duracellkanin

Gjett hvem som sto opp kvart p 8 sharp, kledde p seg, smrte niste og kom seg avgrde kvart p ni?!
Oh yes, frken Thorsen!

Ti p ti leverte jeg Malin i barnepassen, tastet inn "fat burn" programmet p tredemlla og lp 20 min med en nedre grense p 8,5km i timen. Har funnet ut at hvis jeg bare setter meg snne sm ml, s gr det kjempegreit. Jeg fr ikke lov lpe senere enn 8,5 og jeg skal ha ndd 200 kalorier forbrent fr treningen begynner. Kjempegrei oppvarming! Timen idag var super, forskjellige magevelser og litt snn planke opplegg hvor man holder kroppen i en rett linje med kun tr og albue nedi bakken. (drittungt!)
Mtte le litt nr vi skulle strekke ut en arm og en fot, og at det skulle vre annehver hyre og venstre men alltid motsatt arm og fot. Jeg satt p alle fire og lurte p hva i alle dager som feilte balansen min, fr jeg inns at jeg hadde samme arm og fot ute p samme side.. Kanskje ikke s rart at det var vanskelig holde balansen da nei ;-)

Malin var ikke s veldig fornyd i barnepassen idag, ikke s rart nr hun er vant til leke fra seg og slappe av litt en time-halvannen p morgenen fr vi starter dagen for fullt. Idag rakk hun svidt pne ynene fr vi var ute av dra.
S nr jeg var p vei inn i dusjen, noe jeg ans som livsndvendig - fristet ikke s veldig g halvsvett rundt i byen en hel dag liksom. Da hrte jeg "mammaa, maaamma?" og s kom hun tuslende med den ene barnepasseren.
S da tok jeg en alternativ lsning, kledde av henne og tok henne med i dusjen!
I nden spiser fanden fluer. Har jeg hrt.
Var heldigvis ingen som reagerte p det, barnepasseren sa selv at jeg bare kunne ta henne med inn.
I morgen har jeg heldigvis time uten henne, da er hun hos pappaen sin.
S da blir det dobbel kjretime p meg, som vanlig + en treningstime :)
M jo utnytte dagen maks nr jeg frst kan.


Idag tok jeg faktisk ikke et eneste bilde, vi har vrt i byen i over ti timer og vrt p farten hele tiden s har ikke ofret bloggen en tanke..
Vi har vrt p mammatreff og gjort noen render i ventetiden etter treningen og frem til mammatreffet.
Kjpte en ny bukse idag, en hel strrelse mindre enn jeg har brukt de siste to rene, og den satt perfekt.
DET var gy det :)
Motivert til tusen, for n vet jeg at det nrmer seg sommer og tid for stramme topper og shorts..

Ganske fornyd med ha ftt beveget meg s masse idag, startet jo dagen med en 20 minutters gtur til busstoppet s 20 min jogging, 30 min treningstime, 4,5 time ging i byen fr mammatreff og avsluttet med 30 minutters ging i oppoverbakke p vei hjem. Ftt i meg ett speltknekkebrd med brunost, to vrruller og en porsjon med fiskeboller.
Ikke s alt for masse, men det var det jeg hadde lyst p idag. Er fortsatt kvalm etter fiskebollene, m snart lre meg at magen min ikke liker ting som bestr av mye melk..

Hvis dere vil, s kan jeg jo begynne lage en "ukesrapport" med trening og matinntak, samt vektnedgang?
Kun hvis dere er interessert sklart :-)
Let me know!





49 kommentarer

♥ Lizbeth Osnes | 14.03.2011 | 22:22

Det er jeg selvflgelig intrs. i =) Spennende alts, deilig bde se og fle at det gir resultater =)

Ingrid - Photography | 14.03.2011 | 22:24

ja, jeg vil gjerne ha snn ukesrapport :) DU motiverer meg!

Amanda | 14.03.2011 | 22:27

ja takk til ukesrapport :)

marie | 14.03.2011 | 22:28

det hadde vrt kjekt, s fr kanskje vi andre ogs litt motivasjon :-)

Ellabepp | 14.03.2011 | 22:32

S gy at treningen hjelper! Virkelig motiverende :-) N vil jeg ogs begynne trene.. IKKE for g ned i vekt, men for komme meg i form igjen!

TONJE - mer enn bare ei mor | 14.03.2011 | 22:32

Vurderer om jeg ogs skal det :)

S sykt deilig endelig vre igang <3

Tina | 14.03.2011 | 22:32

Ja, det hadde vrt kjempe kjekt ! Prver selv trene og spise litt sunnere s ; )

Julie :) | 14.03.2011 | 22:36

Jaa gjr det! Det er kjempe motiverende lese, st p Linn :D

marte | 14.03.2011 | 22:46

s kjekt, du er kjempeflnkt alts. veldig motiverende lese, hadde s absolutt vrt kjekt med en "ukerapport"! du er virkerlig vakker ogs, det m jeg bare f sagt!

| 14.03.2011 | 22:47

JAAA, UKESRAPPORT :D :D

Meg | 14.03.2011 | 22:48

Ja vil gjerne ha en ukesrapport, men vil ogs vite hva du egentlig spiser i lpet av en dag evnt en uke?

Treninga du tar p treningsenteret er det noe som kan erstattes med trening ute? hva gjr du der?

Linn, mamma til Malin | 14.03.2011 | 22:58

Meg: Ja, ALT av bevegelse hjelper jo :)

Jeg jogger, og s gr jeg p gruppetimer av forskjellig slag.

Jeg kan lage en oversikt over hva jeg har trent hver dag, og hva jeg har spist.

Skal bare finne et greit redigeringsprogram frst :)

Helene, mitt liv, min blogg. | 14.03.2011 | 23:01

Du er flink Linn! Utrolig.

Lisa Boije | 14.03.2011 | 23:02

S flink du er!

Tina | 14.03.2011 | 23:17

Serist Linn! Du er motivasjon til tusen og for en fantastisk mor du er! Jeg er fast leser og har ikke kommentert fr, men n mtte jeg virkelig! Skal skjerpe meg p det btw :) Kjempe flink er du, st p! :D

Kari | 14.03.2011 | 23:22

Jeg er veldig interessert i en slik ukesrapport! Du inspirerer meg veldig nr det gjelder alt du uttaler deg om p bloggen, dermed hadde det vrt supert om du kunne dele litt mer av treningen din og kostholdet ditt ogs! : )

mette | 14.03.2011 | 23:23

Du har en veldig fin blogg ! :)

B | 14.03.2011 | 23:35

Ukesrapport? Ja takk :)

Lise | 15.03.2011 | 00:06

Sier JA-TAKK til ukesrapport!! ;) Holder p med trening og spise sunnere selv n for g ned i vekt, s da er det alltid kjekt med inspirasjon og se hvordan andre gjr det ;) Du er FLINK!!

Mette. | 15.03.2011 | 07:30

Ja, det synes jeg du skal gjre! :)

Er ikke ofte utenfor dra uten shoppe noe synes jeg, hehe- missunner deg muligheten.

Isis | 15.03.2011 | 07:37

Jeg tok ofte med meg guttene mine i dusjen p trening da de var sm. Ingen som reagerte p det. :-) Du er knallflink! Sikkert mange som har lyst til dele litt av din motivasjon! :-D

Stine | 15.03.2011 | 08:22

h det hrtes ut som en god dag!

Vil gjerne se ukesrapport, blir s mye mer inspirert til trening da man ser andre gjr det 8-)

Har bare et lite sprsml til, som du helt sikkert har svart p fr antar jeg. Lurte p hvor mye du gikk opp i svangerskapet med Malin, og hvor mye du gikk ned igjen "rett etterp" om du forstr? Evnt. hvor lang tid det tok fr du var p din "normalvekt" igjen?

Fast leser av bloggen :D

DIVAMAMMA.COM | 15.03.2011 | 09:26

h..gi meg litt energi...

Benedicte | 15.03.2011 | 09:43

Hres bra ut. Kanskje du klarer motivere visse andre, som for eksempel meg. Er medlem p et treningssenter her jeg bor, men kan vell heller si jeg er stttemedlem. Blir for tiden fint lite brukt, blir brukt med tanken :P nsker stramme opp og g ned litt frem til sommeren siden jeg har lagt p meg litt som gjr meg uvel i bde stramme klr og i bikini. S kanskje du motiverer litt nr du viser at du kan oppn ml ved trene.

Og i samme slengen vil jeg bare si at du er s flink Linn. Tror du er en god rollemodell for mange mennesker her inne :) St p videre, og lykke til nr du flytter til Stavanger :)

Julia | 15.03.2011 | 10:38

jaaa, gjr det! =)

| 15.03.2011 | 11:01

Hva heter skriften som er i headeren din der det str: Hverdagen, interir, tips osv.

nsker at du svarer p din egen blogg, takk :)

| 15.03.2011 | 11:29

hadde vrt spennende lese om :)

Ingrid | 15.03.2011 | 12:28

D I G G E R bloggen din for tiden ! Du virker s lykkelig, og er sykt inspirerende !! :-) Jeg har ogs et par "kosekilo" jeg gjerne skulle bli kvitt, men er s fort gjort ty til enkle, usunne lsninger nr du har drlig med tid :( I tilegg m jeg ALLTID ha noe usunnt snacks nr jeg endelig setter meg ned om kvelden. Jeg har akuratt blitt alenemamma selv, og kjemper for at hun skal ha det best mulig, at det konomiske skal g rundt, ha tid til trening, venner og fremdeles leve ungdomslivet..:-)Ikke alltid like lett, men du viser med denne bloggen at det er fullt mulig ;) YOU GO GIRL !! :D

Lillian | 15.03.2011 | 13:50

Hvis du reagerer p melk, anbefaler jeg deg kjpe inn rismelk. Bruk det nr du lager mat, og sauser det skal vre melk i. Jeg kan ikke spise noe med melk i, bruker derfor rismelk. Eller du kan bruke Laktosefri melk ;)

Maiken | 15.03.2011 | 14:00

Elsker bloggen din! Er s godt se at du har det bra! Og Malin er jo bare helt nydelig, og kunne ikke hatt en bedre mor enn deg!

Kan du legge ut oppskrift p den mango smoothien du laget? Den s kjempe god ut!

hilsen meg =)

hedda | 15.03.2011 | 14:13

Hei!

En ting som er veldig viktig og som det virker som du ikke tar s mye hensyn til, er at kroppen faktisk trenger hvile etter hver trening (dette kalles da restitusjon, noe som du kanskje har hrt om?). Grunnen til at kroppen trenger restitusjon etter treningen er fordi treningen i hovedsak bryter ned en del av muskelfibrene som du belaster under treningskten, men kroppen svarer med bygge opp et nytt vev. Det er derfor viktig med restitusjon fordi kroppen bygger opp mer enn det som ble brutt ned, hvis den fr tid til roe seg og fr nok svn. For restituere seg best etter en kt br man gi kroppen hvile og riktig nring. Det er viktig drikke og spise mat som inneholder karbohydrater og proteiner etter trening. F.eks. bananer eller boller (lett fordyelige karbohydrater) og vske som inneholder sukker, vitaminer og mineraler (f.eks. sportsdrikk). Dersom du venter over en time med dette, kan restitusjonstiden bli forlenget med flere timer. Restitusjonen er viktig og avgjrende for treningsutbyttet.

I lengden vil nok dette vre den gunstigste lsningen

M. | 15.03.2011 | 14:33

Ja, det hadde vrt kjekt med ukesrapport. M si at jeg synes bloggen din har tatt seg veldig opp i det siste! Er nesten innom hver dag, det synes at du har det s bra:)

Susanne | 15.03.2011 | 14:43

Hadde vert veldig kjekt med en trenings- og mat rapport! Du er til veldig inspirasjon!!:)

M A R I E | 15.03.2011 | 15:27

Hva heter skriften som er i headeren din der det str: Hverdagen, interir, tips osv.

nsker at du svarer p din egen blogg, takk :)

Hanne | 15.03.2011 | 15:43

Flink du er :) Hadde vrt gy med en slik rapport ja!

Thea | 15.03.2011 | 16:28

Hvordan kan du ha kjretime nr du har Malin?:)

Hres bra ut med en snn rapport med hva du spiser og hvordan du trener:-D

Eva Kristin | 15.03.2011 | 17:06

Legg ut ukesrapport, ja :-D

| 15.03.2011 | 17:57

Betaler du for vre medlem p Elixia eller er det sponset?

Vilde :-) | 15.03.2011 | 18:51

Hadde vrt kjekt med trening og matinntaks rapport :-) Flink du er som trener s mye!

Marie | 15.03.2011 | 19:20

Du har en utrolig bra blogg! :)

Eirin | 15.03.2011 | 20:13

S flink du er!! :) blir skikkelig motivert av deg :) har gtt p grete roede kurs n i 7 uker, men har mistet litt motivasjonen n de siste ukene.. men kjente det kom litt tilbake med deg n :) du gr vel ikke p grete roede du ogs vel?:)

Sandra - kommenterer alltid tilbake <3 | 15.03.2011 | 20:19

Kul blogg ; ) Blir skikkelig motivert av deg ^^

mommy | 15.03.2011 | 20:41

Hei Linn!

Jeg lurer p en ting - du skrev jo innlegget ang sikkerhet i hjemmet nr man ha en liten tass gende og lpende rundt overalt. Jeg ble sjokkert over sengas kvalitet og inspirert til g gjennom egen leilighet for ta en oppgradering. Kunne ikke du ha skrevet et innlegg om sikkerhet generelt i leiligheten? Er s lett "glemme" noe nr man skal sjekke.

Det hadde vrt veldig inspirerende:)

Linn, mamma til Malin | 16.03.2011 | 10:30

Eirin: Nei, jeg gr ikke p noe kurs eller en spesiell diett :)

Linn, mamma til Malin | 16.03.2011 | 10:31

Anonym: Jeg betaler:) 499kr i mnd.

Linn, mamma til Malin | 16.03.2011 | 10:32

Thea: Fordi hun er hos pappaen sin fra tirsdag til onsdag, s jeg har alltid kjretime de to dagene :)

Malene | 16.03.2011 | 11:22

JA! Det hadde vrt gy om du gjorde det :-) Sikkert motivasjon for deg ogs, f det svart p hvitt hvor flink du har vrt!:-D Jeg driver forresten med det samme, og det er virkelig inspirerende se hvor mye du fr til! St p videre:-)

Hedda | 16.03.2011 | 15:07

Hadde vrt gy med ukesrapporter ja! Er blitt fast leser av bloggen din :) Du er s flink!

Amalie | 22.03.2011 | 16:46

gjett hvem som str p kvart p 6, gjr seg klar, spiser og tar bussen kvart p 8 hver dag? Jeg, hehehe
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits