you can have it all

En ting som irriterer meg grenselst er de som ikke har unge selv, som sier at man delegger livet sitt ved f barn.
Jeg fler det helt motsatt, jeg har beriket livet mitt med noe som har tatt det til en helt ny hyde.
Som har lrt meg mer om meg selv, som gjr livet mitt meningsfullt og som gir meg flere gleder enn jeg noen gang har hatt. Jeg fler jeg fr det beste av alt.

Jeg fr trent, har et sosialt liv, gr p byen, kan reise, har egen leiliget, lager min egen mat, vasker og bretter mitt eget ty, gjr husarbeid, finner p ting med Malin, tar lappen, begynner p utdannelsen min til sommeren og jeg har alt jeg nsker meg (bortsett fra kitchen aiden, men den er innen rekkevidde;), jeg har gode venner, jeg gr p kino, jeg har besk, jeg gr p besk, jeg har et overfylt klesskap og et godt skoutvalg, Malin ligger over gjennomsnittet i sprk og skjnner alt jeg ber henne om. Jeg har en familie som bryr seg om oss, selv om ikke vi er i nrheten, jeg fr til det jeg vil og jeg er selvstendig. Og s mye mer.Hvor kommer delagt liv inn i bildet?
Vil jeg reise, s kan jeg det. Jeg m bare avtale det med pappaen hennes, evt familien hans.
Vil jeg ta utdannelse, s tar jeg det (og det skal jeg - sklart)
Vil jeg ut, s gr jeg ut. Jeg har muligheten annehver helg, og mer enn det ville jeg ikke gtt ut hvis jeg ikke hadde hatt henne. Skjer det noe spesielt, s kan jeg i verste fall ordne barnevakt.
Vil jeg trene, s trener jeg. De har barnepass p Elixia, og Malin elsker vre der s det er det minste problemet i verden. Og snn er det med alt, det finnes alltid en lsning. Man m bare finne den!

Hvorfor lager vi s mange hindre for oss selv?
Ikke fortell deg selv at ikke du kan noe, for i utgangspunket s er ALT mulig.

Jeg har en tendens til f til alt jeg vil. S lenge jeg virkelig vil det finner jeg en lsning.
Alt handler om prioriteringer. Min tidligere "fosterfar" (blir s feil kalle han det, for han er s mye mer enn det, men det blir enklest skrive det snn siden alle ikke er helt kjent med hele familiesituasjonen nr jeg var mindre..) Sa en gang "jo, man kan f til alt man vil, det handler bare om prioriteringer" dette dreide seg om noe konomisk noe, kan ikke helt huske hva det gjaldt men det festet seg snn.
Det gjorde s inntrykk. Jeg hadde liksom ikke tenkt over det ordentlig, det at man faktisk kan f til absolutt alt, det handler bare om hvor mye man vil ofre, og hvor langt man er villig til g for og f det til.
Dette kan jo brukes bde positivt og negativt, men n tenker jeg sklart p positive ting.

Det finnes ingen grenser for hvor langt man kan n, hvis man virkelig vil noe og virkelig gr inn for det.
Vil du virkelig ha et barn, men er steril - ja da kan man adoptere eller bruke surrogatmor (hvertfall der det er lovlig).
Og snn er det med s og si alt. Man fr til det man virkelig vil, hvis man vil det nok.

Verdens beste Jan♥

Fler egentlig at jeg har vrt sinnsykt heldig, jeg har en mamma som sttter meg i alt, en pappa som gir gode rd og som er kjempegod p hjelpe meg med praktiske ting, og Jan & Ragnhild som alltid har vrt der, og som har lrt meg s uendelig mye om alt.
Ragnhild lrte meg lese og skrive, og det er noe av det jeg har hatt meste nytte av s lenge jeg har levd .
Evnen til lese meg frem til informasjon, fylle meg opp med kunnskap og til kunne skrive det ned og dele det.
Alle har vrt der i forskjellige perioder i livet mitt, nr jeg har trengt det mest.
Er egentlig veldig glad for alt som skjedde nr jeg var liten, p en forskrudd mte.
Det er s mange mennesker jeg aldri ville mtt hvis ikke. Og s mange ting jeg ikke ville visst, og satt pris p.
Livet er s kort, det gjelder bruke den tiden man har, takle den motgangen som kommer og ikke minst NYTE det♥

Jeg vet jeg bare er 18, og at jeg har mangemange ting igjen lre og at jeg er umoden p enkelte ting.
Men s tenker jeg at nr ting er s bra n, s kan det hvertfall ikke bli verre, eller jeg dummere ;-)
Det viktigste er at man har det bra med seg selv, og at man selv fler at man har et godt liv.
S kan alle andre mene akkurat hva de vil :)

Vet at det blir mye av denne typen innlegg, men jeg tenker p det s ofte, og jeg ser og prater med s mange som er s usikre p seg selv, og som hele tiden lager hindringer for seg selv, og da tenker jeg at man ikke kan f sagt det nok.Du kan f til akkurat det du vil♥





58 kommentarer

Christine :) | 13.03.2011 | 22:38

Blir like overrasket hver gang jeg leser bloggen din!

Du er s utrolig klok, du skriver utrolig bra!

Det er sant, en kan f det man vil bare man prioriterer det !:)

Bloggen din er den jeg leser opptil flere ganger til dagen !:)

Ser opp deg !

Christine :) | 13.03.2011 | 22:41

ser opp til ***

christine | 13.03.2011 | 22:42

Kan du ikke lage fanside eller noe snt p facebook? :D

legge ut innlegg osv ? :)

Hadde vert gy!

Mari :) | 13.03.2011 | 22:45

M bare si at du er en person jeg virkelig ser opp til! Du klarer liksom snu alt til bli noe positivt, noe som er utrolig beundringsverdig!

Har lest bloggen din ganske lenge n, men er utrolig drlig p kommentere. Men m bare f sagt dette :) Og hver gang jeg ser at du har skrevet et nytt innlegg smiler jeg fra re til re, og gleder meg til lese det fordi jeg vet at det er noe fornuftig som er skrevet.

St p, du er en utrolig kul jente, fortsett snn ;)

mereteSS | 13.03.2011 | 22:47

du skrive s utrulig bra og du er s inspirerande! :) er glad du blogge, Linn! :) Og du har ei nydelig jenta! :)

Anna | 13.03.2011 | 22:47

Greit nok man ikke delegger livet sitt ved f barn, men du er vel ikke rett person til utale deg om hvordan voksenlivet er uten barn.. For du var jo bare barnet da du fikk Malin.. Jeg har aldri angret p at jeg tok meg tid til leve voksenlivet mitt fr jeg fikk barn :)

Linn, mamma til Malin | 13.03.2011 | 22:51

Anna: Jeg gjr jo ikke det, jeg sier jo ikke at det ikke er godt med et voksenliv uten barn, jeg poengterer bare at man ikke delegger livet sitt - uansett alder - ved f barn. Man beriker det.

Alethe Marie | 13.03.2011 | 23:04

Kjempebra innlegg! Som mange allerede har sagt her, s er du veldig inspirerende :) Du skriver kjempebra og kommer med mange gode rd og synspunker! En av mange grunner til at jeg elsker denne bloggen og lenge har vrt fast leser (; St p!

Sona | 13.03.2011 | 23:09

Elsker selvtilliten din! Den er s inspirerende :) Du er s flink, og jeg unner bde deg og Malin det beste i livet!!!

| 13.03.2011 | 23:24

Skaff deg et liv Laila!

Vilde :-) | 13.03.2011 | 23:31

Smiiiler av lese det du skriver! :-)

Iselin, mamma til Elias | 13.03.2011 | 23:45

Kunne ikkje ha vert meir enig.

Det fikk eg hyre heile tida da eg gikk gravid, og dei som seie det tar virkelig heilt feil.

I det siste har eg ftt det motsatte slengt i trynet (p bloggen sklart..), og eg har blitt veldig kritisert (p bloggen, selvflgelig..) av at eg faktisk har et sosialt liv sjlv om eg er mamma. trene, vere med venninner og ta meg en fest snn n gang i mnd, som eg faktisk synst er for sjelden, det er visst heilt forferdelig ;)

Linn, mamma til Malin | 13.03.2011 | 23:53

Iselin, mamma til Elias: Ikke ta det til deg hvertfall. Det er kjempebra at du klarer kombinere alle rollene, og fr vrt sosial og trent :)

Elias tjener jo bare p det, i form av en gladere mamma :)

High five til deg sta :*

vanessa | 14.03.2011 | 00:03

m si at du har bra mange kloke ord p lager! tror det er frstegang jeg ser opp til noen som er mindre enn meg! du er en fantastisk menneske linn :-)

Kristine | 14.03.2011 | 02:16

Du skriver s utrolig bra og er veldig inspirerende for andre Linn ! :) digger deg !

Lille My. | 14.03.2011 | 07:30

Helt enig! En kan f til det en vil. Girlpower. He he.

Men m minne deg p at siden du er hjemmevrende s er det lettere for deg ha Malin i barnepassen noen timer hvis du skal trene. Jeg er alenemamma og nr jeg er ferdig p skolen og har henta snnen min i barnehagen s fles det litt feil for meg dra rett levere han p barnepassen. S nyt det mens du kan! Snart skal vel du og begynne p skole. Hva har du skt forresten?

Ha en fin dag.

SILJE HELN - tenring, mamma & gravid | 14.03.2011 | 08:18

Tjaaa, for min del har livet bare blitt bedre etter at jeg har ftt barn. Jeg elsker livet mitt slik det er n, men det passer seg nok ikke for alle. Det kommer nok veldig an p hvilket liv man faktisk VIL leve og hvilken "behov" man har. Ikke alle ting gr an kombinere med det vre mor...

Det er ogs mange som ikke har samme muligheter. Mange mdre som ikke har noen far som stiller opp f.eks, de har ikke sjanse til annenhver helg fri - om de ikke har foreldre eller venner som er veldig flinke til stille opp. Kanskje gr de skole i tillegg ogs, og da har de nok fullt opp med bde skole og barn - og da er det plutselig ikke lett kombinere alt annet dersom man aldri har tid for seg selv... Men selvflgelig, har man familie/venner som stiller mye opp for seg og barnet er det absolutt ingen problem kombinere ting f et godt ungdomsliv selv om man har barn. Problemet er bare at det er mange unge mdre som ikke har det sttteaperatet de burde hatt.

Eva | 14.03.2011 | 08:27

Du er sterk Linn!

Men jeg synes det "brer litt preg av alder" akkurat i dette innlegget.

Du har HELT rett i at eg barn beriker livet.. uansett, tror jeg! Men nr det er sagt s er ikke alle s heldig som deg. De fleste unge mammaer har lite penger, m jobbe eller studere (og fr dermed ikke muligheten til vre hjemme, g p cafe, vaske huset hver eneste dag og shoppe fine ting til en flott leilighet) og ikke alle har venner og familie som er der. F har skapet fullt av klr og puffen full av sko -og flertaller m telle p kronene slik at en bytur annenhver helg blir for kostbart. I tillegg ER sjansen for at barnet vokser opp med alenemamma mye strre dersom man fr barn i ung alder (jada, ingen garanti for at et "voksent" ekteskap varer heller), men en utdannelse, et stabilt forhold, hus og hjem er en god investering fr man VELGER f barn. Vet at innlegget ditt handler mer om "nr man frst fr barn", og det er utrolig fint hre hvordan livet har blitt for deg. Men mange vil nok oppleve det annerledes!

Barnet delegger p ingen mte livet, men det setter mye p vent. Og det vil bli tffere for de fleste enn det kan hres ut som.

Men at DU er en flink og heldig mamma, er det igen tvil om. Du er stdig som er fjell for Malin og det er til syvende og sist det som teller:)

Tone-Lise | 14.03.2011 | 08:30

At jeg har delagt livet mitt har selvflgelig jeg ogs ftt hrt. - Bare bullshit, vel merke. Har det kjempefint i livet som mamma, men selvsagt dukker det opp de periodene der ikke alt er like lett og greit, men snn kommer det alltid til vre - med eller uten barn.

Netta's Liv <3 | 14.03.2011 | 08:35

Utrolig bra innlegg! Likte jeg veldig godt lese.. :)

Anne, bde mamma og englemamma | 14.03.2011 | 09:09

Kjempebra innlegg! Dette likte jeg Linn, du har helt rett. Man delegger ingenting ved f barn, man beriker bare livet og tilfrer gleder (og bekymringer sklart).. men det er snn det er. Jeg elsker vre mamma, og jeg trives s bra at jeg tror jeg har det bedre snn som jeg har det n, enn hvis jeg ikke hadde vrt mamma! :-)

Og for svare p din kommentar hos meg; Jeg har veldig lyst til komme ned en tur snart. Skal avtale med Simen en dag om han kan komme litt tidlig hjem snn at jeg kan stikke ned til deg. Ellers er jeg jo hjemme om dagen ogs n <3

Trudelutten | 14.03.2011 | 09:58

Hei!

Kjempebra innlegg, det er bra innstilling du har. Skjnner at du vil forsvare deg.

Er imponert over alt du fr gjort i tillegg til ha ansvaret for Malin.

Tipper det har noe med alderen din gjre. Nr jeg var 18 s fly jeg ogs mye rundt, mens n som jeg er gammel og gr og nrmer meg 30, s blir det roligere dager. Deilig det ogs, men tror mange har mer overskudd til barn nr de er 18 enn nr de er 30.

Det er jo biologisk fakta at jenter er mest fruktbare nr de er i begynnelsen av 20-rene, det er vel kanskje vi som lever i den vestlige verden som er opptatt av karriere, fritid osv som er litt trege til f barn ;)

Nr det er sagt, s er jeg enig med Eva over her. Det er svrt f som er s priveligert som deg, og derfor blir det vanskelig sammenligne deg med resten av 17-18 ringer rundt om.

Du virker veldig moden for alderen, og det er jo en fordel. Jeg ville ikke oppfordret noen til f barn s tidlig, siden de fleste ikke aner hva de gr til. Men du virker til gjre en kjempejobb :)

Viktig gjre ting for seg selv og, og der er jo du flink. :)

Jeg har venninner som fikk barn nr de var 20, selv om det ikke er veldig tidlig s endte de opp som alenemdre og hadde ikke slik sttte som du ser ut til ha. De mistet s og si alt sosialt liv og kan fortsatt aldri vre med p noe for de har aldri barnevakt.

Jeg har tenkt at jeg skulle ikke havne i den situasjonen, og la et barn ta over hele livet mitt.

Jeg har 5 nre venninner som har barn, og av de er det bare 1 som beveger seg ut av huset med ujevne mellomrom uten at barnet henger i skjrtet.

De fleste som fr barn mister mye egentid, blir sliten, orker ikke s mye sprell som fr og sitter som regel hjemme. Det er ikke til stikke under en stol. Og jeg har venninner som sier rett ut at det har vrt vanskelig og at kanskje ikke ungen er meningen med livet. Men det er jo TABU si.

S jeg tror nok at du er litt over gjennomsnittlig aktiv etter ha ftt barn, men det viser jo det du sier; Man velger selv sine egne prioriteringer! =)

... | 14.03.2011 | 10:05

Liker veldig godt kommentaren din Eva. Stemmer det du skriver.

Trudelutten | 14.03.2011 | 10:05

Forresten, bare for provosere litt... ;)

En underskelse som ble gjort viste at de uten barn er lykkeligere enn de som har barn. Dvs de uten barn var mer fornyde med livet sitt.

Diskuterte det p jobben, og flere som har barn selv sa at det forstod de godt.Pga mye bekymringer med barn og mye ansvar.

De som velger ikke f barn kan jo finne andre meningsfulle ting fylle livet sitt med som ikke vekker deg 3 ganger om natten og skriker, eller legger seg ned og hyler p butikken. ;)

Jb | 14.03.2011 | 10:28

Hadde ikke du kuttet ut all kontakten med mora di da?

Tone-Lise | 14.03.2011 | 10:29

Trudelutten: De nevnte vel kanskje ikke at de aldri vil fr hre: "glad i deg, mamma/pappa" ? :) Ingenting er bedre enn det. Og nr jeg kjenner etter var jeg faktisk ikke lykkeligere fr jeg fikk datteren min, faktisk. Noen blir kanskje mer ulykkelige nr de fr barn, enn andre? Helt individuelt mener jeg. :)

GladIMinKA :) | 14.03.2011 | 11:13

Sjekk mpx.no for tilbud p KitchnAid :)

Lene | 14.03.2011 | 11:45

Hvis du kan leve med at KitchenAid'en er hvit, selger de den for 3490,- p mpx.no.

Ellers kan du jo sjekke ut kelkoo.no, der kan du sammenlikne priser p stort sett alt!

Kirsti | 14.03.2011 | 12:28

"..when life gives you lemon, make grapejuice,

then sit back and watch people figure out how you did it"

......jeg er s stolt av deg, Linn!

Og s herlig bilde av Jan og Malin! Stooor klem fra Haugesund

VeronicasBoble | 14.03.2011 | 13:50

Ja, f barn tar mest sannsynlig mye av tiden din. Man sitter nok mye hjemme, de aller fleste. Men s har det seg snn at nordmenn flest faktisk velger klage og vre misfornyde med tilvrelsen. Lykken er alltid et annet sted. Og s klart, med barn blir et annet sted kanskje veldig langt unna.

Barn er en berikelse, men det krever planlegging og prioritering. Herlighet, venninna mi skal bli mamma og gr p skole. Hun fortalte igjen om ei venninne av seg som var alenemamma. Med drlig rd, som de fleste andre. Jenta sparte det hun kunne og tok med seg jentungen p BACKPACKING. S det handler mye om hva man velger gjre ut av det. Alt handler egentlig om det.

ida | 14.03.2011 | 15:04

S gy det er hre at du har det s bra!! Liker snne inlegg, du er s positiv og blid og det smitter over p meg :) St p Linn, Malin er utrolig heldig som har deg til mamma! :D

Stor klem fra Frida! | 14.03.2011 | 15:17

Jeg burde kanskje ikke uttale meg s grusomt mye om ting jeg ikke vet all verdens om, men jeg tror det handler om hvilket modenhetsniv man ligger p. Om man er fullstendig uforberedt til morsrollen, og barnet ikke er nsket, tror jeg man lett kan si at livet er blitt delagt. Men da er det fullstendig feil skylde p barnet, da er det bare deres egen skyld! Om man ikke er klar for de mulige konsekvensene, burde man ikke ha sex. Da er man i alle fall ikke modne nok til det. Og nr det frst har skjedd (graviditeten), er det ditt eget valg hvordan man vil hndtere det. Man fr jo hele ni mneder p seg til ordne alt, s de som velger bare skite i alt og gjre hva de vil under de ni mnedene... tja, need I say more?

Ergo; man sier at man fr barn som ung delegger livet ditt, fordi det kommer ifra tenringer som nekter innse at det er de som har delagt for seg selv. Barnet kan ikke noe for at det har kommet til live, og det har ikke gjort noe som helst galt, I HVERT FALL IKKE delagt livet til moren eller faren sin!

Det er helt rett det du skriver. Hver eneste gang jeg leser denne typen innlegg du skriver blir jeg veldig rrt og fylt av et slags mot, om man kan si det snn. Jeg blir liksom bare veldig motivert til gjre det jeg vil. Det vil alltid vre noen som alltid skal dra deg ned, uansett hva du gjr. Bare vr fornyd med kroppen din. Man KAN f i bde pose og sekk, s lenge man har rett prioriteringer. Dine kloke ord og denne visdomen du "utstrler" i s ung alder (hehe, jeg er jo ikke eldre selv da, men jeg er verken klok eller vis :-P) er veldig inspirerende. S tusen takk! Du motiverer meg ofte p dager nr jeg er langt nede. Jeg hper du aldri kommer til slutte med denne motiveringen.

Ha en fin dag! :-)

Stine Drange | 14.03.2011 | 15:25

Ey, det var fint bilde !<3 Du m begynne legge de ut p face !

stine | 14.03.2011 | 16:48

Det har vel ikke noe med at livet blir delagt, men ungdomstiden.. Syns det er feil at barn skal f barn, uansett hvor moden en selv fler seg. Du sier du lever ut ungdomstiden din, men du lever den ut i bare en brkdel. Det du skrev om at en m prioritere, det m en p 30 r ogs. Men de har andre prioriteringer siden de har levd ut ungdomstiden. Du sier at Malin har beriket livet ditt. Ja, hun har det. Det vil jo alle foreldre mene! Syns du er kjempe flink, og veldig moden for alderen, men p den andre siden - det er for tidlig.

vatnengdahl | 14.03.2011 | 16:55

Utrolig bra linn! :)

emil & oss <3 | 14.03.2011 | 17:20

S bra sagt :) f baby har ikke delagt noe for oss heller, det har med prioriteringer gjre :) jeg ogs fler mitt barn har beriket vrt liv! Alt er mye bedre med Emil <3

Ellabepp | 14.03.2011 | 17:26

Et inspirerende innlegg!

Forstr deg godt nr folk sier at babyer 'delegger' liv... For en setning?! Ikke at jeg vet s mye om det, men nr jeg leser bloggen din tenker n jeg det motsatte..

Mette. | 14.03.2011 | 19:05

Trudelutten: Ja, du klarer ihvertfall provosere meg. Fordi en test om hvem som er mest lykkelige er i utgangspunktet en ganske ustabil test, uansett hvordan den er gjennomfrt. -Dager er jo opp og ned, og ja ihvertfall for oss med barn, vi er slitne, og bekymra, men s er vi s utrolig stolte, og ydmyke og den kjrligheten du fler for barna dine, den har du neppe streifet selv med den kjekkeste mann. Jeg tror gjennomsnittet av verdens befolkning blir lykkeligere Med barn. Og det sier Jeg fordi jeg bar prvd begge delene! ;)

maria johansen | 14.03.2011 | 20:12

Det negativet kommer inn nr du m st opp hundre ganger om natta og delegger dgnrytmen din. Det negativet kommer nr man m drasse p en grineunge inn p en stappfull buss istedenfor ha lappen selv. Det negativet kommer inn nr man helst br studere for f en utdannelse, men rett og slett ikke orket etter ha hatt en svnls natt og helst vil legge seg under dyna. Det negative kommer nr man vil reise akkurat nr man vil, men ikke kan fordi man har en unge man m passe p og ingen andre kan passe p den.. kunne ramset opp hundre andre ting.. tror faktisk det er mer positivt ikke ha barn p en alder av 18, det er MIN mening :)

Linn, mamma til Malin | 14.03.2011 | 20:21

maria johansen:

Det positive kommer nr du for nte gang klarer trste barnet ditt, og f det til sovne i armkroken din og den lykkeflelsen som strmmer gjennom hele kroppen din.

Det positivte kommer med at du setter ti ganger mer pris p en ordentlig natts svn nr du frst fr den, og at du venner deg til lite svn. Det positive kommer nr du inne p den stappfulle bussen fr en overlykkelig liten jente som fr masse oppmerksomhet og at du har koselige samtaler med de rundt deg p bussen, en unge er kontaktskapende til tusen.

Det positive kommer nr du frst str p flyplassen, og skal reise - da setter du s ufattelig mye strre pris p det fordi du vet at du er heldig. Samtidig s savner du den lille noe helt vilt, og gleder deg til komme hjem samtidig som det er godt med litt alenetid.

Jeg kunne ogs ramset opp hundre andre ting, fordi alt handler om hvordan man ser p det - og hva man vil fokusere p. Noe du og jeg tydelig har vidt forskjellige meninger om ;-)

Linn, mamma til Malin | 14.03.2011 | 20:23

stine: Du skal f lov til mene at det er feil, men du har ingen anelse s lenge du ikke str i situasjonen selv.

Jeg er mye mye lykkeligere enn jeg var fr jeg fikk Malin, og jeg har ftt en livsglede jeg aldri har hatt fr.

For meg s var Malin et nytt liv, et godt et. Fr jeg fikk Malin hadde jeg det ikke greit i det hele tatt, men etter at jeg fikk henne lsnet alt og jeg fikk plutselig en helt ny mening med livet, og jeg flte jeg startet p nytt.

S derfor var det ikke for tidlig for meg, for meg var det HELT riktig.

Linn, mamma til Malin | 14.03.2011 | 20:24

Kirsti: Det er et av favorittsitatene mine, har blogget den en gang :)

Fant det p statusen din en gang for leeenge siden.

Glad i dere :*

Mamma til stor og liten | 14.03.2011 | 20:52

Jeg er s imponert over hvor reflektert du er! Heldige Malin som har deg til mamma :-)

stine og maria <3 | 14.03.2011 | 20:59

Jeg har sttt i situasjonen selv, men jeg flte at jeg ikke var moden, s da tok jeg abort. Noe jeg ikke angrer p den dag i dag!

jeg vet at det hadde kommet en nydelig person ut av det, men jeg var ikke moden, s hvorfor skulle jeg da sette ett liv til verden?

P den tiden hadde jeg fast inntekt, hus og samboer, men var ikke moden for det. Jeg er glad jeg ventet til jeg var 22!

Jeg vokste mye p de rene, og jeg fikk oppleve ungdomstiden.

Jeg mener ikke at du ikke er moden for det, for det er du! Og du har nok vokst en del. Men, det er ikke som klarer seg like bra som deg.

Og selv om du sier det her og n at du ikke taper noe p det, kan det hende at nr du tenker tilbake nr er eldre, s skulle du nske at du fikk oppleve mer i ungdomstiden. eg sier ikke at du ikke kommer til gjre, men det er en sjanse for det!

Elin-Marie | 14.03.2011 | 21:13

Bra skrevet:-)

may | 14.03.2011 | 21:21

Du er s flink !

stine og maria <3 | 14.03.2011 | 21:48

Var forresten jeg som kommenterte kl 16.48. vet ikke hvorfor det kom opp to forskjellige navn! Men dette var ikke ment som noe negativt i det hele tatt!

Mette. | 14.03.2011 | 22:02

Maria: Tipper du ikke tror p det her, men vet du hva!? Jeg synes det er gy med en unge som hylskriker p butikken for han ikke fr noe osv jeg. Det er kjempe gy oppdra en unge! Og det er ubeksriEvelig se jeg nr jeg har ftt det til.. nemlig nr vi er p butikken og snnen min har vrt flink maange ganger og fr en smoothie i fortjeneste-. og strler av lykke, og klemmer og kysser mamman sin og sier at jeg er verdens beste mamma.

TROR DE SOM IKKE HAR BARN OG MENER DET ER S MYE NEGAVTIVT MED DE IKKE FORSTR AT DET ER AKKURAT KONTRASTEN MELLOM FEKS DET SLITSOMME VED OPPDRA EN UNGE-VISA NR DU SER AT DU GJR DET RETT I FORHOLD TIL HVORDAN UNGEN TAR DET NESTE GANG FEKS.

Eileen | 14.03.2011 | 22:45

utrolig bra skrevet, blir s imponert av deg Linn, du er inspirasjon til tusen! :-) du m faktisk vre den jeg har lrt mest av, uten og overdrive..

Marianne | 14.03.2011 | 22:54

Kjempebra innlegg! Frste gang jeg leser bloggen din og dette gikk rett hjem! Kommer til fle med bloggen din videre iallefall! Husker godt nr jeg ble gravid med jenten min og alle sammen bare trodde at jeg ikke kom til f til noe mer ut av livet mitt, s feil kunne de ta! Man fr til akkurat det man vil selv!! Den eneste som kan stoppe deg er deg selv!! S finn ut hva du vil, dine ml og jobb for kom deg dit ;) Ingen har noensinne sagt at det komme seg dit alltid vil vre lett, men det som man virkelig vil er det verdt kjempe for!! Og livet er ikke en dans p roser, det vil alltid vre oppturer og nedturer, det viktigste er at man prver se p ting p en positiv mte! DET kommer man langt med!! :)

Lisa | 14.03.2011 | 23:40

Jeg er bde enig og uenig med deg Linn.

Du er nok mer priviligert enn veldig mange andre nr det gjelder konomi, vennekrets, barnepass, barnefar, fysisk/psykisk form osv. Du er ogs veldig ung, og har ikke ftt erfare hvordan en travel hverdag med full skole/jobb + barn kan vre. Det er utmattende - samtidig som det ha et barn selvflgelig gir utrolige gleder ogs.

Men det er godt se at du er s takknemlig for det du har, og at du har st-p-vilje. Du nr nok dit du vil i livet;)

Elise | 15.03.2011 | 12:44

Takk :) Jeg trengte dette ...

jeanette | 15.03.2011 | 16:33

Wow,blir like overasket over deg hver gang du kommer med snne lange innlegg! Du er jo fdt i 93' og det vil jo si at vi er like gamle! Du skriver som om du skulle vrt langt over 18 r, du virker s utrolig moden for vre 18 r. Og ganske mange tror unge mdre ikke klarer ta vare p barnet sitt,men m virkelig si at de tar helt feil! i hvertfall hvis jeg hrer noen snne kommentarer engang til skal jeg virkelig gi de linken til bloggen din, da skal jeg love deg at de fr like bakoversveis som meg. Jeg beudrer deg virkelig, du fremstr som en sterk og omsorgsfull jente,og det tviler jeg ikke et sekund p at du er i virkeligheten heller. Tror ikke Malin kunne ftt en bedre mor en deg! og jeg tror at nr malin vokser opp vil hun vre like stolt over deg som det du er av henne. Og folk som sier at et barn delegger livet, de kan bare rett slett g legge seg, for det er bare pissprat. Det eneste man gjr er delegge selv,hvis man tar det valget f et barn og man ikke tar ansvaret som en mamma. Men herrejesus,st p linn :-)

Jeg heier p deg!!

Anne Arstad | 15.03.2011 | 20:08

Jeg irriterer meg litt over folk som sier "barn som fr barn". Hvor i all verden sitter hodene deres? Man er barn til og med 12 r. Ihvertfall det jeg lrte i psykologifaget p barn og ungdom. S dere br kanskje revurdere det dere sier der.

Uansett, alle er forskjellige. Jeg synes all min tid er verdt bruke p mitt barn, jeg elsker vre mamma og er MYE lykkeligere n enn det jeg var fr. Livet fr en helt annen mening. Forstr ikke at noen foreldre kan sitte si at de forstr folk uten barn er lykkeligere enn folk med barn..

| 15.03.2011 | 21:52

Anne Arstad:

Er det bedre om man sier "tenringer som fr barn"? Det hres jo heller ikke bra ut det. Om du ikke kan forst at enkelte foreldre kan si at de forstr seg p folk som sier de er lykkelige uten barn s har vel du det ganske greit.

Jeg velger oppleve alt jeg har lyst til og f en stabil inntekt og forhold fr jeg setter et barn til verden, for det synest jeg rlig talt alle barn fortjener. En stabil oppvekst. Jeg mener ikke rakke ned p Linn n, for hun ser ut til gjre en kjempe jobb med Malin, all re til henne for det. Jeg hper bare alle som leser denne bloggen og er tenringer ser at hun er heller unntaket enn regelen. Det er nok svrt f som er s priviligert som henne.

Du er sterk Linn, det skal du ha. Hper du lykkes med utdanning og alt annet du vil i livet, det tror jeg nok du ogs kommer til gjre.

Maria<3 | 16.03.2011 | 01:45

Veldig bra innlegg Linn :)

Med en positiv innstilling kan man f til det meste , Tror det meste ligger i hodet , Tenker man mye negativt s "lager man seg en negativ verden og motsatt..., Jeg tror att tankenes kraft kan gjre utrolig mye , man skaper vel p en mte sin egen verden /virkelighet.. ;)

Angende dette med og f barn s er jo det en fantastisk velsignelse.... , Men personlig synes jeg att man br vre myndig fr man setter barn til verden , man gr jo under kategori barn om man unger fr de 18 r , Og det blir litt merkelig siden man da forsatt selv fr barnebidrag og slikt., Og mange er nok heller ikke nok utviklet til og ivareta et barn om dem er 14 -17 , Hverken mentalt eller p andre mter.

I Livet s lrer man av erfaringer og nr man er pur ung s vil mangle endel erfaringer , Noe som selvsagt kan komme godt med og ha fr man skal sette barn til verden.....,

Men selvflgelig fr man barn tidlig s m man jo gjre det beste ut av det , Du gjr jo en meget god jobb med Malin :) ,

Men for de fleste vil det ikke vre gunstig og kanskje heller ikke helt riktig og f barn i de tidlige tenrene..., Og jeg mener att barn /unge m f vre det , UNG!! Nr man er veldig ung synes jeg man skal slippe det store ansvaret det er og ha ansvar for ett annet lite menneske...., ALT til sin tid!! :)

Angende dette med hvor lenge man er barn s er man etter Norsk lov barn til man er 18 r , Og en 12 ringer anser jeg vertfall for og vre BARN , dog store barn , som er i en overgang til og bli tenring , MEN ikke voksne!!

Og i dag vokser dem altfor fort opp, jeg synes barn skal f vre barn....., vi skal ikke gjre dem til sm voksne!!

Men du er fantastsik som mor Linn!! :)) , Noe jeg tror de fleste er nr dem frst er kommet i den sitevasjon der dem skal bli tenringsforeldre , Men mange hadde nok kunne hatt godt av og levd ett voksenliv frst og ikke hatt vondt av og ventet....

Ingvild | 16.03.2011 | 20:30

Du er bare heelt fantastisk! :)

Martinee | 16.03.2011 | 20:48

Jeg kommenterer ikke ofte p bloggen din, men jeg vil du skal vite at jeg digger hvert eneste innlegg! du er s fantastisk og for meg til se lysere p livet, er s utrulig glad nr jeg leser og deg og Malin og hvordan alt ordner seg for dere !!
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits