Uken vr


"Oh my god" til dessert og csarpizza til middag. NAM.

Bilen til Stine etter krsjen.. Det kunne gtt skikkelig galt hvis hun hadde smelt fordra istedet for bakdra..
Hun kom ned til meg og ventet frem til hun kunne komme inn p legevakta. Da ble det fiskeboller og sjokoladepudding med vaniljesaus til trstespisings dessert ;-)

Malin presterte legge seg rett i skla si, og fikk hele hret fullt av vaniljesaus og ble helt hysterisk.
"s, mamma hr, s"
S da var det rett inn i dusjen for si det snn..

N har vi kledd oss og skal avgrde til byen.
Frst skal vi spise lunch (frokost i mitt tilfelle) med pappa, s skal jeg p trening og etterp blir det mammatreff.
I morgen er det pen barnehage, og p onsdag skal hun til Roger og jeg hper p f lurt med meg Tittibestis p kino.
S er det torsdag, og da er det pen barnehage igjen. Fredag er siste barnehagedagen i den "ordentlige" barnehagen s da blir det vel ta en tur opp dit hente alle tingene og si takk for oss :)
S er det Rogers helg, og da har jeg endelig ingen andre planer enn vaske leiligheten og sove et annet sted enn hjemme. Godt med litt miljforandring ;)
S snn ser uken vr ut hvertfall.

Ha en fin dag! :)





95 kommentarer

17 r og forlovet | 22.11.2010 | 11:12

koselig :)

Klem Pia <3

Mamma til en liten prins | 22.11.2010 | 11:38

hvorfor skal hun slutte i den onkerlige barnehagen ?

vulturous | 22.11.2010 | 11:39

Godt det gikk bra i den krasjen! Var borti en lignendes hendelse for 5 r siden, s vet hvordan hun hadde det i gr! :(

Vaniljesaus+hr er ikke den beste kombinasjonen...hehe

nsker deg en fin mandag :)

Iris | 22.11.2010 | 12:40

h, dven! Den bilen var ikke pen! Huff. Godt det gikk s bra som det gjorde!

Elise | 22.11.2010 | 13:10

Oi, uff, den bilen s ikke srlig bra ut :S Bra at det gikk bra! :)

Ha en finfin uke! Min uke kommer nok ikke til bli s aller verst den heller :) Blir kino p meg p onsdag - harry potter! :D Herlig!

mamma | 22.11.2010 | 15:04

hva skjedde med bilen hennes ;o ? kan du ikke lage et innlegg om deT ?

Marita | 22.11.2010 | 15:05

Uff, godt det gikk bra, bilen s ikke god ut, men som du sier, hadde hun smelt fordra i stedet for bakdra, hadde det nok ikke gtt s bra som det gikk.

Hadde en lignende opplevelse med det legge seg i skla her om dagen, gutten i huset var s trtt om kvelden. Satt spiste havregrt, sovnet, og l med ansiktet oppi grtskla, haha :P Ble rimelig hysterisk da ja :P

Men hvorfor skal hun slutte i den ordentlige barnehagen, n igjen? Husker jeg leste det for en stund siden, men kan ikke huske.. Var det fordi dere har flyttet, og det blir for lang vei? Eller?

Ha en fin uke :-)

Ingrid - foto | 22.11.2010 | 15:49

hvorfor skal hun slutte i barnehagen igjen? har hun ikke akkurat begynt i ny siden du flyttet? hvor skal hun g da?

Maria <3 | 22.11.2010 | 16:15

Str dere p laange vente lister til barnehage kanskje?., Eller har hun ftt plass til hsten?.., synd hun mtte slutte i den andre da.., men , men slik er det jo iblant., att det kan bli for lang vei hvis man flytter etc. S bra att dere vertfall gr i pen barnehage da,.., er nok kjempe positivt for Malin:) Hun blir jo snart 2 ikke sant :D?

S ikke bra ut den bilulykken.., huff.., bilen er jo totalvrak., men s lenge det ikke ble person skader s er jo alt vel :)

MASSOMA JURMY | 22.11.2010 | 16:26

:))

Mona | 22.11.2010 | 17:40

det ligna p bilen til min bror etter han fikk en fyllekjrer i fronten natt til sndag... og han slapp fra ulykken med skikkelig skada knr.. ikke noe greit.

| 22.11.2010 | 17:54

Herregud, du blir f en wake up call den dagen du skal ut i arbeidslivet.

Blir helt matt av folk som kun fyller dagene sine med cafeturer, shopping, festing etc.

Skal ikke du snart bli voksen?

Thea | 22.11.2010 | 18:16

Anonym: hun er jo mamma, ble sikkert voksen for lenge siden!

Sandra | 22.11.2010 | 19:30

Anonym: S m du huske p at vre mamma er en jobb ogs, og det er ikke s lett!

Maria <3 | 22.11.2010 | 21:24

Sandra ; Du m tenke p att de fleste som har barn er stort sett i jobb utenom, enten det er deltid eller fulltid...., du fr ikke lnn for og f barn vettu. ;) Og ha barn er ikke en jobb., det er arbeid ved det men det er ikke en jobb., og ingen som sier att det er enkelt!! De fleste M forsrge seg og barnet.., jeg forstr ikke hvordan man klarer seg konomisk ved og g hjemme til barnet er over 2 nr man er alenemor., nr familier med god konomi og hus og heile pakken ikke kan det..., men seff. har man den muligheten s er jo det flott :)

mamma er ikke synonymt med og vre voksen., finnes mange "barnslige og uansvarlige mdre.., ikke att Linn er det.,men det er nok av dem!!

Jeg tror som anonym sier att hun kanskje fr seg en liten oppvekker nr hun skal ut i arbeidslivet., slik er det alltid, krevende og vre i full jobb., og endel av det og bli voksen , kunne ivareta seg selv og sine p alle mulige mter. Men n er Linn forsatt bare 17 da.., men blir nok en stooor forandring fra det livet hun lever i dag.., garantert., sikkert p bde positive og negative mter.., Men hun har jo god tid., voksenlivet lper ikke fra en., men nr man fr barn s m/br man i strre grad ta ansvar nr det gjelder og bli voksen, det innebrer og forsrge seg selv og barnet!!

Det mener jeg egentlig man br kunne fr man planlegger barn...

;D

Ane, 17 r og mamma | 22.11.2010 | 21:59

Maria : Nr man er alenemor fr man penger fra nav frem til barnet er 3 r, hvis man begynner p skolen fr man 3 ekstra r med penger..

♥ Johanne Sofie, nybakt mamma | 22.11.2010 | 22:06

Har du lagt ut fdtselshistorien din? Hadde lyst lese den :)

Maria <3 | 23.11.2010 | 00:05

Fullt klar over att man fr penger fra nav ;) Men det er ikke en lsning alle kan benytte seg av til barnet er 3., noen vil/m tilbake i jobb., og enkelte vil MER.... :D

Hege - ikke som andre mamma-blogger! | 23.11.2010 | 09:58

Herregud den bilen s ikke god ut! Godt det gikk bra med hun da! Og godt det ikke satt noen i baksetet.

stine | 23.11.2010 | 12:16

du har s fin blogg:):):)

| 23.11.2010 | 17:34

Anonym som kommenterte over her.

Jeg har faktisk barn selv og startet i utdannelse nr barnet var 10 mnd, er selv ung mamma (fikk Fint at linn har mye tid til vre hjemme med Malin, sikkert bra for noen barn tilbringe mye tid med mamma. Men syns det virker s utrolig bortkastet fylle tiden man har til overs som man ikke bruker p barnestell med cafeturer, shopping, matlaging, kino osv.

Kan du ikke bruke tid p studere eller noe?

Du kommer til f sjokk den dagen du m ut i 100% jobb, har sett mange stygge eksempler p mdre som har latt hjernen st p vent i 3 r for s finne seg et arbeid. Det er faktisk mulig man vil ha mindre penger til overs ogs. I allefall hvis man ikke har en skikkelig utdannelse.

Tror Linn sliter den dagen hun m bli "virkelig" voksen!

| 23.11.2010 | 17:35

PS. Det g hjemme med et barn kan ikke mle seg med vre i jobb! Ikke faen! Det vet jeg!

SILJE HELN - tenring, mamma & gravid | 23.11.2010 | 20:15

Herlighet, jeg skjnner ikke at dere ALLTID skal finne noe rakke ned p, p denne bloggen.

Ja, helt klart, det vil nok bli litt av en overgang nr Linn skal ut i jobb - men hva s? :) jeg tror det er tft for omtrent alle mdre dra ut i jobb igjen, ogs for "permisjonsmdre" som bare har vrt hjemme 10-12 mnd. Hva Linn velger bruke tiden sin p, eller hvordan hun gjr det med utdannelse/arbeid er da virkelig ikke deres sak.

stine, mer enn en mor | 23.11.2010 | 21:39

Hva s om hun gr hjemme. Det er vel opptil henne selv. Og som Silje-Helen skrev, s er det en overgang for mdre som hadde full jobb fr de ble gravide ogs, ikke bare for dem som har gtt hjemme.

jeg har full jobb ved siden av ta vare p min datter, alene, og det var en stor overgang. S uansett alder og om en har vrt hjemme, s er den overgangen like stor !

Lille My. | 24.11.2010 | 07:37

Jeg visste faktisk ikke at en kunne f penger fra Nav hvis man er alenemor frem til barnet er 3, da forstr jeg mer av det som skjer rundt meg.. folk gr hjemme fordi de fr i hode og rva! Noen ganger er systemet vrt bare for lett lure.

Nora | 24.11.2010 | 10:05

Hei Linn!

Hva er desserten "oh my god"? Den s s god ut! Hvordan lager du den?

Hper veldig p svar!

Stor klem til deg, du er en bra mamma :-)

| 24.11.2010 | 11:17

Heisann. Frste gangen jeg er innom. Er datteren din fortsatt 15mnd eller er ikke profil teksten oppdatert. Hun ser s mye eldre ut en min gutt p 16mnd.

Johanne | 24.11.2010 | 14:04

Ingen som tenker p Malin? "Linn sin sak hva hun gjr, ditt og datt" Malin stakkar har ikke noe hun skulle ha sagt. Tror hun mye heller vil g i barnehage og leke med andre barn enn sitte hjemme glo p mora si som rydder. Shoppingturer, cafbesk.. You name it. Greit at Linn ikke gidder g p skole osv, men m Malin vre med p alt hun gjr!? Trenger vel ikke vre i barnehagen fra 8-16 men et par timer om dagen gjr da bare godt...

Nav kan virkelig det prioritere. Stappe penger i rva p unge mdre som burde ha nok overskudd til bde barn, jobb og til og med utdanning. I stedet for gi penga til syke folk som trenger delvis/full ufretrygd, som M jobbe for f livet til g rundt.

Mkkasystem. Og Linn, ptide f seg jobb n?

| 24.11.2010 | 14:34

Johanne: Hvis du fler litt med, s hadde du sikkert ftt med deg at Linn er flink til sosialisere Malin selv om hun ikke gr i barnehagen. Hun tar henne med i pen barnehage, p biblioteket, p mdretreff (der det er mange flere unger p hennes alder), er sammen med venninner som ogs har barn og s videre. Malin lider nok absolutt ingen nd! Jeg synes Linn er kjempeheldig som har muligheten til ha datteren sin hjemme, og ikke minst - at hun er FLINK som har henne hjemme n som hun har mulighet til det, istedenfor plassere henne rett i barnehagen som mange andre mdre gjr.

Det er forresten ikke UNGE mdre som fr penger fra nav. Det er alle alenemdre, eller alle aleneforsrgere - bde mdre og fedre som har barna mer enn 60 % alene. Jeg tror ikke det er mange som gr hjemme i tre r, selv om de har rett p penger de rene. De fleste velger gjre noe ut av de rene, f.eks velger de fleste unge g skole snn at de har noe falle tilbake til etter at de rene er over.

Johanne | 24.11.2010 | 17:10

Bra med pen barnehage, men vre med mora p biblioteket eller cafturer med kanskje en annen venninne med barn vil aldri bli den samme moroa du fr av leke i barnehagen med maaange andre barn, f.eks fra forskjellige kulturer osv. Lrer mer om mennesker. And thats a fact. S jo, Malin lider litt pga det.

Alenemdre er som oftest unge mdre. Da snakker jeg alt fra 15-25 r. Rett og slett fordi de ikke lett klarer holde sammen et forhold.

Uansett, tror det er mange som lurer p hvordan i all verden Linn har rd til bo i et stort hus alene med Malin, kan shoppe bde til henne selv og barnet, g p caf, kino, feste, kjpe interir, kjpe inn dyre matvarer osv osv. UTEN jobbe. Gir staten henne virkelig s mye? Roger gir vel rundt tusenlappen i mnd i barnetrygd.

Linn lever godt, for godt til vre sant spr du meg...

Pinkie | 24.11.2010 | 17:21

Dere har ikke tenkt p at hun muligens tjener noen kr p bloggen sin...

| 24.11.2010 | 19:38

Johanne: Malin er ikke TO R engang, s nei hun lider ikke. Jeg er helt enig i at barn faktisk br g barnehage, men nr jenta ikke engang har fyllt to r s er det absolutt ingenting stresse med. Kanskje Malin ikke har s mye glede ut av cafturene (men hva vet vi om det?), men bibliotekturene vil jeg tro at hun har masse glede ut av. Jeg tror ikke det er for sin egen del at Linn tar henne med dit.

At alenemdre som oftest er unge mdre er bullshit. De fleste jeg kjenner, som er alenemdre, er faktisk eldre. Vi er en del unge mdre her i omrdet, men mesteparten holder sammen med barnefaren.

Jeg tipper at Linn fr rundt 16-17 tusen fra nav i mneden. I tillegg tjener hun kanskje noen kroner p bloggen, og fr en del produkter sponset. Uansett s er vel hennes private konomi virkelig ikke DIN sak, er det vel? Hva med heller glede seg p andre sine vegne, og vre glad for at bde Linn og Malin faktisk har et GODT liv med alt de trenger?

stine, mer enn en mor | 24.11.2010 | 20:00

Kan faktisk ikke fatte at her snakker dere om konomien henes og NAV, i ett innlegg hvor hun skrev om hva uken kom til bringe. Mange av dere som kommenterer her burde skjerpe dere. Syns det er rat at hun overhodet orker blogge med all den dritten dere klarer skrive.

St p Linn :-) Du gjr det beste for Malin uansett.

Marthe | 24.11.2010 | 20:25

Herregud... jeg blir helt mlls av alt mkket dere kommenterer her... At Malin lider p grunn av at hun ikke er i barnehage? slutt skriv snt, for det er s langt fra fakta du klarer komme. Malin vil ha det godt med vre sammen med mamman sin, OG sosialiseres p pne barnehager, turer til biblioteket og p cafeturer. Og Linn hadde da aldri tatt med Malin noen steder om hun visste at hun misslikte det`? er det mulig folk... SKJERP DERE!

St p Linn! ikke hr p alt de sier... det er virkelig helt p trynet

Siri | 24.11.2010 | 20:38

Har jeg vrt vekke fr bloggen lenge, eller skulle du til Tyrkia? Syns jeg leste det tidligere, men kan vre jeg har vrt vekke s lenge at du allerede har skrevet om det. Fant ingenting om det skjnner du!

| 24.11.2010 | 20:48

Hun br jo vre forberedt p f noen reaksjoner nr hun blogger om privatlivet sitt =) Folk legger seg selvflgelig borti ting hun skriver om. Tingen er jo ikke ta seg nr av det..

Johanne | 24.11.2010 | 20:53

Har da aldri sagt at Malin liksom missliker alt mora tar henne med p??? Tror bare ikke hun liker det like godt som leke med andre barn i barnehage.. Og ja hun er snart to r, bare fire r igjen til skole da. Alltid greit vre godt sosialisert med forskjellige barn (mange barn og), fr de blir kastet ut i skoleverden.

Grunnen til at folk kommenterer om alt mulig rart p denne bloggen er fordi alt er s... rart her! MammaSilje blogger ikke om den dyre middagen sin, det flotte interiret sitt, de nydelige innkjpene av klr osv osv. Linn lever serist i luksus virker det som, og det tror jeg irriterer folk grenselst!

Linn virker nesten umenneskelig. Det er bare pjatt om kostbare caf besk og interir/klr etc. Hvor er innleggene med sjel egentlig? Ikke bare blogger hun SJELDEN, men det er aldri Kvalitet framfor Kvantitet. Hun har jo liksom hatt det vanskelig osv osv. Men det skulle man virkelig ikke tro... Sier ikke at detaljer skal brettes ut om vanskelige ting p privaten. Men det er mulig blogge om andre ting. HVA skjedde med kologien?

Denne bloggen har bare blitt ei klisjsmrje, men likevel fr jeg meg selv til klikke innom, KUN for lese kommentarene for se hvilke synspunkter andre har.

Nr en blogg blir et diskusjonsforum, da er det vel ptide enten legge ned eller f tilbake piffen??

Johanne | 24.11.2010 | 21:05

Bra at de lever og har det godt. For all del. Men folk m da f lure p hvordan dette er mulig. Hun lever bedre enn samboere i 20ra flest liksom. Med full/deltids jobb. Linn = no job.

Sikkert mange som er misunnelige ogs. Men srlig mye snillere kommentarer syns jeg ikke hun kan forvente seg med tanke p hva hun skriver om...

stine, mer enn en mor | 24.11.2010 | 21:07

F reakjsoner? Hvorfor i all verden skal dere snakke om konomien hennes, nr hun ikke har nevnt det. Herregud, dette blir smlig. Hun skrev hva hun skulle denne uken, ikke hvor mye hun hadde p kontoen. Syns det ikke er rart at hun blogges sjeldent jeg, dere skriver jo nesten bare dritt til henne. som om dere hadde klart dette bedre enn henne. Uff..

ung mor p 20 | 24.11.2010 | 21:08

S flink du er som ung mamma Linn! at du vil vre hjemme med lille prinsessa di er supeeeeeert<3<3 barn har s godt av vre med mamma sin f masse kjrlighet fra sin mor:)

jeg har sett deg et par ganger i byen s st lita jente du har god bless her<3

veldig bra du velger vre hjemme med dattra di, du kommer ikke til angre, s mye fint dere kommer til oppleve sammen,

jeg selv er hjemmemamma og skal ha lille prinsessa mi hjemme til hun er 2-3 r:D skal gjre mye av det du gjr ta henne med p bading, parker, lekeplasser,pen barnehage, venninetreff(venniner med barn).

mange her som er veldig imot at barn skal vre hjemme og mener at barn burde ut i barnehage nr de er 1 r eller 1 og halvt r. jeg mener det er litt tull, jeg mener det er bra for bde mor og barn vre hjemme, eller at pappan kan ta pappapermisjon?:) det er ogs s godt:D men hvis man jobber eller er lus fattige s m man sende sine barn i barnehage for ha rd forsrge seg og sitt barn seff s IKKE missforst meg Folkens;)

hehe

men mange her som sier mye styggt til deg Linn, og det de sier er s tull mener jeg, barn "lider" ikke av at de er hjemme med mora si Halo folkens!? Jeg er s enig med deg linn hva du gjr og med deg Marthe hva du sier helt sant det du sier at malin har det godt av vre sammen med mamman sin:)

OG TIL DU JOHANNE!?

Johanne

24.nov.2010 kl.17:10

Bra med pen barnehage, men vre med mora p biblioteket eller cafturer med kanskje en annen venninne med barn vil aldri bli den samme moroa du fr av leke i barnehagen med maaange andre barn, f.eks fra forskjellige kulturer osv. Lrer mer om mennesker. And thats a fact. S jo, Malin lider litt pga det.

Alenemdre er som oftest unge mdre. Da snakker jeg alt fra 15-25 r. Rett og slett fordi de ikke lett klarer holde sammen et forhold.

Uansett, tror det er mange som lurer p hvordan i all verden Linn har rd til bo i et stort hus alene med Malin, kan shoppe bde til henne selv og barnet, g p caf, kino, feste, kjpe interir, kjpe inn dyre matvarer osv osv. UTEN jobbe. Gir staten henne virkelig s mye? Roger gir vel rundt tusenlappen i mnd i barnetrygd.

Linn lever godt, for godt til vre sant spr du meg...

HVA ER DET DU SIER EGENTLIG!? at abslutt alle ungemdre klarer ikke holde p et forhold!?

jeg vet om 45 ringer som har skilt seg etter en god stund!

Jeg er 20 og ble gravid som 18 og jeg og min elskede mann har vrt sammen hele tiden:D

og sammen har vi vres nydelige lille diamant<3

IKKE SNAKK TULL JOHANNE ! Malin har det supert og Linn er en super mamma!

tror det er mere du som lider litt? :S

St p Linn ! mange sttter deg bare ikke hr p tull:)

Vi mdre er s heldige som har vres sm gull som vi kan se vokse opp og bli noen gode mennesker:)

Klem fra Ung mor p 20

Johanne | 24.11.2010 | 21:27

Bare mten du skriver p fr meg til ta deg userist. Aldri sagt at ALLE unge mdre ikke klarer holde p et forhold, men flesteparten klarer det faktisk ikke.

Vet ogs om mange 45 ringer ++ som skiller seg. Men det skal godt gjres vre 45 r ha et barn p snart 2 r. Da har du gode eggstokker isfall....

Anyways, det var ikke en gang poenget :)

Johanne | 24.11.2010 | 21:30

Hun nevner da for svarte konomien sin da hun legger ut om alt hun har kjpt. Alt fra mat, til interir og klr. DET er KONOMI.

Ingrid - foto | 24.11.2010 | 22:00

Syns det blir for dumt at Linn skal snylte p staten eller hva hun n snylter p! Syns det er veldig merkelig hun ikke har kommet ut i jobb, og malin i barnehage hvertfall. Jobber i barnehage selv og de tilrettelegger veldig for hver enkelt unge (og forelder). Jeg mener ikke at man m putte inn barna fra de er 1 r (men noen m jo det), men kanskje nr de er 1 1/2 nr de har lrt litt mer.

Men det er egoistisk linn er. Hun gjr det for seg selv. Malin fr jo ikke noe godt ut av det.

| 24.11.2010 | 22:12

man m gjerne leve i sus og dus.,kjpe, kjpe , men da m hun ta pengene fra egen lomme, alts betale selv!! Linn er ikke rik., men lever som om hun skulle hatt en veldig godt betalt jobb. Ett velferdssamfunn handler om og gi og ta., her er det bare ta, ta., meg meg og atter meg., hun bidrar ikke til noe.

Linn er jo ikke syk, ingen rusproblemer, s ingenting i veien for og begynne og gjre litt nytte for seg. skammelig at en jente i sin beste alder ikke kan bidra litt i samfunnet. hun har vel heller ikke mulighet til og g hjemme., hun er jo ikke ferdig med utdannelse., folk m jobbe for og f penger, s enkelt!!! m gjerne ha ungen hjemme p pupp til hun er 5, men betal gildet selv!!!!!!!!!

stine og maria <3 | 24.11.2010 | 22:33

Skerp dere a. Hun snylter da ikke p staten. Hva feiler det dere egentlig. Hun m da velge selv, det er hennes liv. Snylter jeg ogs da eller, for jeg fr overgangsstnad, tillegg til barnhage og ekstra barnetrygd. Alle alenemdre har krav p det, selv om de er i jobb eller ikke...

Jeg har full jobb, men fr fortsatt sttte fra NAV ! Men dette er Linn sitt liv, og hvis hun heller vil vre hjemme med Malin, ja da har hun full rett til det.

Johanne | 24.11.2010 | 22:49

OK f litt sttte fra NAV, men ikke alt av penger skal komme derfra nr du snart blir 18 r. Hun valgte selv f Malin, men jobbe for at hun skal ha det bra er visst for mye for langt. NAV spytter jo penger p henne, s why bother liksom.

Iselin | 24.11.2010 | 23:06

Du gjr meg kvalmt johanne.. Klager og legger ut.. virker som om du tror du vet alt om linn. Bibliotek for en liten ei er jo noe stort.. Tenkt p at de har en egen avdeling med.. OI - barnebker og som regel en liten lekeplass! Alt er kanskje ikke perfekt, men hvilken rett har du til legge deg oppi det? hun har jo foreldre som sikkert hjelper til. Hun sparer sikkert ogs penger.. Men du br heller dra nesa ut av din egen misunnelse finne noe annet bruke tiden din p. Malin lider ingen nd, tvert imot..!

Silje | 24.11.2010 | 23:21

Hallo? Alt maset om at Linn bare tar og tar uten gi noen tilbake? Hva vet dere om at pengene hun bruker kun er sttte fra staten? Hun har ogs ftt oppreisning fra den saken hun har skrevet om tidligere. Folk sin konomi fr vre deres egen sak! Dere som hisser dere opp for dette er kun mesunnelig! At folk i det hele tatt gidder bruke tiden sin p rakke ned p Linn er utrolig! Hun gr jo ogs p kveldskole, s hun sitter ikke bare p rv.

Og hva om at Malin ikke gr i bhg? Det m n vertfall f vre Linn sin sak. Maaaange barn som ikke begynner i bhg fr de er 2-3 r ( noen gr ikke i bhg fr de begynner p skolen heller), og tviler p at de tar s jvlig stor skade av det. Linn gjr det hun syns er best for barnet sitt, s folk har ingenting de skulle sagt!

SKJERP DERE FOLKENS!

EvaJanita - Kommenterer ALLTID tilbake | 24.11.2010 | 23:25

syns du jeg svarer bra p sprsmlsrunden? ? allts p videoblogg ! :P

bra blogg du har ♥

Johanne | 24.11.2010 | 23:34

Malin lider kanskje ingen nd materialistisk, men sosialt VIRKER DET SOM p denne bloggen at hun lider LITT. Utifra hva jeg leser. Det Linn skriver, dvs det jeg leser, er slik jeg opplever ting. Det er Linn sitt valg formulere seg slik og slik. Hva jeg opplever, skal vel ikke dere legge nesa deres i??? :)

Linn har en pen blogg, med pne kommentarer. S jo, jeg har all rett til kommentere her hvis jeg vil. Hvis det er legge nesa si i ting (ehe...) s er det deres oppfatning.

Poenget er at Linn vet kanskje ikke alltid hva som er best. Selvom dere tydligvis tror hun vet det :)

Oda | 24.11.2010 | 23:40

Jeg skjnner ikke helt hvordan dere kan pst s innmari at ho ikke er sjuk? Hva vet dere egentlig om det? Er dere som alle andre idioter og ikke tenker at hei, man M ikke vre fysisk syk, man KAN faktisk vre psykisk syk.

Og barnehage har ho prvd, om dere har lest tidligere innlegg, men private ting hendte som gjorde at ho tok Malin ut av den barnehagen.

Personlig startet jeg ikke i barnehage fr jeg var fire, og jeg led ingen nd.

Skulle gjerne sett deres reaksjoner om noen hadde snoket og kritisert hvordan dere lever deres liv, hvor dere fr pengene deres fra etc. Dere sier forsvidt at de som er ufre, permitert eller fr stnad og hjelp av andre grunner, og at de som fr hjelp av foreldre at de snylter. Dobbeltmoralen stinker her ;)

ingvild | 24.11.2010 | 23:49

herreguud.. skjnner godt at linn ikke orker/gidder/vil/tar seg tid til logge inn p bloggen nr det er s sykt mye negativitet i kommentarfeltet over ting som de fleste faktisk ikke har noe med (og innlegget ikke handler om.. om annet enn veeeeeldig indirekte). tror noen m f inn at ALLE foreldre er forskjellige, ALLE barn er forskjellige og ALLE har hver sin mte gjre ting p, og har det stort sett fint med det.

ser i alle fall ut som dere har en koselig uke, linn! :) untatt vaniljesaus i hret, og bilkrsj p venninnen din da:/

klem :)

Johanne | 24.11.2010 | 23:52

Oda: Hvor gammel er du n da? 16-18? Det var andre tider p den tiden. N er Norge fullpakket med forskjellige kulturer som man gjerne br bli kjent med fr skoletider. Barnet vil fortere og enklere forst hvorfor et annet barn gjr ditt og datt, eller ser slik og slik ut.

Hvis Linn sier: "Hei, jeg er psykisk syk og har ftt en diagnose" s er det greit, men det kan ikke bare vi lesere anta. Fatt det. Det er hva Linn skriver og formidler via bloggen som blir lest av oss, ikke hva hun liksom tenker utenfor bloggen.

"Skulle gjerne sett deres reaksjoner om noen hadde snoket og kritisert hvordan dere lever deres liv, hvor dere fr pengene deres fra etc." ja, snoking. S undres i kommentarfeltet p bloggen hennes er snoke? Ja vel. Jeg har ikke blogg, for har ingen planer om slippe fremmedfolk inn i mitt liv. Det har Linn gjort, s deal with it. Sklart lurer leserne nr hun kjper og kjper og KJPER.

Hun tok Malin ut av barnehagen fordi dama til Roger jobba der. OK, kan forst det p en mte. Men forklar n da hvorfor hun skal ut av barnehagen igjen. Hun har ikke godt av alle disse forandringene... Malin trenger faste rammer.

| 25.11.2010 | 00:10

Fatta dokke ikkje at dokke e berre sjalu? Misunnelig p at ho Linn fe penga fr state, heilt rettferdig, forde ho e mor leine me ei jente p snart to r dokke so snakka drit kanskje berre he et usselt stipend i mne?

Tenk dokke om! Tenk om alle ha vore like.. Om alle skolle g p skule akkorat sann so fleirtale gjer. Verda ha vore lite kjekke vore i dersom alle va like?

Kafor snakke drit om ne Linn kar ho fe pengane sine ifr korleis ho oppdrege dinna nydelige jent si? Kafor? He dokke veldig lite gjer p? E dokke misunnelige? He dokke drlig sjltillit?

Det e n heilt rettferdig at Linn fe penga fr state. Det e ogs heilt rettferdig at ho velge vere heime me Malin at ho venta me kome sej ut i jobb?

Dokke klare vel tenke so longt at det ekje bere bere for en 16-17 ring "bere kome sej ut i jobb". Det ekje like enkelt f sej jobb nr en e onder 18. Det he ej sjl erfaring me!

dokke he heller ingenting me ka ho blogga om. Ho blogga frivillig gjer det kanskje meir for sej sjl andre so ho kjenne ikkje for sanne menneske so gjer sitt aller beste for sre andre snakke drit om andre for prve heve sej sjl.

Det Linn blogga om e kvardaje sin korleis ho Malin he det.

Ingen her veit nke som helst om kor Malin lide eller ikkje. Eller kor rike Linn e eller ikkje.

dessuten trur ej Linn helde p me kveldsskule? He iallfall gjort det..

Viss dokke skal vere so smalsynte negative heile tida, kafor ikkje broke tida dokka p noke anna?

Maria<3 | 25.11.2010 | 00:18

Tviler p att noen her er imot sttteordninger., vi er heldige som bor i Norge og har slike gode velferdsordninger, det er vell og bra :) Men sitter folk igjen med ett inntrykk av att man likes kan g p Nav som og arbeide da blir det litt feil.., det skal LNNE seg og jobbe!! Og alle br vel ta sin del av kaka.....;)

Om man er syk eller av andre rsaker ikke er istand til og arbeide s blir det jo annet, er akkurat DA man skal kunne f STTTE...., men tror ikke Linn er syk slik att hun ikke kan arbeide.., men hva vet jeg..., hva er de man sier; Arbeidsledighet er roten til alt vondt, og det er litt sant, det er bra og jobbe,, tjene egne penger, og fle seg nyttig og vre en del av fellesskapet.

Og Nr man er 18 s er det vel ogs p tide og kanskje begynne og arbeide litt, f litt arbeidserfaring, spes om man har barn, skal jo forsrge dem. Om man gr for lenge uten og arbeide er de lett for og tillegge seg en "unormal" hverdag., og man kan f det meget tft den dagen da man M ut i full jobb fordi overgangen blir s stoor.......,

Synes de blir og g litt "baklengs" og ta barnet ut av barnehage nr det nrmer seg 2, da eller fr begynner jo de fleste i barnehage.,og i denne alderen s er det jo utelukkende positivt med barnehage., s til barnets beste vil jeg pst att litt barnehage er det beste,synd hun mtte slutte...., men selvflgelig ett personlig valg!! :)

Linn Anita | 25.11.2010 | 00:19

Et barn har det best hos mamman sin de frste leve rene! Linn er utrolig flink til og sosialisere Malin p andre mter enn b.hage. Barn klarer seg like bra i b.hage eller ikke.

Har utrolig stor respekt for deg, Linn! For at du enda er s mye hjemme med datteren din! Hadde jeg hatt mulighet og kveldskole i mi bygd ville jeg gjort akuratt det samme.

Se p de som vil ha barna sine i dgnpne b.hager?? Er det bedre? Barna sovende i b.hagen mens mamman jobber skift? Uff...

ung mor p 20 | 25.11.2010 | 00:24

johanne virker som du tror du vet alt, du sier du tar meg userist? tror du jeg tar deg serist nope;)

jeg syns du snakker mye piss, slutt snok og krangl om andres liv la andre styre som de vil.

Jeg er aleneforsrger for dattra mi , er snart gift med kjresten men han venter p arbeidstilatelse s da er jeg aleneforsrger og jeg lever p nav og skammer meg ikke!

jeg er hjemmemamma og ganske stolt av meg selv og det er sikkert alle andre hjemmemammaer ogs, ogs heldige vi er som fr vre med barna vres mest som mulig:D

hvis Linn bruker penger p ting la henne gjr det du er ikke gud og du er ingen johanne s ta den nesa di andre steder;) du ser alt for mye svart hvitt p ting her alts.

og du sier at barn har godt av komme i barnehage lre kjenne barn fra andre kulturer, det kommer de uansett til lre, tenk deg om 10 r elr bare 5 r hvor mange fremmedkulturer det vil vre her. Dattra mi er kvart norsk,kvart polsk og halvt fra kosovo s hun vil ikke ha problemer, og jeg tror ikke Malin heller vil ha problemer siden Linn skal g med henne i pen barnehage og andre sosiale ting:)

Arh kjenner at jeg blir litt sur at andre hele tiden skal komentere negativt, S trist at vi som mdre og kvinner ikke kan holde sammen vre stolt a oss selv! men istedet s snakker vi styggt til hverandre og prver f fram det verste i folk

Johanne | 25.11.2010 | 00:40

"hvis Linn bruker penger p ting la henne gjr det du er ikke gud og du er ingen johanne s ta den nesa di andre steder;)" Du trenger virkelig komme deg p skolen for lre skrive. Det er rett og slett en fysisk anstrengelse lese hva du skriver! Nei, jeg er ikke gud, men jeg er noen. Er ikke et svart hl som ikke eksisterer liksom. Jeg ler litt snn smtt n.

Dgnpne barnehager er jeg HELT imot. Er enig i mange ting med Linn, som kologi og tybleier. Men er ogs helt uenig i mange av valgene hun tar, som hun legger ut p bloggen. Det fr bli min sak. nesa mi, den sitter planta i trynet mitt, ingen andre steder..... :)

Det blir en annen sak nr barnet ditt "ung mor" er fra mange forskjellige kulturer. Malin er helt norsk. I barnehagen kunne hun kanskje mtt en helt pakistansk jente, og tidlig blitt lrt om det. Det er mye mer mobbing de frste rene av barneskolen n enn fr, fordi barna ikke forstr hvorfor noen er mrkere enn andre, eller prater annerledes osv. Hva er s tungt fatte med det??

JEG fler bare at Malin mest sansynlig kommer til bli sint og skuffa fordi moren hennes la ut s mye om livet hennes fra hun var nyfdt og oppover ra. Jeg hadde tatt baklengssalto i raseri om jeg hadde funnet ut at min mor gjorde det, uansett hvor mye pent det blir skrevet. Som tatt opp s mange ganger fr i kommentarfeltet p denne bloggen, s beskytter ikke Linn dattra si s mye som hun kunne gjort. Hun vannmerker ikke bildene sine, hvem som helst kan ta de og missbruke de.

Hadde jeg visst at mora mi hadde gjort det hadde jeg blitt deppa. Snn er det bare.

Denne bloggen har bare blitt et eneste stort diskusjonsforum. Tror det er ptide for Linn gi seg n. Med mindre hun bringer opp de flotte temaene hun hadde fr. kologi osv. DET var god lesning. Jeg bryr meg ikke s mye om hva hun spiser til middag.

mathilde kristiansen | 25.11.2010 | 00:59

Jeg blir sjokkert over folk, rett og slett! Hva Linn driver med p fritiden er vel hennes sak?! Om hun drar p caf eller shopping har vel ikke dere noe med. Drar sikkert p caf og shopping noen ganger dere ogs? Ogs var det en som skrev over her at det sikkert ikke var morsomt for Malin se p mora rydde hele tiden, men ssen i alle dager veit du at hun rydder nr Malin er vken?

Og hvis dere skal klage s jvlig s drit i les bloggen da? Gjr du det s skriv heller positive kommentarer? Og "Johanne" la henne f blogge om det hun vil, kan hende det er andre som bryr seg. Herlighet. La n jenta leve sitt eget liv og passe p det selv, enn at dere skal drive rakke ned p henne hele tiden! Kjre vene, enkelte folk eier ikke respekt, om jeg fr si min mening..

Linn, du er helt super! Malin er fantastisk nydelig, du er heldig som har henne.

Elsker forresten interir stilen din, siden jeg er ganske opptatt av det selv! You go girl!

ung mor p 20 | 25.11.2010 | 01:32

Bra at barna ser p sine foreldre rydde da lrer barna ogs rydde engasjere seg i hus oppgaver vre ryddige og ikke noen rotekopper:)

men Du Johanne:) vi er ikke perfekte , ikke Du, ikke Linn, ingen har sagt vi er perfekte alle gjr litt feil, Og alle er forkjellige og har sine meninger. Som Tom Hanks sier: Life is like a box of chocolate, you never know what you gonna get:) hehe s m man gjre det beste ut av det og gjr det man fler er best.

Og hvis linn velger ha jenta si hjemme s har hun jenta si hjemme, hvis hun liker nyte livet p cafe`r og shopping s gjr hun det, hvem har sagt at Cafe besk,shopping tar slutt nr vi kvinner fr barn`? ingen, we are women and we got our need`s.

Men n m du virklig gi deg slutte pirke frem feil med folk og med Linn, det fr bare deg til virke som et misunelig lite troll og det er ikke s fint hos jenter:)

og jeg tror ikke Linn skriver spessielle innlegg om ting i hverdagen for tilfredstille dine lese behov unge kvinne :)

Johanne | 25.11.2010 | 02:19

"misunelig lite troll". Ja, skulle nske jeg fikk barn da jeg var 16. Dritgy.

Anne Arstad | 25.11.2010 | 08:34

Stakkars stakkars dere. Er det virkelig ingen som bruker hjernen litt her? Har det kanskje ikke falt dere inn at Linn er moren til Malin, og kjenner henne bedre enn noen av dere gjr. Hun vet best hvor Malin trives, de gr i pne barnehager, setter seg ned p biblioteket og leser barnebker, mdregruppe osv.

Jeg forstr godt at Linn ikke jobber n. For det er ikke alle mdre som har mulighet til det. Etter at Linn flyttet ligger barnehagen 1 mil borte. Linn har ikke bil-lappen, og hun har heller ikke ftt plass i ny barnehage enda, det er fullt overalt. Hvor foreslr dere at hun gjr av Malin mens hun jobber da? Alene hjemme? Nei var det jeg trodde, s begynn tenk litt lengre enn det dere gjr... Dere vet jo ikke alt

ung mor p 20 | 25.11.2010 | 10:41

s stygg du er johanne pell deg vekk, slutt snakk piss, la Lille malin vre i fred

Lizbeth Osnes | 25.11.2010 | 11:37

Jeg fatter ikke at det skal g an rakke s mye ned p et enkeltmenneske! Dere er rett og slett MOTBYDELIGE. Linn, du gjr en helt fantastisk jobb med datteren - aldri tvil p deg selv!

Ingrid - foto | 25.11.2010 | 11:45

hahahaha, den siste kommentaren der "ung mor p 20", var utrolig usaklig og barnslig!

Men jeg signerer veldig med Johanne :) Hvertfall den nest siste kommentaren fra henne

Linn, mamma til Malin | 25.11.2010 | 12:00

Johanne: Jeg er ikke psykisk syk, og malin ble ikke tatt ut av barnehagen pga rogers fling jobbet der, (hun skal ikke jobbe der fr i desember eller januar uansett!) og jeg kjper og kjper ikke, jeg fikk penger som jeg kunne handle julegave til meg selv og malin for fra de som bor langt vekke og ikke vil sende. Som sagt, du vet ikke alt ;)

Linn, mamma til Malin | 25.11.2010 | 12:04

Johanne:

Det er jo ikke snn at vi gr p cafe dagen lang, og shopper.

Mdretreffet ligger i byen, Malin sover 1,5 time ca hver dag.

Den 1,5 timen hun sover i vogna blir brukt flittig i butikker, til treffe venninner eller til sitte p cafe og slappe av. Det er ikke luksus kjpe en kaffe til 25kr, og sitte og nyte 1,5 time p cafe, er det?

Da har vi forskjellig syn p luksus hvertfall..

Malin fr ikke barnehageplass fr til hsten, s det er ikke et alternativ.

Og jeg gr p skole! S du flger tydeligvis ikke med.

Jeg kan ikke f meg jobb fr jeg har malin i bhg og har utdannelse i boks, dessverre. Ferdig med snakke om ting du helt tydelig ikke har peiling p n eller, Johanne ? :)

Kathrine og Alva J. | 25.11.2010 | 12:45

Jeg har lest bloggen din en stund men har aldri lagt ingen en kommentar her. Denne gangen klarer jeg ikke la vre. Jeg har alltid synes at du virker til vre en mamma som gjr alt hun kan til det beste for barnet ditt. Ogs ser jeg alle disse stygge kommentarene du fr her. Dere som slenger med leppa her inne: Jeg tror kanskje det er dere som burde bli voksne, og har for lite fornuftig fylle dagene deres med?!

St p Linn :)

| 25.11.2010 | 12:47

Jeg synes som Linn virker som en god mamma for Malin. Hun tok et valg som svrt ung og virker p meg som ansvarsfull i morsrollen. MEN Linn er selvsagt som alle 17ringer flest - meg inkludert da jeg var p den alderen - Hun vet alt best!

Selv er jeg nyutdannet frskolelrer og spesialpedagog, og venter min frste p nyret.

Jeg er veldig glad jeg har klart vente med barn til jeg er spass voksen som jeg er n, for til tross for 5 rs utdannelse innenfor barn og utvikling og 3 r som ansatt i barnehage fler jeg meg ikke som noen ekspert. Det er skummelt skryte p seg for mye kunnskap i hytt og pine. Selvsagt vet man selv hva som er best for en. Men velmenende tips og spm i hensyn til Malin, vrir Linn veldig ofte om til kritikk. Som sagt - man kan vre s moden som bare det, man kan ha bde et og to barn, ha opplevd mye "voksendritt" i oppveksten osv, men uansett hvordan man vrir og vender p det - en 17 ring har kun levet i nettopp 17 r.

Det blir spennende flge denne bloggen i rene fremover, og se nr ydmykheten innhenter Linn. Selv var jeg vel 20 r da jeg begynte skjnne at jeg ikke visste alt her i verden og at tips og rd faktisk ikke var kritikk :)

Men st p Linn, en flink mamma tror jeg absolutt du er! :)

Divamamma.com - Vinn treleker | 25.11.2010 | 13:33

Stakkars deg Johanne, som synes synd p barn som kan vre med foreldrene sine. Dessuten er det snakk om flge med litt fr du uttaler deg. Du har helt tydelig ikke fulgt med p denne bloggen, men uttaler deg som om du kjenner Linn personlig og har et spionkamera installert i stuen hennes, slik at du vet alt om henne. Det er egentlig helt sykt!

Linn, mamma til Malin | 25.11.2010 | 15:20

Anonym: Jeg er veldig klar over at jeg ikke vet alt, men s lenge Malin ikke er to r gammel en gang, og jeg klarer gi henne det hun trenger av omsorg, kjrlighet og s mye stimulering som mulig s fler jeg at jeg gjr en god nok jobb.

Man blir ALDRI utlrt, man lrer s lenge man lever :-)

Det er forskjell p tro man vet alt, og p vite at man gjr det man gjr riktig, eller hva? :)

Gina | 25.11.2010 | 15:31

Du er s sterk Linn, beundringsverdig sterk!
Hper du og Andre har det godt sammen, du fortjener f kjenne kjrlighet, snn som du sprer din rundt.
Husk alltid flg hjertet ditt! Det er DU som vet best for din datter.
Tiltross for at du er "bare" 17 r, er du en stor rollemodell for meg p 20!
Jeg har lrt, og tatt til meg s mye godt fra bloggen din, og hper jeg kan fortsette med det ogs..
Hev hodet, si 3 positive ting til deg selv, og ha en god kveld :)

ARK | 25.11.2010 | 16:17

LINN, du er fantastisk!!:)

Johanne: Du m vre det vrste mennesket som noengang har gdd p denne jord og jeg priser min skaper over at jeg er s heldig ikke vre venn med deg.

-ARK

ung mor p 20 | 25.11.2010 | 16:27

En ting til til deg Johanne og Ingrid- dere kaller meg usakelig det er jeg ikke det er dere som ikke skjnner poenget:)

Og en ting til - Vi foreldre skal lre barna vres til alt i verden oppdra de ikke barnehagen som skal oppdra barna, da har du johanne missforsttt mye, tror du det er s lett bare sende barnet sitt i barnehage la det vre der hele dagen? tror du det er s sunt ? NEI barna trenger sin mor og sin far mest i spedbarn og smbarns perioden, og det er mamman og pappan som skal stimulere,lre gi omsorg og kjrlighet til barna ikke barnehage!

Du johanne tror at jeg er kansje ei dum ung berte som har mye skrive feil men du tar feil!

Har du barn johanne? tror ikke det fordi hadde du hatt det hadde du hatt mere forstelse for Linn og andre unge mdre/ eldre mdre for la barna vre hjemme.

Marte | 25.11.2010 | 16:32

hah, blir svimmel av alt alle skriver. Linn har ikke mulighet til ha Malin i barnehage for tiden, nettopp fordi det ikke er plass. Hun gjr derfor det som er best for Malin og det som hun fler er rett for begge to. Hun setter Malin foran seg selv, noe hun har gjort hele tiden. Det er da ingen som har sagt at barn M starte i barnehagen fr de er to?? Jeg jobber i barnehage (avd. 1 1/2 - 2 1/2 r) og det er flere foreldre som velger vente med barnehagestart til barnet er 2 r (ja, til og med litt eldre). Selv gikk jeg 50% i barnehage og jeg har ikke tatt skade av den grunn.

La Linn gjre det som hun fler er rett, og rakk i alle fall ikke ned p henne fordi Malin ikke gr i barehage, det er en liten bagatell og noe hun faktisk ikke har styringen over, i og med at det ikke er plass til henne. Utdanningen tar hun p kveldstid, slik at hun etterhvert kan tjene penger som dere maser snn om. Linn er faktisk ganske fantastisk;)

St p Linn, du er beundringsverdig:)

Og god bedring! Bra du har en kjreste og datter du kan trste deg med!

Kristina Andersen | 25.11.2010 | 16:38

Noen av dere over her er syke i hodet. Linn str p og gjr det beste hun kan.

Det ligger utrolig mye mer bak fasaden, det skal dere vite. Den jenta har vrt igjennom MYE.

Elise | 25.11.2010 | 16:44

Det blir feil og si at Linn "bare" er 17 r og at hun derfor ikke vet s mye. Jeg vet om 30-40 r gamle kvinner som aldri burde ftt barn og som fremdeles ikke har vokst opp og tatt ansvar.

Synes det virker som om Linn virkelig jobber for gi datteren sin en best mulig oppvekst, det er noe hun burde f gjr p sine vilkr, hun kjenner barnet sitt best!

Johanne, det er feil og si at bare fordi barnet er etninsk norsk s burde de g i barnehagen og lre om pakistanere, og at det er barns fremmedfrykt som skaper mobbing... Synes det var rasistisk sagt, fordi det er ikke bare etninsk norske barn som har fordommer, utenlandske barn har fordommer de og. Er s lei av lese om hvor synd det er p de som ikke er norske og at de norske alltid er den store stygge ulven... virker ikke som om du har s mye gjre p..

Uansett kan du vre stolt over deg selv Linn, du virker som om du er veldig voksen til "bare" vre 17 r! Selv om jeg m si at jeg lurer p hvordan du har rd til alle de dyre klrne som Malin fr og hper at det ikke er Nav som gjr at du fr rd til ting som feks jeg og min mann ikke har rd til selv om vi jobber 100% begge to... Nav har ett drlig system, og folk har rett til reagere p de som fr for mye fordi det er faktisk de som jobber som betaler for de som ikke jobber. Men de fleste som komenterer her virker mest som om de bare er misunnelige!

Hege | 25.11.2010 | 17:13

St p Linn og IKKE bry deg om hva de mtte si mene.

Jeg syns du er en fantastisk mor og du tar deg godt av Malin.

Jeg vet det er LANG vente liste p Bhg plass i dein kommune, da jeg selv er derfra.

Hva s om Linn fr sttte fra NAV det gjr faktisk jeg , s da er jeg vel en "snylter" i dine yner Johanne?jeg fr sttte fra nav fordi jeg har gtt langtidsykemeldt pga brudd i ryggen.

Men fr du dmmer Linn s burde du vite hvorfor hun fr den sttten hun evt mtte f noen jeg mener du absolutt ikke har noe med.....

hilsen utflytta redl og mamma til 2

ung mor p 20 | 25.11.2010 | 18:02

sant det du sier elise det er ikke bare norske barn som mobber ogs utlandske jeg er selv utenlandsk og har mobbet norske og omvendt og jeg angrer av heile mitt hjerte men det er lenge siden.

Dattra mi for exempel er utenlandsk og jeg skal lre henne i respektere alle!

syns det er dum grunn i sende barna i barnehage fordi de m lre om andre kulturer , det er foreldre som skal lre oppdra barna sine:)

Lise | 25.11.2010 | 18:17

Fr helt sjokk av hva enkelte fr seg til skrive her!!!! Hper virkelig ikke du bryr deg om disse negative og stygge kommentarene!! Du er ei utrolig sterk jente Linn (snn jeg kjenner deg utfra bloggen) og gjr ditt beste for Malin!! :) Du er helt sikkert en kjempe flink og god mamma, det tror jeg :) Synd at folk skal uttale seg om ting de ikke vet hvordan er...

St p Linn :) Jeg beundrer deg for din styrke og ditt mot :)

| 25.11.2010 | 18:46

Jeg syns det er bra at Linn er hjemme med Malin s lenge hun har mulighet til det! Barn har godt av vre med andre barn og lre normer og andre samfunnsregler i barnehage, men det er ingen hast, og Malin lider s absolutt ingen nd, Johanne! Linn er kjempe flink til sosialisere henne, samtidig som hun kan gi henne omsorg og kjrlighet i form av hele tiden vre til stede.

Personlig ble jeg kastet i barnehage dagen jeg fylte 1. Kunne jeg valgt ville jeg gjerne at min mor skulle vrt hjemme med meg noen r. Kontakt og kjrlighet fra mamman sin er noe alle trenger. Av personlige grunner var dette umulig for oss. S jeg syns Malin er heldig! De fr mange minner og Linn kommer til ha mye fortelle og vise Malin fra hun var liten. Det er noe tidlige barnehagebarn gjerne kan savne litt.

St p!

| 25.11.2010 | 20:18

Maria<3

Vil bare si at du kanskje burde sjekke fakta fr du slenger det p bordet. At det g hjemme med et barn ikke regnes som ARBEID er helt feil, som nors statsborger fr man pensjonspoeng for g hjemme med barn, akkuratt som et hvert annet arbeid. nr man da kommer ut i arbeid igjen har man ogs krav p noe som heter ansinitet, en lnn for det ret man har gtt hjemme med BARNET ! alts, en hjemmevrende mor regnes som en som er i FULLT arbeid.

St p Linn, du virker som en super mamma.

Johanne, hvor fikk du din alenemdre statistikk fra, vil gjerne se litt p den. Klart mange unge foreldre gr fra hverandre, men hvor er garantien for at et eldre foreldre par skal holde sammen. Det er noe som kommer helt ann p hvert enkelt forhold, ikke alder. Jeg kjenner en god del mennesker som har barn sammen ikke har holdt sammen selvom de er godt over tredve, ja, de har smbarn. S ikke kom her tro at du vet s mye om alle, konsentrer deg heller litt om ditt egetliv. Slutt henge deg opp i Linn og Malin sitt, to liv DU ikke har noe med.

Maritha Adele | 25.11.2010 | 20:52

HERREGUD! N blir jeg sinna n!!! Jeg er selv snart 22, og m si at haddej eg hatt barn, skulle jeg GJERNE Levd slik som Linn. Alts hatt Malin hjemme s lenge som mulig! JEG gikk ikke i barnehagen fr jeg var nrmere 4 og de beste minnene fra jeg var liten var de sm ble laget FR den tid, jeg har masse minner av meg og mamma! Vi hadde det kjempe morsomt!!! Jeg husker svmming, besk p grder, shopping og CAFE! S jeg VET at Malin koser seg hjemme sammen med Linn, og vi vet jo ALLEsammen at linn IKKE sitter inne og ser p hotel casar hele dagen heller. De finner p ting, de er i pen barnehage(!!!) de leker og mter andre mdere!

Jeg blir helt satt ut av alle dritt kommentarene deres, Malin begynner jo i barnehage til hsten jo, og det at Linn tok malin UT av barnehagen og snudde opp ned p hele hverdagen sin for at nettopp hverdagen skulle bli bedre etter det som skjedde for en stund siden, s viser faktisk det at Linn er voksen, ansvarsfull og tar vare p det viktigste i hverdagen nemmelig Malin.

Linn gr p skole om kvelden, hva mer kan dere forvente ? ? ?? Hun kan faktiks ikke trylle og f en barenhage plass der de bor n, hva skal man gjre da? JO nettopp snn som Linn gjr n!

Herregud skjerp dere, og det mest skremmende er nok at de fleste av de som har gitt igjen en kommentar herer 20 + og dds sjalu fordi de ikke har mulighet til ha sitt barn hjemme hver dag!!! KUTT UT ! !

linda marie | 25.11.2010 | 21:20

Herlighet, jeg blir bare irritert av lese disse dritt kommentarene.

Jeg tror det at Linn gjr s godt hun kan, og hun er en GOD mamma for Malin! Hvorfor m folk alltid finne et eller annet rakke ned folk p. Jeg skjnner ikke hvordan noen av dere "drittslengere" gidder bruke tiden deres p slenge dritt og rakke ned p andre p den mten. Fler dere at dere blir noe bedre selv av og rakke ned p andre? Jeg har fulgt bloggen til Linn s lenge jeg kan huske og etter min oppfatning s virker hun sterk, tlmodig og en kjempebra mamma for Malin. Jeg kjenner henne ikke nei, men jeg har lest bloggen hennes til punkt prikke, og jeg beundrer mten hun er mamma, tenring, kjreste og alt p engang, for det kan ikke alltid vre like lett. F ting til passe og ting som m gjres. vre mamma er et stort ansvar, og en god del arbeid med til den rollen og jeg syntes Linn gjr det UTROLIG bra!

Linn du er sterk!! :-) drit i hva andre sier/skriver. Det er bare helt ubegripelig at du m sitte skrive et innlegg hvor du m forklare deg pga at det er noen som oppfrer seg respektls.

Jeg sier bare st p, dette her gjr du utrolig bra! :)

Ida Aleksandra | 25.11.2010 | 22:10

Jeg klarer ikke dy meg jeg heller. Jeg sitter her og skjelver. Forstr ikke hvordan folk kan vre s ondskapsfulle. Dette angr jo ikke dere p noen som helst mte? Det er ingen av dere som slenger dritt her som har snakket ordentlig med Linn? Ingen av dere som kjenner henne? Og ingen av dere som har kommet dypere innp henne enn det hun velger dele med oss her p bloggen? Dette blir rett og slett latterlig.

Syns dere burde lest litt mer av bloggen for kunne si s mye stygt om Linn. Hun er en hardtarbeidende alenemor. Jeg kjenner henne ikke, men ut i fra bloggen kan jeg si at denne jenta er sterk! Hun har ingen i nr familie rundt seg, og det str det virkelig respekt av. Linn viser ikke kun til glansdagene av mdrelivet. Men ogs hvordan det "egentlig" er, mye rot, tidlige morninger, slit og styr. Men hun viser ogs at hun elsker det.

Og alt dette tullet med barnehage. Hva er greia? Jeg har selv aldri gtt i barnehage, og jeg syns jeg har kommet fra det ganske bra. Man er fremdeles liten nr man starter p skolen, og man fr da venner med en gang der. Man ser s mange fra andre kulturer overalt n til dags, at man trenger ikke g i barnehage for innse det. Rett og slett latterlige argumenter.

Poenget mitt med dette er gi Linn litt glede. Se alle som sttter deg, alle som respekterer deg og alle som ser opp til deg tross din unge alder. Du er kjempe flink med Malin. DU er mamman hennes, DU vet hva som er det beste for henne. Ingen andre kan komme og si noe annet. Det er du som er der og holder henne, du som er der og lrer henne nye ting. Og du er kjempe flink! Det m du ALDRI glemme!! ST P, LINN! You rock <3

Marte | 25.11.2010 | 22:13

Stakkars Linn. Hun er ikke myndig enda engang, allikevel tar hun vare p seg selv og ei til. Tenk p det! Da er det vanskelig f seg en fast jobb, i s fall hadde nok det bare blitt jobbing kanskje n gang i uka. (Hvis hun er heldig) I tillegg har hun skole, en kjreste, familie og venner som hun ogs vil gi tid til. Nr skal hun f tid til seg selv!? Hun er 17 r, hun har ikke ftt leve det samme ungdomslivet som mange av dere som skriver negative kommentarer har. MEN, hun prver i hvertfall. Hun vil vre sosial, hun vil vre med vennene sine og hun vil ikke miste ungdomstiden sin. Jeg syns hun er flink til prioritere, bde Malin, kjresten, familie, venner og skole. I tillegg bor hun i et HUS, som hun rydder, vasker og holder FIN orden i. Det er mange som bare hadde stengt alt sosialt nettverk ute, og bare hatt nok med seg selv og barnet. S du er flink til leve ut ungdomstiden din, selv om du ble mor i ung alder og har et stort ansvar n!

Kos deg med kjresten i helgen, Linn. Det fortjener du! :)

Iselin | 25.11.2010 | 22:16

Jeg blir faktisk sjokkert !! At noen mennesker kan vre s ondskapsfulle !! Skjerp dere! Jeg var selv 19 r da jeg fikk verdens vakreste barn, jeg valgte ha han i BHG da jeg hadde lyst til bli ferdig med skolen, jeg var helt alene, har vrt det fra dag en, noe jeg valgte selv. Hadde jeg hatt mulighet til ha han hjemme, s hadde jeg gjort det. til opplysning, s fikk jeg utbetalt OS i 5 HELE r, jeg fikk dekt 70 % av BHG, jeg fikk dekt deler av husleien min, jeg fikk dobbel barnetrygd, og smbarnstillegg, jeg fikk ogs barnebidrag, U do the math. Jeg syns jeg hadde det ganske bra !! N har jeg samboer, og vi har kjpt oss hus, jeg jobber 100 % i tillegg til at jeg er mamma til en gutt p 6 1/2 r. Det gr ikke en dag hvor jeg har drlig samvittighet for vekke han kl hall 7 om morgenen, henter hn kl 4 p SFO, hvor han er s forferdelig utslitt at han OFTE sovner ved middagsborde, eller p di 5 min d tar kjre hjem. Jeg tjener det dobbelte av det jeg hadde som enslig forsrger di 5 frste rene av hans liv, og jeg har 0 ansinitett, og ikke verdens best betalte jobb, i tillegg til at det er mindre betale p, n som vi er to.

Jeg ville gjort det samme som Linn, visst jeg hadde satt beina mine i samme sko !! Jeg liker di samme tingene som henne, og vet der av hvilken prisgruppe feks. green gate ligger i, men kjper d selv om. Man m faktisk kunne unne seg litt, jeg tror ikke Linn hadde kjpt ting har hun ikke hatt konomi til det, s, skal dere p lik linje dmme meg for hvilken drlig mor jeg er, bare for di jeg ELSKER kjpe meg klr nye interir ting, bare for jeg syns jeg i en ellers travel hverdag faktisk FORTJENER det ???

Hva hun, og alle andre mdre bruker penger p, burde vre hennes egen sak, vil du ha d selv, ikke har rd til kjpe det, s br du kansje vurdere bynne p skolen igjen, f deg en ny og litt bedre betalt jobb ?? Eller bare bli enslig forsrger, det er nemlig s utrolig lett vre helt alene, bare kan kaste barnet til den nrmeste slektningen, fordi n skal mamma feste.. get a grip, JA det finnes di "unge" mdrene/fedrene ogs, men jeg tror bloggen til Linn ville innholdt litt mer, "FEST I HELGEN IGJEN", istede for "Malin ditt malin datt".

Nei, Missuneligheten den er stor den, farlig !! Vi er grusome vi jenter, kjenner jeg blir kvalm, faktisk litt flau av vre jente til tider !!

beate | 25.11.2010 | 22:47

St p Linn, du er en kjempe flink mamma til Malin:)

Charlotte | 25.11.2010 | 22:59

Herregud hvor syke folk er i denne verden ! Jeg synes det er utrolig bra at du er hjemme med malin, hun er jo bare 1 r(?) barn trenger vre mer med moren sin mener n jeg og norge har konomi til at dette burde g helt fint !

Lise | 25.11.2010 | 23:22

Enkelte mennesker klarer ikke tenke med hodet..

Ikke alle er like, godta det, JOHANNE!

| 25.11.2010 | 23:44

Linn: Nei, jeg synes faktisk ikke det er noe srlig forskjell p tro at man vet alt og si at man VET at det man gjr er riktig. Man kan aldri vite at man gjr noe riktig, livet er en lringskurve og man kan bare hpe p at man tar riktige valg for seg selv og evt sine barn underveis. Svaret p det fr man vel senre? Men man kan ikke vite sikkert at det man gjr her og n er det eneste rette :)

Men vre ydmyk og lytte til gode rd fra mennekser som vil en vel kan man vel ikke ta skade av!

:)

Jeg vet hvertfall at nr den lille kommer vil jeg suge til meg alle gode rd og velmenende ord.

Linn, mamma til Malin | 26.11.2010 | 00:12

Anonym: Det gjr jeg :)

judy | 26.11.2010 | 00:20

jeg skjnner virkelig ikke at det er mulig??? kom dere over dette her stadiet.. diskutere et annet mennesket liv snn her p hennes egen blogg med null respekt ?? og dere vet vell ikke en brkdel en gang!!!

skjnner godt at du blogger om overfladiske ting som "hva du kjpte der" og hva jeg spiste der" - du fr jo kritikk uansett. at du orker dette vaset imponerer meg!

vill bare si til slutt at du virker som et kjempegodt menneske med et stort hjerte:) mange som trenger lre av deg linn.

klem

Oppgitt leser | 26.11.2010 | 12:51

Hei.

Til alle dere som klager (forvrig forundrer det meg at spass mange legger seg s mye opp i andres liv og har s mange meninger uten at de fleste av dere engang kjenner Linn - hva skjedde med deres liv?). Jeg kjenner heller ikke Linn, og kan heller ikke si noe fra eller til, men av innleggene dmme er hun en god mor som studerer for f en karriere slik at hun kan forsrge barnet selv nr hun er klar for det. Linn er 17 r, og de fleste av oss var ikke kommet s langt som det hun har kommet da vi var p den alderen, og jeg tviler sterkt p at hun fikk barn som 15ring for f "gratis" penger fra NAV. Det at hun fr sttte fra NAV, og klarer planlegge sin konomiske hverdag slik at hun har rd til leilighet, mat p bordet og alle tingene et lite barn trenger - ha barn er slettes ikke billig, og det koster bde psykiske og fysiske krefter i tillegg til vanlig valuta.

For det andre vet vel ingen av oss alt om Linn (bortsett fra hennes nrmeste) og hva hun gjr p dagene. Fra mitt ststed er det ikke bare cafeturer, kino og shopping som str p planen hennes, men hun - som alle andre mennesker - m da f lov ha et liv? Herregud, la henne f leve litt uten f drlig samvittighet. Og selv om man er mamma p fulltid, s kan man jo ikke ALLTID bare gjre det barnet har lyst til - man m jo av og til tenke litt p seg selv ogs. Men jeg beundrer Linn for mten hun klarer blande disse to. Malin er heldig som har en s fantastisk mamma som klarer sjonglere disse to. Selvsagt vil det komme tidspunkter der Malin kanskje kjeder seg, men kom ikke fortell meg at alle andre barn i Norge aldri kjeder seg noen gang. For det er bullshit.

Det er forskjell p kjede seg og ha det vondt. Malin ser frisk ut, og jeg tviler sterkt p at hun er traumatisert p noen som helst mte. Det kan verken jeg eller noen andre bedmme uansett, den eneste som vet alt er Linn og Malin, og det at hun deler sin hverdag p internett burde ikke vre en forbannelse. Vi burde ta det til oss, for hun er en flittig mor som vi alle kan lre mye av.

St p Linn, jeg synes du er flink jeg.

jannicke | 28.11.2010 | 02:27

Mamma jobber i barnehage, har gjort det i en del r. I tilegg har hun oppdradd fire fantastiske barn(den frste,meg, kom i tenrene). Hun forteller om barn p jobben som viser tydelig preg av ha blitt sendt for tidlig i barnehage. Den eneste av oss fire som startet tidlig i barnehage, eier ikke fantasi eller initiativ til ha det gy uten noen andre rundt seg. Oss tre som begynte senere har ikke hatt noe som helst problemer med leke alene fra tid til annen.

Jeg ba mamma instendig om f slutte i barnehagen da jeg var svidt fylt fem. Det var ikke noe jeg trivdes med, for mye brk og sty og slikt for min smak. Heldigvis hadde mamma mulighet til la meg vre hjemme(hun ble dagmamma), og jeg ble en mye mer tilfreds unge. Jeg lrte forsvidt ogs lese strkent hjemme med mamma, og fler meg ikke underernrt p noe i oppveksten. Tenkte ofte i ungdommen p at jeg har hatt s mye glede med mamma hjemme i barndommen, og nsket at jeg kunne tilby mitt barn det samme.

Han skal forhpentligvis ikke i barnehage fr han er tre, meg og pappan veksler p vre hjemmeforelder:)

Johanne, du er sikkert en ok person, men du slr meg som meget mindre innsiktsfull og kunnskapsrik p disse omrdene enn du tror. F barn selv, og se om du klarer se like a4 p alt, at ditt barn bare er et av mange like, som skal presses igjennom akkurat samme livslp. Folk er forskjellige, noe som funker for en familie, gjr det kanskje ikke for en annen. Barnehage er et tilbud.... Og beklager om dette er fult i skrivefeil, skriver p mobilen, og bokstavene er biiiittesm
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits