne f litt hjelp for gjre en slik periode lettere? Er vi s kalde i dette landet et vi ikke kan strekke ut en hnd til de som trenger det? Det er i allefall ikke slike mennesker vi trenger i dette landet som hever hodet hyt gr forbi de som trenger hjelp. Hun ber jo ikke om mye. hun ber om hjelp til kunne hjelpe sin mor. jeg fr helt vondt i meg av lese slike kommentarer. vil du ikke eller ikke kan hjelpe kan du jo bare g p en annen blogg lese, hun tvingen jo ingen. Det er utrolig drlig gjort, egentlig som spytte dem i tryne ved legge inn slike kommentarer. huff sier jeg bare huff

Julie.. | 09.06.2011 | 00:00

Linn: Jeg er helt enig med deg, man trenger ikke opplyse om at man ikke vil sttte. At noen s gjerne vil, men ikke har mulighet er en helt annen sak. Jeg syntes at de som ikke vil sttte med penger, bare kan holde det for seg selv, og heller la vre kommentere det. Da tenker jeg p disse menneskene som ikke vil, p grunn av at de fler det blir feil utnytte en blogg for noe snt.

Jeg synes at du som har en s stor blogg skal utnytte det, og tilby leserne dine sttte. Som du sier, s spr du ikke. Du pner bare en mulighet for oss hjelpe din mor. :-) Som jeg skrev lenger oppe, s er det s utrolig lite som skal til om bare mange nok bidrar. hjelpe andre er en god flelse. Spesielt nr hjelpen blir satt s stor pris p, som jeg vet at bde du og moren din gjr! :-)

Marita | 09.06.2011 | 00:02

Har fulgt bloggen din en stund n, Linn. Og m si det er tungt se hvordan du og familien din har det n. Mistet selv min kjre stemor i en tragisk ulykke for 11 r siden, og kommer aldri til glemme det. Mitt rd til deg er prate med dine ssken om han og alle minnene du har fra deres tid sammen. Det har jeg gjort med min bror, han var bare 4 r nr mammaen reiste til himmelen. N har han mange minner fra mamma, som han kanskje ikke husker selv, men har blitt fortalt, og p denne mten lever hun fortsatt videre i oss. Likte veldig godt historien din om hansken, for barn er det viktig f det s konkret som det, selv om det er vanskelig forst at pappa ikke er her mer.

S at noen over her skrev at du m ikke glemme deg selv i denne tiden, og jeg m nesten hive meg p den, husk at du har lov til srge du ogs, og du skal for alt i verden ikke fle at det var noe du kunne gjort som kunne forandret det som skjedde! Du kan ikke gjre noe annet n enn ta vare p deg selv og dine kjre.

Har frt over litt penger til deg/mammaen din. Hper virkelig dere fr nok til dekke lappen hennes, slik at den tunge hverdagen blir litt enklere.

Sender mange tanker til deg og familien din.. <3

Ine | 09.06.2011 | 00:08

Det er s trist.. Kondolerer s mye.

Dere m vre drlige kjre hvis dere bruker oppmot 35-40 000 p lappen. Jeg brukte 15 000, og det var for akkurat 1 r siden. Obligatoriske + 2-3 kjretimer. Vet at det er noks lite, men 30 000 og oppover er SINNSYKT. 20-25 000 br vre maks, ellers er det noe serist galt med kjreskolen. Kjenner ingen som har betalt mer enn 23 ca. Og de har ikke hatt noen vekjre med..

Hper mange sttter deg Linn, selv om mange ikke har mulighet :/

Maria<3 | 09.06.2011 | 02:43

Helt merkelig att enkelte ser s vanskelig p og hjelpe... Er vel aldri noe galt i og hjelpe?!!.. Strekke ut en hnd..., Skjnner ikke hvordan noen kan vri det til noe negativt. Om vi slutter og bry oss og blir likegyldige da er vi p feil vei.., det er jo ikke s mye som skal til heller.., Og det er jo s godt og vite att i dag s utgjorde jeg en forskjell for ett menneske.., Er ikke det FLOTT da dere <3

Og angende negativiteter, det kan man vel virkelig spare seg for i en tid som denne , Familien er i sorg.., Ha litt empati og medflelse da !! Det handler om og evne og sette seg inn i andres ststed.., Enkelte kommentarer her er rett og slett slemme og svrt upassende.., Hold dere for god for slikt!!

Skal som sagt hjelpe din mor Linn , tenker att alt hjelper.., Skal ogs sette inn penger til en som har innsamling til gravsttte , s fr fordele en sum p dere hver <3<3

Trine | 09.06.2011 | 08:55

Kondolerer. Jeg har dessverre ingen penger til overs n, men har lagt link til bloggen din p min, og skal se an konomien senere, om jeg har noe avse. Syns det er utrolig bra gjort, det du gjr. St p!

KristinLinnea | 09.06.2011 | 11:26

Kjre Linn, jeg sender deg alle mine gode tanker. Du har opplevd mer enn noen p din alder burde behve, og likevel str du sterk som bare det! Men husk deg selv i det hele, det er lov vre svak ogs <3

S vil jeg gjerne si noe til dere som diskuterer hvor mye lappen koster, det varierer s utrolig mye fra sted til sted, og prisene ker stadig. Dessuten, har det s mye si da?

Her snakker vi om et menneske som har mistet sin elskede ektemann, og faren til barna sine. Hun er i en trang konomisk situasjon, og som mange andre s har hun ikke full oversikt over foorsikringer, gjeld osv.. Jeg kan fint innrmme at min kjre tar seg av mye av "papirarbeidet" mens jeg betaler mat og den biten der.. sitte anonyme bak en pc skjerm og skrive s stygge ting til folk, det gjr meg mlls. Hvor mange av dere hadde gtt bort til Linn hvis dere mtte henne p gata og sagt: faen heller om jeg gidder gi deg no penger, du som akkurat har ftt 100 000 p kontoen din. Dessuten s m morra di jammen vre drlig til kjre bil hvis hu m bruke s masse penger p lappen?! SKJERP DERE! Jeg skammer meg over leve i et samfunn sammen med mennesker som bryr seg s lite om andre!!!

Karoline | 09.06.2011 | 11:32

kjre Linn, det er helt uvirkelig hvor mye en ung jente som deg m tle. Dette fortjener hverken du eller din mamma. Ord blir fattige, og selv om folk sier at det kommer til g bra, fler ikke du eller din mamma det n. Dere m nesten bare ta tiden til hjelp, og prate med hverandre. Tenk at dere har mange fine minner og bilder se tilbake p, og det kan ingen ta i fra dere!

Jeg har lest bloggen din en god stund n, og synes du er en skikkelig tff jente, som har blitt voksen i ung alder. Det er ikke mange p din alder som har gtt igjennom s mye. Og jeg blir helt kvalm av lese negative, og ikke minst frekke kommentarer! ikke ta det til deg Linn, du er mye bedre enn det!:) serist, dere som bare har negative ting komme med: dere burde virkelig skjerpe dere! at dere kan vre s frekke nr Linn bare prver hjelpe sin mamma! Det er sant nok at det er dyrt med bil, men det ordner seg alltids! og dersom hele lappen hadde blitt dekket av folk som vil hjelpe, s hjelper jo det en hel del! Lappen varer livet ut!

til slutt vil jeg bare si at du er en helt fantastisk mor, og at Malin er heldig som vokser opp med en mor som er s fantastisk som deg!

Kondolerer s mye! og jeg hper, og trur at du/dere kommer gjennom dette, p samme mte som du har kommet deg gjennom alt annet!

sender deg og familien din varme tanker i denne tungen tiden!

Aina | 09.06.2011 | 13:37

Kjre Linn!

For det frste, kondolerer masse. Sender mange varme tanker til deg og din familie.

Hvis du, moren til Linn, leser det her vil jeg bare si at jeg har veldig lyst til gjre det jeg kan, s har overfrt et lite belp. Jeg hper virkelig alle bidrar litt, s du fr tatt billappen. Masse lykke til med alt videre i livet til dere begge:)

bare meg | 09.06.2011 | 15:15

Hei Linn.

Der jeg kommer fra er det vanlig nevne i ddsannonsen om man ikke nsker blomster men heller en gave til fond, ungene osv. S tiltaket ditt var fint det. I stedet for blomster kan moren din ha glede av sertifikatet resten av livet.

ang dine penger, s er det dine penger!!! Du skal forvalte dem til beste for deg og din datter. Jeg kan godt forst du nsker hjelpe moren din, men moren din skal vel neppe til kjre opp med en gang? Buss og annen transport duger til hun fr summet seg ang konomi. etter hvert som hun fr oversikt og ddsfallet er meldt inn til bank/forsikringer fr hun oversikt over hva hun har rutte med.

Det hres desverre kynisk ut men om du bidrar med penger kan dette vre ett ln? f det tilbake ved arv nr den tid kommer. Desverre er det ingen sknsom mte skrive det p. du finner nok ut av det etterhvert, tenk bare lenger enn nesen ser.....

Trine | 09.06.2011 | 18:46

Elin: Det er HELT riktig at de som bruker penger p billappen er drlige til kjre, er det ikke derfor man er p en kjreskole a? FOR LRE KJRE BIL?! Og prisene varierer mye fra sted til sted, s da er vel typen din en av de f som har en billig kjreskole da ;)

KristinLinnea | 09.06.2011 | 18:59

Hva er galt med deg ungmor20, hold slike meninger for deg selv!

Lille Gumman | 10.06.2011 | 01:14

Jeg fler med deg og din familie.

Jeg oppfordrer deg og alle leserene her til og ta en titt innom www.grimsmo.blogg.no

En utrolig trist historie om hvordan livet desverre kan vre.

meg | 10.06.2011 | 02:42

at folk kan vre s slemme! nsker dere alt godt, Malin! Tenker mye p dere..

Ane | 10.06.2011 | 03:40

Kondolerer s utrolig mye. Penger er overfrt!

Hilde, mamma til Jamie Leander | 10.06.2011 | 16:01

Kondolerer s mye, igjen.. Overfrer litt penger nr skatten kommer i slutten av mnd :-)

Siri | 10.06.2011 | 19:42

Kondulerer s utrolig mye, ord er fattige i en snn situasjon...Det var godt at du fikk sett din stefar siste gang, og at det faktisk var godt...Hper folk bryr seg og lar ord komme i handling i form av noen f kroner s din mor kan komme seg p beina/hjul.. Om jeg finner penger, s kommer det en liten slant fra meg..

Varm klem

franciska | 11.06.2011 | 04:54

Kondolerer s masse Linn, vet at det ikke er mulig sette deg i din situasjon n. Du er sterk som deler det med oss!

For dere som Hakker ned p Linn, come on ! Det blir for dumt si slike ting som er nevnt i flere kommentarer. Jeg betalte 18000,- for lappen min, + oppkjringsdagen, da tippa det vel 2100,- tror jeg. Om man trenger mer enn 30000,- p lappem og nrmer seg 40000,- er man enten veldig drlig til kjre bil, eller ikke har velseskjrt mye. Sparer sikkert over 20000,- om man bare gidder kjre hjemme.

Jeg sttter dere, for jeg synes dette er til en god sak.

du er en inspirasjon for alle Linn!

Heidi | 14.06.2011 | 21:07

Fr ikke til kommentere:(

Heidi | 14.06.2011 | 21:09

Der gikk det! Selvflgelig skal jeg hjelpe! Lover sette innp litt med en gang jeg fr skattepengene. Holdningene til noen personer her inne sjokkerer meg. Jeg blir flau p vegne av menneskeheten, hvor er medmenneskeligheten?

Ingrid | 17.06.2011 | 01:49

Jeg vil veldig gjerne hjelpe men jeg er 14 r og fr ikke lov av mamma og pappa:(

Konolerer s masse tenker p deg!! Vet hvordan det fles mista takten min i gr <3

Yasemin. | 21.06.2011 | 16:40

lappen min kostet meg 16500 (10 kjretimer, alt det obligatoriske + oppkjring), dette var riktig nok et pakketilbud - men det kjrer de hele tiden, s anbefaler deg se etter dette :) skulle gjerne stttet, men jeg begynner ikke i ny jobb fr p torsdag - derav null kroner. lykke til videre med innsamlingen, hper det gr bra :) og ikke minst - kondolerer.
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits