heads up.

Jeg gidder ikke forsvare meg lengre, for det at jeg lever livet mitt p min mte er ikke en ting som trenger forsvares.
Jeg gjr det beste ut av livssituasjonen min, sitter igjen med flelsen av at jeg har et veldig bra liv og har det kjempe fint. Hvorfor er det da noen som alltid m rakke ned, anklage og prve gi drlig samvittighet?
Jeg synes ikke jeg fester mye, eller tar igjen "ungdomstid".
Man kan ikke sammenligne meg med en typisk 18ring uten barn.
Men jeg gjr sklart de tingene andre p min alder gjr nr ikke jeg har Malin, det er jo helt logisk!
Jeg er mamma 365 dager i ret, hver eneste dag. MEN, jeg har fire dager i mneden som jeg ikke ser Malin i det hele tatt, fordi hun er hos faren sin. Det er meg som str opp med henne dagen fr hun skal dra, og det er meg som legger henne dagen hun kommer hjem. Det er kun annehver lrdag jeg er helt fra henne, og ikke ser henne i det hele tatt hele dagen. Husk det. Det er utrolig viktig for meg f frem at man kan ha besk, overnattinger, dra p besk, g p cafe, turer, ferier og ikke minst feste en gang innimellom selv om man har ftt barn og er alene. Det er ikke snn at hele det sosiale livet forsvinner. Dessverre er det snn for mange alenemdre, og det synes jeg er trist.
Nr det kommer til sosialt liv s kan man f i bde pose og sekk, selv om man har barn.
Man kan ta barnet med p besk, f besk etter at barnet har lagt seg eller dra p overnattinger selv om man ikke har noen som kan passe p eller avlaste, det er ingenting i veien for at man kan gjre det.

Jeg er kjempeglad for at pappaen vil ha henne annehver helg, og en dag i uka, og at farmoren hennes passer henne p onsdagen, og at hun derfor sover der hver tirsdag. Det er jeg kjempeglad for, og jeg bruker de dagene maksimalt til gjre tingene jeg ikke kan gjre nr hun er hjemme. Det vil si dra p kino, ta en joggetur, g p byen, ta en fest, shoppe uten barnevogn, vre oppe halve natten og sove hele dagen osv. Det gjr jeg fordi jeg kan, og fordi det p ingen mte gr utover Malin. Fr folk kommer med et knallbra argument, som viser at Malin lider av at mammaen gjr ting hun ikke vanligvis kan, og som ikke inneholder bleieskift, mating, og alle de andre tingene jeg gjr for henne daglig, s fortsetter jeg med det. Jeg hper dere snart skjnner at dere kan synes det er s dumt, flt, tragisk og flt dere bare vil. Det er bortkastet energi, det som derimot er en skikkelig energipfyll for meg er ta en spontan jentetur, danse halve natten og sove lenge p dagen. Det var ikke mye drikking inni bildet igr,det var ikke det turen handlet om. Det handlet om god stemning, bra musikk og masse masse folk.
Snn er det med byturer og fester ogs, det er ikke alkoholen det handler om, det er stemingen, dansingen, det bruke ekstra tid p badet, ta p seg en fin kjole, fine sko og ikke minst fle seg ekstra bra i det man gr ut dra.
kunne ta med seg veska i farta, uten tenke over om man har husket bleier, klut, mat, drikke, ekstra skift og snne ndvendigheter som m til nr man skal ut med barn. f et lite avbrekk fra hverdagen, f inn nye impulser som ikke omhandler barn, og barnerelaterte ting. Hvis noen mener det er trist, umodent eller noe annet som er ment negativt, s gjr det meg ingenting. For jeg vet bedre, og det er det som teller.

Ingenting annet teller, enn at jeg er en god mamma for Malin og at jeg gjr det jeg skal i hverdagen.

Det er ingen dans p roser bli ung mor, det er mye arbeid bak vre alenemamma.
Du m ta sykdomsrundene alene, er barnet vkent halve natten er det ingen som avlaster deg uansett hvor sliten du er, er barnet vrangt legge, er det ingen andre enn deg som kan trste, og f det til sove. Etter tre timer byd over en lav seng, verker ryggen, hodet sprenger omtrent etter non-stop sutring, du m kanskje p do, men du vet at hvis du gr ut n, tar det dobbelt s lang tid roe henne ned til det punktet hun var p fr du gikk. Det er du som handler inn, tilbereder, mater, og rydder opp etter alle mltider. Det er du som skifter hver eneste bleie.
Det er du som rydder, vasker, sorterer klr, vasker klr, bretter klr og legger p plass klr. Det er du som m st opp hver morgen, uansett om barnet vkner fr halv seks Det er du som underholder, leker, tegner, maler, bygger klosser, synger, danser, gr i lekeparker og sosialiserer. Dette er bare litt av hva man gjr hver dag. Litt.
Det er hverdagen min hver eneste dag, bortsett fra fire dager i mneden. Jeg fr henne alltid hjem noen timer fr leggetid, og hun blir alltid hentet rundt fire-fem. S jeg mener det virkelig nr jeg sier at jeg overhodet ikke fler jeg har noen grunn til ta til meg at jeg er umoden, lever ut ungdomstiden min og fester hele tiden.
Dere m huske at jeg ikke legger ut alt jeg gjr hver dag, og at nr jeg gjr morsomme ting s blir det ekstra mye fokus p det p bloggen, fordi det er noe jeg synes er gy skrive om. Det er ikke like gy skrive at man har vasket hele leiligheten, skiftet bleier, matet, ryddet og gjort de tingene man gjr hver eneste dag.

Husk at der forskjell p forsvare, og forklare :)

For meg, s var ikke livet over nr je fikk Malin. Det begynte.






99 kommentarer

mammabente1994 | 17.04.2011 | 23:16

helt enig med deg. man m f lov til gjre det man vil nr barnet er borte . og 4 dager i menden er ikke mye...

Susanne | 17.04.2011 | 23:22

Herlig skrevet! Er helt enig med deg i det du skriver!

Tina | 17.04.2011 | 23:27

Det er alt for f som skjnner hvordan det er vre alene mor. Det blir fort rakket ned p oss nr vi ikke har barne,allts nr noen avlaster oss en natt eller dag iblandt. Det er tungt vre alene,s jeg skjnner deg helt og fullt. Man setter selvflgelig pris p all hjelp man kan f av nre og kjre nr man er alene:) Og hva man bruker sin barnefri tid til er ikke noe folk skal blande seg i. Om man tar seg en fest eller bruker tiden p avslapping er helt og fullt opp til mamman selv. S lenge man er i full stand til gi barne den omsorgen den trenger nr man fr det tilbake etter og festet dagen fr har verken mor eller barn vondt av det.

Syns du gjr rett i ikke bry deg om disse idiotene som blander seg i ditt liv.

Kjenner deg ikke,men du virker som ei fantastisk jente og en super god mamma:)

Thea Pernille | 17.04.2011 | 23:30

you go, girl! Du virker som et helt fantastisk menneske :)

Nelis | 17.04.2011 | 23:38

*trampeklapp*

Jeg kommenterer ikke ofte, men er innom hver dag, leser alle kommentarer og tar meg i at du fr ufortjent mye negativt rettet mot deg.

Jeg syns du er en fantastisk mor for Malin, og unner deg de kveldene du fr for deg selv til kunne gjre det DU vil som du ellers ikke kan nr du har Malin.

Flott innlegg! :)

Kitt Helen | 17.04.2011 | 23:39

Jeg m bare si at du er et fantastisk menneske! Du virker s mye eldre enn de som er p samme alder. Du har en jente, og hun betyr ganske mye for deg. Du er alenemor, og klager ikke uansett. Tenk p alle som klager fordi foreldrene sier at de m rydde etter seg, eller stvesuge stuen. Det er kun smting i forhold til det du gjr! Jeg skjnner ikke at folk kan rakke ned p deg. Det er greit at du er mamma, men s da? Nr ungen din er trygg hos andre, s kan du ta deg en tur ut. Du kan kose deg like mye som andre. Men nr Malin kommer igjen, s er du fortsatt der og passer p henne. Du er et fantastisk menneske, som f kan trre sammenligne seg med! St p videre Linn! Og til dere drittslengere: hvor mye "bedre" er du?

Merethe | 17.04.2011 | 23:49

Noen folk lever av rakke ned p andre. Jeg tror noen har problemer med forst at du ikke er en mamma p rundt 30 r. Da hadde det kanskje vrt mer normalt ikke feste etc, fordi de har kommet over det stadiet. Men du er tross alt 18 r gammel, og selv om du har barn, s skal ikke det hindre deg i gjre normale ting for din alder nr du ikke har Malin.

Snn som jeg oppfatter deg utifra bloggen, s er du et ganske fornuftig menneske! Jeg har vrt innom flere mammablogger hvor foreldrene ikke virker helt voksne i tankegangen. Jeg blir rett og slett imponert over deg! S kos deg ute nr du har barnefri, og bekymre deg ikke for de leserne som m skrive negativt. Det sier mer om de enn om deg.

Jeg digger deg!

Hilde | 17.04.2011 | 23:53

Ikke la noen komme si noe annet en at du er en fantastisk mor for Malin !

♥ Amalie Sivertsen - It's all a big mess | 17.04.2011 | 23:56

ORDENTLIG RBRA SKREVET!

Linn, mamma til Malin | 17.04.2011 | 23:58

Merethe: Tusen takk for det!:)

Leser bloggen din fast, DIGGER den!

Linnea Myhre er peanuts i forhold.

Mariann | 18.04.2011 | 00:15

Jeg har ikke lest kommentarer, s jeg vet ikke hva det gr i men kan jo bare tenke..

Er av og til inne p bloggen din og ser hvordan det str til med deg. Og en ting vil jeg si: Gi blaffen i skittkasting, du er en strlende mor og skal vre stolt av det. Selvsagt m du f lov vre ung i tillegg!

bare meg | 18.04.2011 | 00:17

leve er vre bde mamma og Linn. Mestparten av tiden begge deler men du verden hvor deilig det er vre bare Linn ogs. f det beste ut av begge deler gjr deg til en bedre Mamma OG Linn. Ikke bruk tiden og energien din til forsvare for andre de valgene du gjr. Det er det ingen av oss som har noe med. ikke irritere deg over slike kommentarer tror jeg kan gjre deg til en enda bedre Linn OG mamma. Du er begge deler og du klarer deg fint. Livets skole er ogs en skole. Kos deg masse masse p veien....Linn og mamma

Therese HN | 18.04.2011 | 00:17

Hei Linn!

Jeg m bare si at jeg syns du er utrolig flink med Malin, og du fortjener s absolutt de dagene i mneden til gjre ting du ikke fr gjort nr du har Malin!

Du har all grunn til vre stolt av deg selv :)

Jeg syns du er en utrolig flott alenemor, og de som sier noe annet har aldri vrt i samme situasjon, og/eller klarer ikke sette seg inn i nrheten av en snn situasjon. OG det er synd for de, ignorer de dumme kommentarene og konsentrer deg om de koslige, og klapp deg selv p skuldra engang iblant :)

Mvh. Therese HN :)

marie | 18.04.2011 | 00:19

"For meg, s var ikke livet over nr je fikk Malin. Det begynte."

Dette var den fineste setningen jeg har hrt p veldig lenge ^^

DRIT en lang banan i de som ikke takler din takling av ditt og deres liv ;)

elise | 18.04.2011 | 00:24

du er R! du virker som bde en fantastisk mor og venninne! Det er klart du skal f lov "leve livet" litt ekstra nr du har barnefri! selv om man er ung alenemamma kan man jo ikke slutte dra ut med venner. Selflgelig skal du f lov til snt slenge det ikke gr utover barna. og det synest jeg IKKE det gjr med deg! ikke bry deg om de stygge komentarene, de er bare missunlige p deg :) st p!! jeg digger deg! :)

Iselin | 18.04.2011 | 00:37

Jeg er s lei av alle bedrevitere der ute som sitter og mener at jenter som har ftt barn skal gi slipp p alt annet de har av verdi i livet sitt.

Hvordan i huleste gr det ut over Malin at Linn tar seg en fest nr Malin har det strlende bra hos sin far, som forsvidt IKKE passer henne for Linn, men som faktisk NSKER og se sin egen datter de dagene i mneden. Visse mennesker fr det til hres ut som at Linn dumper Malin hos Roger fordi hun skal p fest, men hallo, han er jo pappaen hennes som har full rett til samvr. S hva er problemet?...

Alle som ikke har noe bra si kan holde seg for god til rakke ned p Linn som er en fantastisk mamma selv om hun kanskje er 10 r yngre enn en gjennomsnittlig mor gjerne er.

..... | 18.04.2011 | 00:39

Det du gjr nr Malin ikke er der er jo helt opp til deg! Alle som leser din blogg vet jo at det du viser oss av din hverdag bde med og uten malin er bare en liten del. du fortjener virkelig og ta deg en tur p byn, kino og bare vre ung og dum som alle andre :) st p!!

Marita | 18.04.2011 | 00:40

Det viktigste med alt dette er at DU vet at du er en god mamma for Malin. Hva alle andre mtte tro og mene, gjr du rett i gi blaffen i.

Det at folk slenger med leppa, sier mer om de enn deg. Jeg har selv ftt kommentarer nr jeg er ute fester nr snnen min er hos faren. Jeg hever meg over det, nettopp fordi jeg vet at det ikke gr utover Sebastian p noen mte.

Syntes du virker som en fantastisk mor for Malin. Tror folk glemmer at du kun er 18 r innimellom. Skulle ikke sagt noe om du fikk barnevakt hver helg, men her er det snakk om 4 dager i mnd, og at det faktisk ikke spiller noen rolle for Malin om du tar deg en fest nr hun er hos faren, eller om du sitter hjemme glor p tv.

St p du Linn - du vet selv at du gjr en god jobb. Hev deg over det, noe det virker som du gjr :-D

Lille My. | 18.04.2011 | 00:43

Jeg m bare si at det er utrolig provoserende se kommentaren din om at det er mange alenemammaer som ikke prioriterer eget liv. Her er en nyhet til deg; Noen av oss har ikke rd, noen av oss har ikke en pappa til barnet sitt, noen av oss gr p skole og har ikke tid til annet enn vre mamma og student, noen av oss blir ikke pakka i hue og rva konomisk av nav og fr erstatningspenger, og ikke minst- noen av oss velger jobbe ekstra da en har litt fri for ikke bare gi en det en trenger, men og for gi de det samme som alle andres bortskjemte unger har. Eller velger slappe av og vre oppladet til en ny mamma uke, eller mned, eller r nr en frst har barnevakt!

kinden | 18.04.2011 | 00:54

Ikke at jeg vet s mye om vre alene-mamma, men jeg vet hvordan det er vre mamma. Det du sier er helt riktig! Og selv om du er mor, er du ung. Og alle, uansett alder, trenger tid uten barnet. Ikke fordi at barnet er en byrde, men fordi du er sentrum i ditt eget liv. Btw. nydelig barn du har :)

Linn, mamma til Malin | 18.04.2011 | 01:17

Lille My.: MANGE, ikke alle. Men da flte du deg jo truffet, og det er jo en glimrende anledning til gjre noe med det ? :)

Det koster hverken penger eller krever barnevakt invitere p besk!

Studiegruppe osv, det er jo sosiale ting som gir noe tilbake til en selv.

Du fokuserer jo bare p problemene, du leter jo ikke etter lsninger.

Rd; ekstrajobb? homepartys ( f.eks tupperware koster ikke noe begynne med) som du kan ha hjemme hos deg, da trenger du ikke barnevakt, fr vre sosial OG tjener penger. Ikke pappa til barnet; familie ellers da? Tanter, onkler, mammaen din, pappaen din, besteforeldre osv. eller en god venninne som kan se til en gang innimellom? Man har tid til det man vil ha tid til, jeg har litt vanskelig for tro at det er umulig f til en times besk, mellom studier og barn. Velger du slappe av og vre oppladet er jo en venninnekveld med "hjemmespa" ypperlig, skrubb osv kan man fint lage selv med litt sukker og honning, olje osv. Dette tok meg ca 3min skrible ned, du tar det sikkert ikke til deg, jeg var helt lik deg fr. Men bruk heller tiden du bruker p skrible smsure kommentarer til meg, p fokusere p lsninger som kan gjre hverdagen din litt bedre. Ps! Du har jo tid til lese/kommentere blogger, de minuttene kunne jo blitt brukt til noe mer fornuftig? Bruk tiden p noe som gir deg positive ting tilbake, kan ikke se for meg at du fikk noe positivt ut av dette. Hvertfall ikke nr jeg skriver MANGE og ikke alle :-)

martine | 18.04.2011 | 01:23

veldig bra skrevet! st p!! du er et forbilde for mange og drit i alle dritt kommentarene. Malin har det trygt hos pappaen sin og da kan du kose deg ekstra de fire dagene ;) du er god og jeg elsker bloggen din! :)

Maria<3 | 18.04.2011 | 01:49

Du virker som en kjempe flott mor for Malin :)

Nr hun er hos Roger skal du selvsagt bruke tiden din p akkurat det du vil og fler for , Om det er fest eller venninne kveld s er jo det helt opp til deg..., Du skal gjre det DU fler du har utbytte og glede av !! :)

Nr du fr innhentet masse med ny energi s blir jo du ogs en bedre mamma for Malin , Glade og lykkelige foreldre fr glade barn !!:)

Og jeg synes du klarer og sjonglere disse rollene i livet helt utmerket , Du er mamma men ogs venninne , datter , sster , bare Linn og mye mye mer......

Liker att du er s positiv og s lsnings orientert , det er nok egenskaper som vil gagne deg veldig i livet..., For livet blir mye av det man lager og gjr det til selv ;D Er man bestemt p og f ting til .. S klarer man det !! :) Om man har positive tanker , s merker man att livet med ett blir s MYE lettere...

marte | 18.04.2011 | 02:10

Eg er heilt enig med deg,har lest bloggen din lenge.. men husker at eg skreiv noen kommentarer for en god stund siden,d du var i en helt anna oppfatning nesten "dmte" de som tok seg en fest som mor..

Mn er vertfall glad for at du for din egen del har forandra meining gjer det du vil:) eg skal sjlv bli mor i juni,men har ikkje tenkt bure meg inne av den grunn,eg blir "aleinemamma" i 2 uker mens min sambuer er p jobb offshore, tenker at nr han er heime 4uker har fri fr ikkje eg drlig samvittighet om eg drar i en veninnes bursdag eller berre ein liten fest i blandt,eller bare en shopping/cafe tur med veninne uten barnevogn, men alt med mte selflgelig:) men syns som sagt at om du unner deg en fest i blandt er det ingen problem,du VEIT at barnet ditt har det bra med pappaen sin/eventuelt veninna di nr du drar, vi har vel lrt deg kjenne spass igjennom bloggen at du ikkje hadde latt Malin vere hos kven som helst nr du skulle p fest,s hper folk slutter slenge ut dritt om ting..

Leser der "lille my" skriver her oppe,har eit forslag til deg,bruk litt mindre tid p sitte spy ut kommentarer p blogger om ting du overhode ikkje har noke med gjere,s trur eg du fr litt bedre tid til overs til slutt:) nke seier meg at dette ikkje er frste gang du har gjort det:)

Ha en fin pske:)

Hedda Ingeborgvik | 18.04.2011 | 04:06

du virker som en fantastisk mamma, og dattera di er knallst! du ligner forresten veldig p ida wulff :)

Mette | 18.04.2011 | 08:15

Hei Linn.

Jeg synes du lever ett bra liv, man m balansere mammarollen med vre sosial uten barn innimellom uansett om man er alenemamma eller i ett forhold. Hvis ikke blir man veldig ensporet til slutt. Jeg er gift, men og ikke s ung mor som Linn men m vre sosial og g ut og danse av og til. Jeg tvang meg selv til ha trillpike nr barna var 6 mnd for venne meg selv til at de ble passet av andre, ungene storkoser seg, det er verre med foreldrene. Jeg har ftt mange tilbakemeldinger fra skole og barnehage at ungene er trygge og harmoniske og det tror jeg ikke de hadde vrt om vi foreldrene satt inne og var usosiale hele tiden. En gang i mnd prver vi g ut og s prver vi f til vennebesk og trening innimellom.

Jeg er kjempeimponert over deg som greier dette s bra og er s ung. Jeg hadde et par venninner som fikk barn nr de var 16-18 r og jeg var ofte p overnatting og skravlekvelder hos de for det er ingen som greier seg uten et "voksenliv" i tillegg til mammarollen.

St p Linn!!

Mette mamma til to.

Lise | 18.04.2011 | 08:49

Jeg har fulgt bloggen din siden start, og har enorm respekt for deg og hvordan du takler ting, og hvordan du greier hverdagem! De som skriver negative kommentarer, ANER ikke hva du har gjre.

St p Linn! Du gjr en fantastisk jobb!

ragnhild | 18.04.2011 | 08:57

herregud, du m jo f lov ha et sosialt liv du ogs, da!

Ida | 18.04.2011 | 09:13

Mister ikke pengene fra NAV ved jobbe, overgang stnaden blir redusert! I dag tjener alenemdre mer p jobbe enn f hjemme! Gjr i allefall jeg!

Jeg ser poenget i dette med fest og lping rundt! MEN det skal tas i betraktning at Linn gjr en fantastisk jobb med SELVE OPPDRAGELSEN! s hun kan unne seg et rikt sosialt liv og festing av og til!

Jeg liker personlig bloggen enda mer i dag en fr! Jeg har vrt alene mamma i 6 r og skjnte lunta da hun som 17 ring skrev om hus, barn og bryllup. Jeg viste at hun en dag ville oppdage hvordan det virkelige liv er. Selv om det er synd at Roger og henne gikk fra hverandre. S har hun tross motgang funnet lykke gang p gang! Det skal s jvlig mye mot til takle ALt Denne jenta har gtt igjennom! Jeg trr ikke tenke p hva som har skjedd for bli s sterk! Jeg vet med meg selv at det ikke er bare bra opplevelser!

Jeg er 25 og elsker den voksne reflekterte bloggen til Linn! Produktene hun bruker driter jeg i! Det er hjernen hennes jeg liker:-P

S st p Linn pinn sukkerspinn!!!!

Josefine | 18.04.2011 | 09:13

herregud, at folk kan kommentere snn ! Du er jo en kjempe god mor, jeg hadde gjort akkurat det samme hvis jeg var mor. Det er jo bare tristere for malin hvis hun vet at mammaen ikke gjr noen verdens ting, og bare lengter etter henne ! Synes virkelig du br utnytte alene tiden :)

| 18.04.2011 | 09:22

Lilli MY:

"pakka i hue og rva av NAV" , det var en saklig kommentar, alle alenemdre har krav p endel sttte fra NAV, og dra inn erstatning etter overgrep var lavml!!!! Vi har en datter som ble utsatt for overgrep, og har sett hva det gjr med ett menneske. Det finnes ikke pengesum som kan oppveie den smerten. Vr datter er n 18 og alenemor til en 1-ring, og vi er overlykkelig at hun overlevde, bokstavelig talt, vanskelige r etter opplevelsene. At Linn fikk erstatning er flott, og kan hun bruke de pengene til leve et romsligere liv som ung alenemor s jippi!

Jeg er ikke enig i alle Linns valg, jeg er heller ikke enig i alle min datters valg, men s var jeg heller ikke enig i alle min snns valg da han var 18!

Trenger likevel ikke vre smfrekk og ekkel slik som "lille My"

StineBareMyhre | 18.04.2011 | 09:28

Synes du er superflink, jeg: ) Tror ingen egentlig skjnner hvordan det er ha barn fr de har et selv.

Nr noen kommer og kommenterer at jeg er mye ute, drlig mor osv bruker jeg fortelle dem at "Kom tilbake nr du selv fr barn, og hvis du mener det samme da s skal jeg vurdere ta det til meg!"

Meeen, nr jeg leste alt du gjr siden du er alenemor flte jeg at det er noe feil i min familie, jeg er ikke alenemor, men gjr alt det du ramset opp. P tide stramme tylene kanskje? :p hehe

Anita | 18.04.2011 | 09:40

De som mener du er en drlig mor fordi du gjr ting for deg selv en gang i blant, br spre foreldrene sine om de tok seg en fest, besk eller generelt bare en dag borte fra barna nr de hadde sm barn.... Jeg var noen ganger hjemme til mormor eller farmor nr jeg var mindre, og jeg ELSKET det! Dette var selvflgelig bare i moderate mengder, noe jeg synes Linn ogs gjr!

P.S: det er ikke bare godt for foreldrene ha "barnefri", men det er ogs godt for barna ha "foreldrefri"...

Ann Kristin | 18.04.2011 | 09:45

Lev livet ditt s lenge du kan, de 4 dagene mnd du kan! Du fr igjen for det i ettertid, men ogs samme kveld/ natt du er sammen med vennene dine!

Selv om du er ute lever livet ditt som en 18 ring, tenker du likevel p Malin som er hos pappaen sin!

Lev livet ditt, og st p videre! Du vil fle deg mye bedre den dagen Malin skal ut p fest, og snakke til henne om festing, ut fra dine egne erfaringer! Da vet du litt mer om virkeligheten du ogs!

Med andre ord | 18.04.2011 | 09:49

Du gjr en enestende god innsats for skjnne Malin. Klart du skal kose deg med det du nsker benytte tid til nr du har litt velfortjent alenetid! Det er bare heve seg over de som mener noe annet, de vet ikke hva de snakker om. Din alenetid er viktig og det er riktig bruke den p vre 18-ring, noe annet ville vrt unaturlig og direkte feil!

nsker deg og Malin en vidunderlig pske! Beste hilsen 3-barnsmamma i Sandnes, som koser meg med lese bloggen din - hver dag. :-)

Marianne | 18.04.2011 | 09:55

Jeg kan ikke forst at mange av dere som kommenterer her faktisk er mammaer selv, siden dere viser s lite forstelse for Linn. Jeg er selv mamma til en p to, jobber, har hus og samboer og er 27 r. Men allikevel kjenner jeg meg s igjen i det Linn skriver, den deilige frihetena v gjre ting som kanskje tar to timer nr man har med seg barnet, men bare en hakvtime nr man er alene, treffe venner, prate om andre ting enn bleier og husvask. Er det ingen andre som har behov for det da? Og hvor ofte Linn gjr det spiller jo ingen rolle, Malin er jo ikke der uansett, s hadde det virkelig vrt s mye bedre for Malin om Linn satt inne og glodde i veggen nr Malin er hos pappaen sin? Er det ikke bedre at hun gjr ting som gir henne energi og pfyll i hverdagen, og som kommer Malin til gode etterp? Nei, jeg skjnner meg ikke p alle dere som m kritisere, enten s er dere misunnelige fordi Linn lever et bedre liv enn dere, eller s er dere rett og slett bare dumme. Man er mamma i hjertet sitt hele tiden uansett, og Linn virker som en av de beste mammaene jeg har sett/hrt om. Hun gjr jo aldri noe som er uansvarlig iforhold til Malin.

St p Linn, du har behov som jeg trodde alle mammaer hadde uansett alder, og jeg synes det er flott at du fyller disse behovene. Jeg har det likedan, og jeg VET at jeg er en kjempegod mamma likevel, det ser jeg jo p den herlige ungen min:)

Tina :) - Mamma til Linnea <3 | 18.04.2011 | 10:00

Veldig bra skrevet Linn :) kunne ikke vrt mere ening (:

Jenny | 18.04.2011 | 10:20

Kjre Linn: S lenge di som kritiserer deg ikke kommer med konstruktiv kritikk br du bare overse dem og heller ta til deg de som kommer med gode ord. La de gode ordene styrke deg slik at de ondsinnede bare preller av som vann p gsa.

Kanskje det er bortkastet skrive dette til deg som er s sterk og s bevist p hva du gjr, men jeg velger gjre det likevel.

Du er en flott jente og en god mor :)

Malin | 18.04.2011 | 10:32

Kjempefint skrevet Linn! St p :D

Linn | 18.04.2011 | 10:33

LINN!!!! jeg digger deg! that's the spirit sier jeg bare :D setningen: "Hold your head up high, there's people out there who love to see you falling" passer godt inn her. du vet selv hva som er best for malin, og selvflgelig kan du gjre hva du vil nr du ikke har henne- s lenge det ikke gr utover malin. (feks, dersom man har vrt ute en lrdag, og fr igjen barnet p tirsdag) du er et supert forbilde, man trenger virkelig ikke legge ungdomstiden p hylla og begynne med sy-foreninger ol, bare fordi man har barn. alt med mte, og det utfrer du YPPERLIG! GO LINN!! :)

Elin-Marie | 18.04.2011 | 10:39

Nyt livet du Linn! Utrolig bra skrevet!

se | 18.04.2011 | 10:52

Du er flink! Mye mer strukturert enn meg, tror du er veldig bevisst p din morsrolle :-)

Kanskje fordi du er s ung, og som vi ser av kommentarene, noen som flger deg med argusyne!

Klart vi har forskjellige synspunkt p livet, skulle bare mangle. Jeg, en kristen, "gammel" dame p snart 50, med tre barn i skolealderen. Alkohol er ikke noe jeg velger bruke til fest, men vin til maten gr helt greitt. Men for meg s virker det som om at du har full kontroll, og det er viktigst mener jeg. Du velger feste nr Malin er hos Roger, selvflgelig er det da du kan gjre det om du nsker det. Ikke alle er s fornuftige. Var i en fest der begge foreldrene absolutt ikke var edru. Da kan disse forstsegperne kritisere. Nei, st p Linn! Ikke la dei pvirke av sure kommentarer. Du trenger ikke forsvare deg om hva du skriver i en blogg, det du velger skrive om deg selv har ingen andre noe med. Du er helt fantastisk som mor ogs. Blir jentene mine like fornuftig som deg nr de blir "store", da mener jeg det gr dem bra her i livet. Og hadde du flyttet her til Stavanger skulle jeg gjerne fikset en leilighet til deg. Avgjrelsen som du kom fram til ang. flytting viser bare hvor reflektert du er. Lykke til videre!

Lille My. | 18.04.2011 | 11:03

Jeg koser meg og slapper av en times tid hver kveld med sitte litt p facebook og lese aviser og blogger p nett. Syntes ikke du det blir litt tynt argumentere at jeg burde gjre noe annet i den tiden fordi jeg har s lite tid til vre noe annet enn mamma?

Og nei, jeg har ikke familie i nrheten, har en del venner, og de nrmeste har passet snnen min litt.

Har gjort allle de tingene du foreslo for meg der jeg, sa ikke at jeg aldri gjorde noe, hehe. Jeg synes bare du glamoriserer alenemamma tilvrelsen fordi du sitter strengt tatt ganske godt i det konomisk sett. Og det faktum at du har et bra forhold til pappan til barnet ditt. Jobber, eller gr skole gjr du jo heller ikke.

Jeg synes du virker som ei super jente, som er bde seg selv og opptatt av vre en bra mor for datteren din. Men jeg syntes du til tider viser det veldig godt t du faktisk er ung. Naturlig nok. Det som provoserer meg er ikke ha selvinnsikt i det hele tatt. ALL kritikk du har ftt av meg og alle andre du har ftt det av disse rene jeg har lest bloggen din har du enten oversett eller argumnentert og kverulert i det uendelige om til det idiotiske.

marie | 18.04.2011 | 12:01

du er utrolig flink! jeg begynte jobbe i august 2010. og merker bare at til og med den forandringen var pykisk og fysisk tung! forandringer som handler om "voksenlivet" er harde for hode og kropp! du er s utrolig sterk at det finnes ikke ord! :)

Malene | 18.04.2011 | 12:05

Ingen skal fortelle deg hva som er rett og galt... DU VET DET JO S GODT SELV! Flotte Linn <3

conctanza | 18.04.2011 | 12:10

Er s enig i det du skriver Linn! Livet er overhode ikke delagt fordi man fr barn. Og jeg skjnner ikke hvorfor noen m kritisere Linn fordi hun ikke lever livet sitt p samme mte som dere som kritiserer. Det gr fint ann og balansere det og vre ung samtidig som man er en god mor.

Linn virker som en fantastisk god mor for Malin.

St p!:-)

Anne-Lise | 18.04.2011 | 12:22

AMEN :D

Annlaug Brve | 18.04.2011 | 12:39

Heilt rett, Linn! St p. Og det du seier til "Lille My" er heilt rett. Kvifor ikkje bruke den tida ein har tilovers p noko anna enn kritisere leinemdre?!

Hilde | 18.04.2011 | 12:48

Hadde gledet meg til et innlegg om hvordan du hadde hatt det i Oslo, i stedet kom det nok et innlegg der du forklarer deg. Misforst meg rett, jeg er helt enig i det du skriver. Synes bare ikke at du trenger verken forsvare deg, eller forklare deg.

Du ER en god mamma! Du vet det, og de fleste som leser bloggen din vet det. :) Og du er veldig flink til balansere det vre mamma i tillegg til ha et sosialt liv.

Hper p en oppsummering fra Oslo turen senere! :D Ha en fin dag!!

Ewa | 18.04.2011 | 12:51

Jeg skjnner at du kan bli lei av dmmende kommentarer, men SE HVA FLERTALLET SKRIVER! Majoriteten sttter deg, selvsagt skal man ha et sosialt liv! Du skal da ikke bli sett negativt p for at du har et godt forhold til pappaen til Malin, at du er s heldig at du har mennesker rundt deg som vil passe henne, eller vre sammen med bde henne og deg. Selv er jeg passe ung mor, og har et sosialt liv fordi jeg har venner som bryr seg om bde meg og datteren min. Dette er mennesker jeg setter utrolig hyt.

Malin har nok godt av at du har venner p besk nr hun er hjemme, de blir en del av hennes nettverk de ogs! Og nr Malin er borte, s er det DIN tid. Du gjr akkurat hva du vil (innenfor rimelighetens og lovens grenser selvsagt), for vi mdre trenger de positive opplevelsene.

Ta vare p de gode, varme, stttende innleggene og kommentarene her istedenfor spla. Og at du sitter godt i det fordi du har ftt en erstatning for noe GRUSOMT som har skjedd deg, det skal ikke brukes mot deg!

| 18.04.2011 | 12:51

Hei Linn!

Bare en liten hilsen fra en voksen mamma som synes du er veldig veldig flink med Malin.

Du har en koselig blogg, og du blogger om det du har lyst til.

M vre rimelig frustrerende med s mange anonyme, negative kommentarer, men det er flott at du klarer ikke bry deg. Selvflgelig skal man ta til seg konstruktiv kritikk og noen ganger g litt i seg selv. Men drittslenging klarer vi oss uten:)

Jeg tror med hnden p hjertet at Malin har det like bra og enda bedre enn mange barn.

Jeg tror du kommer til f deg en utdannelse og jeg tror du og Malin kommer til ha spesielt sterke og gode bnd s lenge dere lever. Jeg tror du kommer til f deg en ny kjreste en dag og jeg tror du vil f flere barn -nr tiden er inne. Jeg tror du kommer til oppn stort sett alle drmmene dine:)

Fortsett blogge akkurat slik du vil. Fortsett leve ditt liv, slik du m for vre den fantastiske mammaen du er.

Jeg har flere barn selv, er en god del eldre enn deg. Men kjenner meg allikevel igjen i mye av det du skriver. Du jobber hardt for at Malin og pappaen skal ha et godt forhold, og du involverer familien p pappaens side. Du lar Malin bli godt kjent med andre voksne (dine venner) og du har skt bde skoleplass og barnehageplass til hsten. Og du blir vrende i leiligheten.

Du er god, Linn. Stor pskeklem til deg :-)

Hilsen Bergensmamma!

| 18.04.2011 | 13:26

OMG! Bli journalist, Linn!! :D

Caroline Sofie | 18.04.2011 | 13:48

Synes det er trist at bloggen din stadig ligner p et diskusjonsforum med masse negative kommentarer og utsagn. Jeg har full forstelse for at folk har ulike meninger, for det er helt normalt, men jeg synes det er trist at det stadig skal graves frem noe negativt. Er man uenig i noe, trenger man jo ikke alltid kommentere det, men holde det for seg selv. Jeg hadde jo selv satt pris p f positiv respons p ting istedet for negativ, og positiv respons er absolutt verdt bde gi og dele! Nei, det er S viktig med likeverd og respekt uansett hva man elv egentlig mener! Man burde tenke igjennom ting fr man kommenterer:)

Benedicte Bendiksen | 18.04.2011 | 13:50

S utrolig bra skrevet Linn! Folk har ingen grunn til anklage deg for vre en drlig mor, og de aller aller fleste har ikke en anelse om hvordan det er vre mor- enten man er alenemor eller sammen med faren. Det er hardt arbeid, og nr man har muligheten til finne p noe hyggelig for seg selv s BR man gripe sjansen. En lykkelig mor er lik et lykkelig barn. Mammaer (og pappaer selvsagt) har behov for litt tid for seg selv i ny og ne, og det er noe man fortjener, ikke noe man gjr for slippe unna pliktene..

St p!

Caroline Sofie | 18.04.2011 | 13:53

Og jeg synes du er utrolig flink Linn, og jeg respekterer deg for den du er og for det du selv velger gjre! Synes du har mttet tle mye stygt p bloggen, og det er synd. Og s vet jeg at det finnes mange flere gode mennesker der ute. Det bor noe godt i alle!

Eileen | 18.04.2011 | 14:12

elsket dette innlegget linn, viser bare hvor moden og relatert du er! tror det er f 18ringer som er like ordentlig og livserfaren som deg, og jeg elsker det! det siste setningen var bare helt nydelig! "...Det begynte." <3 st p videre, du klarer alt med glans, og det vil du nok fortsette med :-D klem fra en ivrig leser som ser opp til deg!

Maiken | 18.04.2011 | 14:14

Linn!! Jeg selv har ikke barn men elsker lese bloggen din! Kan ikke tro at du bare er 18 r! Det viser at alder har ingen betydning! Igjen, jeg har ikke barn men SER og FORSTR hvor stor behov det er for ha alenetid, og man er IKKE drlig mor bare fordi man tar seg en tur ut i ny og ne, Malin er jo ikke der! Malin har jo det godt der hun er :)

Syntes det er HELT tragisk at folk bruker tid og energi p skrive negative kommentarer! Det er bedre heller holde kjeft (som lettere sagt enn gjort) ;) Mtte bare legge inn en hilsen, leser bloggen din ofte men er s treig med legge igjen kommentar, s denne gangen flte jeg at jeg mtte.. Ble s provosert over hvor negative folk kan vre!! gOOd Luck!

BEUNDRER DEG! :D

Mirielle | 18.04.2011 | 14:36

Du virker som en bra mamma, og jeg tror ikke malin kunne ftt det bedre. Du virker som en utrolig bra person og du virker rett og slett herlig :)

Ida | 18.04.2011 | 14:41

veldig enig i alt du skriver! jeg fr ofte hre at folk snakker bak ryggen min om at jeg ikke tar meg av snnen min fordi jeg fester. syns det blir for dumt.

Marita | 18.04.2011 | 14:44

St p! :D Du virker som ei helt fantastisk mor for Malin. Slik jeg kan forst igjennom bloggen virker hun som ei jente som har alt hun trenger en mamma som virkelig setter pris p henne og er her for henne hele tiden, kanskje til og med mer enn hun egentlig skulle trenger! Du stiller virkelig opp! , som du sier man kan ikke bare lse seg helt inne nr man fr barn, man m jo sosialisere seg fortsatt. Om du er ute fire ganger i mneden er vel akkurat det samme. Da er jo ikke Malin der uansett s hun tar jo ikke noen som helst skade av det! St p og vr den personen er er :D

Katinka | 18.04.2011 | 14:56

Det er ikke feil ta en fest innimellom. Det gjr eldere mdere og! Skjnner ikke hvorfor det skal bli s mye mas rundt at unge mdre gjr det da. Synes du virker som en super mor!

iselin | 18.04.2011 | 15:10

kjempefint innlegg, er helt enig med deg! du virker jo som en kjempeflink, utrolig koselig og snill mamma, s at du tar deg en fest av og til nr malin er hos pappaen sin ser jeg virkelig ikke noe problem i :) du har bare godt av gjre andre ting i blandt;)

Lisa | 18.04.2011 | 15:25

LAVML av lille my i d hele tatt nevne at du fr en erstatning for overgrep nr hun kritiserer din konomiske situasjon!!! Ikke mer si om den saken!! Skjnner ikke hvorfor folk skal kommentere s negativt eller gi deg kritikk i d hele tatt. Linn kan vel sprre selv om hun trenger rd i en sak?? Verden hadde vrt et bedre sted hvis flere kunne la vre vise sin misunnelse offentlig og heller glede seg p andres vegne. Rart d er krig i verden?

:-) | 18.04.2011 | 15:42

St p videre sier jeg, Linn! Digger bloggen din, og alle kan se at Malin har det superbra hos deg! :-)

Betina | 18.04.2011 | 16:07

ST P! du er en god mor :-)

Charlotte | 18.04.2011 | 16:08

At du i det hele tatt gidder forsvare deg mot dette dritt-preiket....

Les og kos deg med alle de koselige kommentarene du fr...du fortjener hvert eneste ett !

Er selv 43 og mor til 3,- og tar av meg hatten for det du er for prinsessen din!

St p videre,- ha tro p deg selv og det livet du lever.... La de andre skitt-kasterne sitte der med sitt taper-liv som kun er ren misunnelse!......Du er en fantastisk MAMMA Linn...<3

Klem fra en mamma til en annen

Lille My. | 18.04.2011 | 16:09

Jeg skjnner ikke hvorfor flere av dere gr til angrep p meg for at jeg sier min mening til Linn. Syntes bde hun, og dere burde huske at, selvom hun heller ikke har et perfekt liv s er hun alikevel heldig. Og hvis det er snn at "majoriteten" som noen s fint kaller det over her mener at en blogg bare er til for lese og evnt kun kommentere da en er enig i noe s er ikke blogg noe for meg nei.

Marte | 18.04.2011 | 16:13

Bra skrevet! Du gjr en kjempe flott jobb som alenemor, Linn! Du er et godt forbildet, bde for Malin og andre! St p! :)

Merethe | 18.04.2011 | 17:25

SV: Nt, tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :) Godt hre at noen leser bloggen og ikke bare ser p bildene.

Tror forresten noen av leserne dine fikk med seg kommentaren din, for statistikken min har plutselig ftt et hopp i dag, uten at jeg har gjort noe spesielt. S tusen takk i sfall! :) Mye morsommere blogge nr statistikken har slike dager.

Silje | 18.04.2011 | 18:11

Dritbra skrevet! :) st p Linn!

Malin | 18.04.2011 | 18:34

er s enig! drit i hva alle andre sier, selv om det ikke er lett!! st p sta :)

Marthe | 18.04.2011 | 18:53

Hrlig at du skriv herre!! Folk burde skjnn at sjl om du e mor s treng du ikke sitt hjem dag inn og dag ut.. Ikke bry d om dem som sir det Linn, for du har skjnt det : ) (og jah burde kanskje ikke si det her , som e 16 r, men sjer at du har rett) St p : D

ingvild | 18.04.2011 | 18:58

jeg er kjempe enig med deg! :) st p Linn ;)

Janne Birksen | 18.04.2011 | 19:07

Hei Tffe-Linn!

Jeg kan ikke fatte at folk skriver s mye BULL-SHIT og ikke minst hvorfor de har behov for skrive s mye som IKKE HENGER P GREIP. For det frste: De kan umulig ha barn selv og for det andre s er det nok de som har det verst. Du skreiv at det var etter at du fikk barn at livet begynte. Det har jeg og tenkt mange ganger og jeg regner det og som "begynnelsen" i mitt liv. Du skriver s bra! Og tenker s veldigveldig bra :)

Det er viktig f litt input. For den inputen gir man videre til barnet. Jeg vet om flere foreldrepar som begge to er ute og fester nesten hver helg og sender barna til barnevakter.

Nei st p Linn!! Vi heier p deg :) :)

| 18.04.2011 | 19:07

Du skriver fantastisk bra! :D Du er bare ret gamlere enn meg og du oppfrer deg s voksent! Jeg kan ikke se for meg et liv med barn i s ung alder, s du er virkelig et forbilde som viser at det gr ant vre 18 r og s moden, samtidig som du klarer leve livet som 18 nr du har barnefri. St p videre! ;D

Tonje | 18.04.2011 | 19:18

Nr jeg leser om ting du gjr bde med og uten Malin, tenker jeg hun er s utrolig flink, du er heldig som er s spontan av deg, og nr du har skrevet at du har vrt ute eller som n reiste og fikk oppleve noe som var sikkert en kjempe opplevelse tenker jeg ikke hvor er Malin (hun har det sikkert kjempebra) Men jeg beundrer deg og synes du virker som en helt fantastisk menneske (bde som mamma og venninne) St p videre, det er flere som ser opp til deg og flger deg i din hverdag :D

stine, mer enn en mor | 18.04.2011 | 19:56

Er litt enig i hva Lille my skriver, men ikke alt. Jeg selv er alene mamma, og har den samme ordningen som du har. Annenhver helg og en dag i uka!

Men det med det sosiale?

Jeg har ett sosialt liv, men n i dag s koster alt penger! Ja, det koster ikke mye ha venner p besk p en bedre middag eller noe snt, er ikke det jeg sier. Men det dra p cafe, ja rett og slett ut, KOSTER! Og nesten ALLE alenemdre jobber, og det er ikke morsomt vite at etter at middagen er spist, barnet er lagt, s m en rydde p spreng siden det kommer besk. Jeg jobber "fullt", men enda kunne jeg godt hatt mer penger! Er vanskelig sjonglere jobb, vre mamma og vre sosial. Det er nok lettere for deg der, siden du ikke jobber n! Da kommer du til merke det :)

Dette var ikke ment som kritikk! Men bare vent til du begynner jobbe. Da blir dagene helt andereledes. Syns du er kjempe flink, og liker bloggen din. OG syns du fr mye dritt, noe du ikke fortjener.

Nyt livet de dagene du ikke har Malin, det gjr jeg nr jeg ikke har datteren min :) Har full rett til det..

Irene | 18.04.2011 | 19:56

Jeg nsker deg lykke til nr du er ndt til begynne p skole og senere jobbe fulltid. Da er det tft vre alenemamma, da!

DIVAMAMMA.COM | 18.04.2011 | 20:17

Linn, jeg sier bare en ting : Keep your head up high!!!

Janne | 18.04.2011 | 20:34

St p du :-)

Har fulgt bloggen din lenge, og er helt imponert over hvor bra du takler mammarollen i s ung alder. Det er langt fra alle som gjr s mye bra for barnet sitt som du gjr. At du har et sosialt liv utenom mammarollen gjr deg jo bare til en enda bedre mor, som fr mere overskudd til hverdagen deres :)

Det er desverre slik at noen elsker rakke ned p andre, det har jeg selv erfart. Og noen har spist i seg ordene og kommet og bedt om unnskyldning etter at de selv fikk barn, og s at de faktisk trengte et eget liv ogs selv om de ble foreldre.

St p, du gjr en flott jobb, og er en mamma alle hadde vrt stolte over ha :)

Elise | 18.04.2011 | 20:57

Jeg har alltid syntes at du virker som en kjempe flink mor. Det er mye vi ikke fr vite bde p godt og vondt. Men jeg syntes det er imponerende hvordan du klarer og kombinere et sosialt liv som alenemor. Jeg syntes du er flink og virker som du er flink til sosialisere Malin ogs. St p og la alle de undvendige kommentarene prelle av deg!

Malene | 18.04.2011 | 21:27

Gleder meg til lese bloggen din nr du vokser opp og ser hvor usaklig mye av det du skriver er, Linn! :)

Hanne Wassvik | 18.04.2011 | 21:48

Du virker som en bra mor, og jeg er enig i at det kan vre fint med litt fri av til. Det er jo bare bra, st p :)

| 18.04.2011 | 22:14

du virka som ein fantastisk person, bde som venninne og ikkje minst mamma! st p, og ikkje bry deg om ke andre seie om\til deg.. ska vedda p at Malin e verdens heldigaste unge som ha deg som mamma. Trur folk berre e litt misunnlige p deg, for at du ha ftt da til so bra med ungen din, i og med at du e so ung. ST p, og NYT dei dagane du ikkje e "mamma heile tiden".. eg lika deg, ungen din og bloggen din!:) st p!!!

g | 18.04.2011 | 22:18

Kjempebra skrevet! Jeg synes du virker som en utrolig god og flink mor og mener absolutt du br fortsette slik som du gjr, for det ser ut til at du gjr en kjempebra jobb!:)

Juliane | 18.04.2011 | 22:44

Veldig godt innlegg Linn, sttter deg fullt ut.

Flger bloggen din og sjekker etter nye innlegg hver dag, men er sjelden jeg kommenterer.

Synes du gjr en fenomenal jobb som alenemamma. Keep up the good work! :)

Hege Stensrud | 18.04.2011 | 23:30

har aldri kommentert fr, men har vrt innom bloggen din i ny og ne :) ville bare si at dette var utrolg bra skrevet!!! st p :)

Marit | 18.04.2011 | 23:35

Du virker serist som verdens beste mamma for Malin, jeg har lest bloggen din siden du fikk henne omtrenjt, og jeg har ikke lest ELLER hrt noe som tilsvarer att du har vrt en drlig mor, eller lest om en avgjrelse som IKKE har vrt for det BESTE for Malin!! St p, YOU GO GIRL!!

Linn | 20.04.2011 | 12:32

Bare drit i hva folk kommenterer, Linn:-) Folk er bare ddsmisunnelige! Er ikke ofte man finner en flott mor, som har mulighet til leve livet i tillegg til ha barn. Du er et forbilde for mange, Linn:-) Aldri glem det!

Malin | 20.04.2011 | 12:54

Det finnes ingen riktig fastit p hvordan vre en god mor, det br kanskje flere tenke p. Man gjr det man selv synes er riktig og passer best for seg selv og barnet.

Jeg synes i hvertfall du gjr en utrolig god jobb, Linn. Tror rett og slett flere er misunnlig p deg for vre rlig, det er mye usaklige kommentarer her og mangler rett og slett ren fornuft for min del. Om man s har s har lite eller mye penger s gjr man selv det beste ut av det uansett. Du er din egen lykkessmed sier pappa alltid og det er jo sant. St p Linn, du er et god forbilde for mange :)

Sebastian | 20.04.2011 | 13:14

Du er skjnn... :-) Blir nesten forelska jeg... ;)

Ida | 20.04.2011 | 14:46

Hei!

Jeg har lest bloggen din nesten fra du begynte, men har ikke kommentert s mye. M bare si at dette var et kjempe bra innlegg og du skriver veldig lett.

Jeg er akkurat blitt 19 og har ikke barn, s vet jo ikke s mye om akkurat det, men jeg har ei venninne som fikk unge for ca 6 mnd siden. Hun er veldig flink med datteren sin, men hun har mistet veldig mange venner og sitter hjemme for det meste. Det er ikke snn at vi andre ikke vil beske henne, men hun inviterer aldri og da fler vi nesten at vi maser nr vi spr om f komme p besk. Om vi inviterer henne til oss, med p kino etc.. s kan hun heller aldri pgrunn av ungen. Hun har samme ordningen som deg med faren til barnet og hun gr heller ikke p skole eller jobber. Hun har ikke spesielt drlig rd, og det er liksom ikke det som stopper henne, men hun sier hun fr drlig samvittighet av ha barnevakt og av vre ute kose seg med venner nr faren har henne. vi rundt henne syns det er veldig vanskelig sttte henne, og det er flere som han kuttet litt kontakt med henne.

Syns du gjr en utrolig god jobb, og jeg tror ikke mange skjnner hvor krevende hverdagen deres er. Ikke jeg heller for den saken skyld. Tror det er viktig at dere kommer dere ut og er litt unge ogs, for ungdomstiden er noe man ikke fr igjen!

St p!

Klem :-)

Lene | 20.04.2011 | 19:38

Fantastisk bra skrevet Linn! (som alltid, du er utrolig flink til skrive).

Du har s rett i det du skriver, jeg fr faktisk trer i ynene. Hvem er det som kritiserer deg egentlig? Du virker som en oppofrende og flink/god mamma, som gjr ALT for datteren din. Dere er jo sammen s og si hele tiden! Malin er kjempeheldig!

Hva s om du en gang i blant tar deg en fest eller gjr ting uten henne? Man har faktisk behov for det nr man er mamma. For man er fortsatt seg selv oppi det hele, og har behov for vre bare seg, og gjre/ prate om andre ting enn barn HELE tiden. Hvis ikke blir man jo spr! For det er faktisk krevende vre mamma, selv om det er det beste i verden. Ikke minst vre alenemamma!

Jeg har ogs en liten jente, hun er ett r n, og jeg har vrt sammen med henne s og si hver dag og natt siden hun ble fdt. Men noen ganger m jeg bare ha litt fri. Det har ikke skjedd mange ganger, men n som hun blir eldre, fler jeg at jeg kan begynne prioritere meg selv litt en sjelden gang ogs. Det trengs! Jeg tror man blir en bedre mamma av ta vare p seg selv og gjre det man har lyst til en gang i blant.

St p Linn! :) Du er fantastisk!

| 20.04.2011 | 22:26

Heia Linn!!!

jeg er s utrolig enig med deg. det at du tar deg ordentlig fri og "kobler av" litt de fire dagene du ikke har Malin, tror jeg faktisk gjr deg til en bedre mor. hvem sa at den mammaen som bare var "husmor" var den beste ??? og som du selv sier, malin merker jo ikke at du har vrt p byen...

Tuva | 21.04.2011 | 14:56

Du virker som en fantastisk mor! All respekt til deg :)

Mette. | 21.04.2011 | 17:44

Har du\dere tenkt p at noen av oss faktisk ikke har et snn behov for selvrealisere seg og vre oss "selv" s mye?! Jeg fler meg faktisk ferdig med det. Og noen timer hver kveld til husarbeid, lese litt i et blad, legge neglelakk osv holder som regel for meg. Et par ganger i ret er jeg ute p fest.

Linn, mamma til Malin | 21.04.2011 | 18:27

Mette.: S bra da :-) Alle har jo forskjellige behov, det har sklart mye med alder og gjre ogs :)

Linn, mamma til Malin | 21.04.2011 | 18:30

Tuva: Tusen takk for det :-)

Linn, mamma til Malin | 21.04.2011 | 18:30

Anonym: Helt enig :)
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits