Utnytting

En venninne av meg fikk meg til å begynne å selge cosmopharma, jeg var kjempefornøyd med produktene og betalte over 7000kr i produkter fordi jeg virkelig likte dem.
Venninnen min sendte en middels stor sminkeblogg en mail om hun ville teste produkter for henne, dette sa Heidi ja til.
Hun fikk en mascara og etter å ha testet den skrev hun denne mailen til venninnen min (vi kaller henne "Line")
" Den 5. mai 2010 16.26 skrev Heidi Øksendal <smil@heidioksendal.com> følgende:

Hei.Jeg har prøvd mascaraen og likte den veldig godt! :) Den er nok kanskje min nye favoritt!Jeg vil gjerne teste noen flere produkter før jeg skriver om dem. "

Etter den teksten skrev hun hele ni produkter hun ville teste, og alt ville kommet på langt over tusenlappen.
Da svarer Line at det blir litt i dyreste laget, og at hun heller kan sende henne noen av produktene istedet for alle.
Heidi svarer med "det går fint, gleder meg!"
Line var ifølge Heidi litt sen med å sende produktene, og skriver dette om mascaraen hun omtalte som "sin nye favoritt"
Greia er bare at grunnen til at hun regelrett slaktet den, og dette skrev hun til Line når Line konfronterte henne med dette:

Den 18. juni 2010 19.00 skrev Heidi Øksendal <smil@heidioksendal.com> følgende:

Jeg likte maskaraen veldig godt, men syns det ble litt useriøst når jeg aldri hørte noe mer fra deg, så da gidder ikke jeg å skrive noe positivt om produktene heller :)

Line var nemlig for treg til å svare, og da var altså løsningen en "straff" med å slakte produktet hun skriver hun likte så godt. Line svarer at det går an å heller purre på mailen enn å oppføre seg så barnslig, og at hun skal slutte å anbefale bloggen videre etter å ha skjønt at hun kun er ute etter å svindle produkter.
Da får hun dette tilbake:
Fra: Heidi Øksendal <smil@heidioksendal.com>
Dato: 18. juni 2010 19.08
Øøø. Samma for meg :) Jeg sier nei hver uke til forhandlere som ønsker å sende meg gratis ting, så er det en ting jeg ikke er ute etter, så er det gratisting.

Tror ikke bloggen din har så mange besøkende at det kommer til å ha noen konsekvenser for meg uansett :)

 

Synd for henne at jeg som er en venninne av henne skriver en blogg med ca 5000 mer besøkende enn henne daglig, og at jeg gjerne backer opp vennene mine når andre svindler dem. Flere som har lyst å legge igjen en kommentar om at hun bør komme med et unnskyldningsinnlegg til venninna mi? Legg igjen en kommentar på bloggen hennes HER!

Ærlighet varer lengst!

Ps! Jeg legger igjen direkte utklipp fra mail, så dere kan se at dette faktisk er ekte.





131 kommentarer

Iselin | 22.07.2010 | 00:54

Herregud, for en barnslig oppførsel.

Sissel Kristine ♥ Spørrerunde på gang ! | 22.07.2010 | 00:59

Typisk sånn "jeg er bortskjemt og må ha svar på alt innen 2sek" -.-

Missliker slike mennesker ;o

Og spesiellt når de sier en ting og tydeligvis mener noe annet..

Linn :] | 22.07.2010 | 01:16

fyy, så irriterende folk kan være noen ganger..:S

skjønner meg ikke helt på dem altså!

Marta | 22.07.2010 | 01:26

done, har lagt igjen en komentar hos hu :)

Rebekka-Jennie | 22.07.2010 | 01:29

Haha xD Må bare flire.. Er så utrolig dumt at blogging bare handler om å få gratise ting. Hva skjedde med troverdighet? Da vet man i allefall at man ikke kan stole på ho!

Sara | 22.07.2010 | 01:30

Fyfaen, er det mulig å være mere dum??? :s

Så usærriøst og barnslig gjort av henne :s

Maja Linnèa | 22.07.2010 | 02:06

hahaha, jævlig bra!

Camilla | 22.07.2010 | 02:24

Oisann ;s

Silje | 22.07.2010 | 02:30

Da har eg lagt igjen en kommentar til hun! Utrolig dårlig gjort! :(

Fin blogg du har Linn, og kjempe bra at du stiller opp for venninnen din! :)

Hannah Christine | 22.07.2010 | 04:29

Sånn ;)

Camilla | 22.07.2010 | 05:55

EID!

Dorthe | 22.07.2010 | 06:34

Har kommentert, men hun er så feig at hun sletter.

Alanna | 22.07.2010 | 09:14

Haha, du er dritkul!

Jeg er ingen fan av cosmopharma selv, men det Heidi gjorde var rett og slett ondskapsfullt. Ser ut som om hun sletter alle negative kommentarer, da. :-S

Tina | 22.07.2010 | 09:26

Aldri likt den jenta. lest 1 gang i bloggen hennes, aldrig mer. At en så selvopptatt og barnslig kan ha så mange lesere skjønner jeg ikke. Og helt enig, en unnskylding til din venninne hadde vært på sin rette plass

Med andre ord | 22.07.2010 | 11:01

Smart trekk å skrive om dette på bloggen din. ;-)

Selv om din venninne ikke har av de største bloggene, kan man ikke oppføre seg på en slik måte du beskriver her. Det viser egentlig bare hvor mye useriøst og også merkelig komersiell virksomhet som foregår innen bloggverdenen. Noen har tydligvis som eneste mål å bli kjent og blogger for egen vinnings skyld.

Når det er sagt er det derfor litt trist at en konsekvens av dette innlegget er større publisistet for Heidis blogg. Det er nok mange som finner veien til henne etter å ha lest ditt innlegg. Selv om oppmerksomheten hun får i første omgang ikke er positiv, er jo som kjent all PR god PR.

Ønsker deg en superfin sommerdag, Linn! Lykke til med maling og andre sysler. Kjekt å følge bloggen din! Klem.

SusieQ | 22.07.2010 | 11:29

Da har jeg lagt igjen kommentar på siden hennes, og på tross av at hun kommer til å slette den - så må hun lese den først. Forhåpentligvis så synker det inn om folk fortsetter å skrive at hun må skjerpe seg og bli litt mer voksen.
Ellers så syntes jeg dette var et veldig fint initiativ av deg Linn:) Jeg har fulgt med på bloggen din kjempelenge og syntes det er bra at du har innlegg som viser hvilken flott venninne du er! (I tillegg til en flott mamma!!)
Stå på:) Hilsen SusieQ

maria<3 | 22.07.2010 | 11:34

Høres ikke bra ut, utrolig barnslig av Heidi!! Skrev en kommentar på siden hennes, men jeg tror hun sletter negative kommentarer ;)

Man begynner jo og så tvil om hvor seriøs hun er og hva intensjonene er....., for mitt vedkommende så liker jeg godt sminkeblogger, var for første gang på siden hennes i dag.., men gir hun ikke en riktig anmeldelse av ett produkt så er jo vitsen borte.., poenget er jo og få råd og tips-men da er det en stor fordel att anmelder er ærlig :)

Maria<3

Luksusdyret | 22.07.2010 | 11:36

herregud så tragisk :P

Ukjent | 22.07.2010 | 11:38

Føler du at du er noe bedre når du holder på slik? Du er jo faen meg like barnslig.

maria<3 | 22.07.2010 | 11:50

Er bra att folk skriver inn til hun, men hun svarer ikke og sletter- men de beviser jo bare atter en gang att hun er barnslig og ikke kan stå for sine feil- hvorfor bare ikke svare og unnskylde , så mye lettere og så mye mer voksent!!

sant som skrevet over att dette gjør att hun får stor publisitet rundt sin egen blogg, og at flere nå gjennom dette besøkte siden hennes i dag, jeg innkludert..., men jeg tror hun kommer til og miste en del lesere, for ingen liker og bli lurt og de er jo de hun gjør, anmelder ett produkt hun liker til og være ett dårlig produkt- det er jo og lyve, og gi misvisende innformasjon!!

Blir spennende og se om de kommer noen respons fra dama da ;))

Cecilie | 22.07.2010 | 12:04

Gud hvor er hun barnlig. Har lyst til at lukke hendes hjemmeside ned og sende hende en lort. Så kan hun få lov til at bedømme den. Den passer sikkert godt til hendes stinkende attitude. Sikke en strigle. Bah, hvor ville jeg have en dårlig smag i munden, hvis jeg var en så fusket svindler, som hun er. Kan kun anbefale alle andre til at bakke Linn og hendes veninde op, og ikke lade det gå i glemmebogen. Heidi skal høre for dette. Og det skal andre firmaer, som sender hende gratisprodukter også, så hun ikke snylter og får frynsegoder på andres bekostning!

Mage til utaknemmeligt pigebarn skal man lede efter. Thumbs down for Heidi! >:(

Eva Lill | 22.07.2010 | 13:10

Dritbra at du stiller opp for venninna de! Stå på! :)

Gullesn | 22.07.2010 | 13:16

haha

maria<3 | 22.07.2010 | 13:22

Man bør jo kontakte firmaene som gir hun gratis produkter, dette lukter de av laang vei!! provoserer slik att hun bare sletter også, og ikke kommer med en kommentar til det hele, men de viser bare att hun har LITE og komme med..., provosererer meg veeldig att hun kan holde på slik, den siden hennes bør jo bare nedlegges, er jo bare tull og fanteri!!

Vicci | 22.07.2010 | 14:12

har lagt igjen to men hun er feig og sletter de med en gang

"Line" | 22.07.2010 | 14:17

Tusen takk til Linn og dere andre for støtten. Jeg synes det er HELT greit at folk kan være missfornøyde med produktene, men å skrive til meg at hun er kjempe fornøyd, for så å slakte den på bloggen... Hun MÅ jo lyve, enten til meg, eller til leserene sine...

Jeg har ingen interesse av noen krig, men vil enkelt og greit advare folk mot å ta tipsene hun legger ut på bloggen sin, fordi det bare virker som hun kan kjøpes, og det blir feil...

Ønsker alle en flott sommer :D

Heidi | 22.07.2010 | 14:27

Hun sletter bare kommentarene!

Ingrid | 22.07.2010 | 14:54

Jeg synes ærlig talt dette ikke var en så stor sak. Jeg skjønner at venninna di og du blir frustrert, men det er ikke så voksent gjort av deg, å "henge" ut Hilde heller. Jeg tror Hilde hadde satt pris på om dere bare kunne hevet dere over henne og ikke publisert dette på en blogg som har mange tusen lesere.

Marta | 22.07.2010 | 15:42

har lagt igjen komentarer 5 ganger, hun sletter dem like fort som hun får dem-.-

Vicci | 22.07.2010 | 15:58

vel ingrid, det er bare for å advare ikek for å gjøre noe annet. man ser hvor useriøs hun er når hun sletter kommenatrene sine.

Elisabeth Illing Nordvik | 22.07.2010 | 16:02

HerreGUD jeg blir så sinna når jeg får vite sånt! Hun burde virkelig få seg en lærepenge, for dette er rett og slett uakseptabelt! Bloggen burde rett og slett legges ned, for hvordan kan man vite at noe av det hun har skrevet om før, faktisk er sant? Årh, jeg blir så provosert!

Maria<3 | 22.07.2010 | 16:16

Ingrid: om du ikke synes det er noen stor sak att en person lurer og svindler andre så synes hvertfall jeg det!!! har du i de hele tatt skjønnt poenget!!?!!?

Når Heidi får ett produkt gratis fra en stor levrandør og skal gi en anmeldelse av produktet, Heidi er kjempe fornøyd., men da noen andre produkter er litt sene så sier hun att ja men de skriver jeg bare negativ omtale om produktet- da faller hele poenget bort ved og ha en slik side!!!

Og hun bør aldri mer få noen gratis produkter, for hun gir ikke en ærlig anmeldelse av produktet-er det ikke de du som forbruker ønsker??, mest mulig rett innformasjon om produktet?

Det hun gjør er og svindle til seg produkter, og hvorfor skal alle rundt bare tillate det, er det bare fritt frem liksom, ingen spille regler??!! Linn har ikke hengt ut Heidi, men når Heidi ikke er voksen nok til og ordne opp i dette, så er det dette som skjer, folk ringer levrandørene, sier att hun svindler til seg produkter, og lurer forbrukere, og spørsmålet er jo da om de ønsker og forsette gi henne flere produkter når hun gir missvisende innformasjon!!

kanskje du er en person som ikke synes svindel er så ille, men de synes jeg hvertfall!!!!!!, så da er vi bare uenige., men dette er ikke bare noe som anngår Linn og venninen, de anngår alle som leser siden hennes og de som gir henne gratis produkter!! og det handler ikke minst om moral og ærlighet!!

Heve seg over henne???!!????-så hun skal bare få forsette- NEI!!!!!!!!!!

Ane - mamma til Thale Olive | 22.07.2010 | 16:54

Har lest om historien på bloggen til "Line" også. Ble helt paff når jeg leste det da, og ble like paff denne gangen også. Og det at hun helt ærlig sier at hun ikke ville gi produktet en positiv omtale pga hun ikke fikk de andre produktene fort nok. Er det virkelig mulig? Som om jeg skulle sagt at jeg elsker solen, men siden den ikke har vist seg i Bergen på en god stund nå så hater jeg den egentlig.

Pati | 22.07.2010 | 17:31

helt enig med deg Ane.

hun har sikkert fått 100 vis av kommentarer men sitter bare å sletter det. Det sier seg allerede da at det er veldig useriøst

mina | 22.07.2010 | 17:33

Enda en gang et bevis på nok en blogger som hevder at "nei,jeg er ikke kjøpt og betalt!" men som det viser seg er det. Hun har jo skrevet flere innlegg der hun skriver om at hun ikke er kjøpt. Jeg har lest bloggene hennes en god stund,og må si jeg er skuffet over henne. Trodde faktisk hun var en av de få som var ærlige når det kom til produkt-testing. Men så feil kan man ta.

kjerstinhelen | 22.07.2010 | 18:09

Du har så søt blogg <3 besøke og kommentere min ? :)

Hadde vært fint!

- wwww.luunds.blogg.no

martine : )) | 22.07.2010 | 18:12

så teit, var inne på bloggen hennes, tror hun har sletta alle de komentarene som er negative mot henne... :/

trine | 22.07.2010 | 19:23

men syns det var litt dumt å skrive navnet hennes

;D | 22.07.2010 | 19:30

Martine :)) ;

Det er sant hun sletter alle de kommentarene vi legger igjen !! ..

Lena | 22.07.2010 | 19:46

Jeg skjønte ikke så mye av det.. Gjorde hun der Heidi det bare får å få gratis ting?

Marianne | 22.07.2010 | 19:53

haha, latterlig av henne !

Jeg var inne på bloggen hennes, kommenterte, men hu er for feig til å godkjenne noen av dem, eller så sletter hun dem bare for å spara annsikt! for en taper!

Go Linn, du er super !

Anonym | 22.07.2010 | 19:55

Trine: Hvorfor det? Bør en ikke som blogger kunne stå inne for det en skriver?

Vilde | 22.07.2010 | 20:15

Dette har vel ikke så mye om dette emne , men hvis du ikke visste det så har Malin navnedag i dag :)

Susanne | 22.07.2010 | 20:19

Ser at enkelte her syns det er teit av Linn "å henge ut" Hilde, men Hilde henger jo ut venninnen til Linn. Jeg leste det innlegget der hun skriver om denne mascaraen og herregud så frekk hun er! Så når hun er såppass frekk at hun har ingen skrupler med å slenge dritt om ting da får hun vel tåle å høre litt dritt fra andre og :)

anonym | 22.07.2010 | 21:41

Synes ikke det er noe stor sak - greit at måten Heidi svarer og reagerer på er umodent, men ikke alt trenger å komme ut på nettet hvor alle kan lese dette. Min mening er at dette er en sak mellom "Line" og Heidi - og du som venninne kan støtte henne, men på denne måten blir det mer uthenging.

carolina | 22.07.2010 | 21:48

Enig med Anonym her. Dette var umodent og jeg venter bedre av deg enn slikt drama, Linn.

Ann Helen | 22.07.2010 | 21:49

Dette synes jeg faktisk er helt på sin plass jeg! Hvis noen angrep meg med et sverd og alt jeg hadde var en nøtteknekker, så ville jeg takket ja til den vennen som kom med et spyd tid meg. Håper alle tok den :P

carolina | 22.07.2010 | 21:59

Ja, det kan man si, mincosmophama. Men så er det jo derfor det er krig i verden ikke sant?

Å bli lurt er aldri kjekt for noen, men å hevne seg og egge til mobilisering for eget syn er ikke ok.

Venninner støtter hverandre - men uthenging på nett er ikke måten å løse slike konflikter på.

Riset bak speilet ved å gi bort gratis-ting er jo nettopp at man ikke får den responsen og reklamen man ønsker.

Neneh Opheim | 22.07.2010 | 22:14

herrregud så barnslig gjort.

Ann Helen | 22.07.2010 | 22:21

Er det krig i verden fordi "snille" mennesker forsvarer seg mot "slemme" mennesker og står opp for hva de mener er rett? Hjelp! Da har jeg seriøst misforstått noe... Hvem snakker om hevn? Det er snakk om bevisstgjøring, ikke hevn, slik jeg ser det hvertfall. I og med at jeg sponser bloggere selv, så setter jeg faktisk pris på at slike ting kommer frem jeg!

Det handler heller ikke om å få den responsen og reklamen man ønsker. Som sponsor så vet man at skal man ha reklame som er verdt noe som helst så må den være ærlig. Dermed vil man aldri kunne stole på at man alltid får den responsen man ønsker. Hadde dette vært et konstruktivt og objektivt innlegg slik hun har skrevet om andre produkter, så hadde ikke denne diskusjonen funnet sted en gang.

Helle | 22.07.2010 | 22:21

Enig med mange andre her, blir litt barnslig at du henger ut personen med fult navn og linker til bloggen hennes. Da er du faktisk like tåpelig selv ! Patetisk at du tror du er kjendis og kan redde vennene dine fra lurerier !

Alex | 22.07.2010 | 22:40

Enig med Helle! Rimelig råttent gjort av deg å henge ut vedkommende med navn og link til blogg - det gjør ikke deg bedre enn hun i det hele tatt!! Du er ingen kjendis fordi du ligger nesten nederst på topp 25 lista :P og du kan heller ikke redde verden på det grundlaget :)

Milla | 22.07.2010 | 22:59

Hvordan i all verden skal saken få kommet ordentlig frem om hun ikke kan skrive navnet til personen det gjelder? Det er ikke uthenging, det er konstatering av fakta. Noe personen rett og slett bare må tåle når hun har tatt valget å skrive en sminkeblogg som er tilgjengelig for allmennheten, og med det er offentlig. For folk som kanskje tar Heidi sine anmeldelser og tips alvorlig, så er faktisk dette her av nyhetsverdi.

Marta | 23.07.2010 | 00:53

kan du legge ut bildebevis?

Maja Linnèa | 23.07.2010 | 00:59

Hvorfor er innlegget redigert?

Emilie | 23.07.2010 | 01:11

Som mange andre her har konstatert, så er det ikke å henge ut Heidi bare for å være ei drittkjærring, men rett og slett komme med bevis mot det som hendte med "Line". Selv om Linn ligger på topplista på blogg.no, tror jeg neppe at ho føler seg som en kjendis. Ho forsvarer venninna si og er såpass heldig at ho har en god del lesere slik at ho kan formidle dette til flere. Sjansen for at Heidi kan fortsette å svindle folk er mindre da flere folk vet om dette. Jeg tviler på at dere som har gått til angrep på Linn, hadde ønsket å bli svindlet akkurat sånn som "Line". Jeg synes Heidi har fått som fortjent, og det at ho ikke tør å godkjenne kommentarene deres viser bare hvor feig ho egentlig er når ho først blir konfrontert. Dere vet hva de sier; what goes around comes around.

Silje | 23.07.2010 | 10:19

Legg merke til at malin IKKE sletter noen av drittsleningings kommentarene deres! Går du inn på Heidi sin side har hun sletta Alle negative kommentarer! det er en kommentar hun har valgt å svare på hvor hun skriver at hun ikke leser "mandus" sin blogg! Skulle ikke forundre meg om hun gjorde d bevisst for å virke "kul" merker at jeg blir skikkeli provosert av hun der Heidi.

Silje | 23.07.2010 | 11:41

Linn mener jeg selfølgelig hehe litt tidlig for malin å begynne å slette komnetarer :-D

| 23.07.2010 | 12:11

Utrolig bra at du stiller opp for venninna di! Bra aa faa frem sannheten!

Maria<3 | 23.07.2010 | 14:00

Jeg vil annbefale venninen din og sende en Mail til samtlige aktører den dama Heidi får produkter fra: hun kommenterer saken litt-og påstår att enkelte selgere blir sur hvis de ikke får positiv omtale-og da kommer med usanheter-makan til frekkhet- er ganske sjokkert- så hun lyver da om venninen din enda engang!! Dette bør ikke venninen din godta,( jeg som forbruker godtar de ikke) hun jobber for ett salskap, og når de på falskt grunnlag får dårlig omtale blir de veldig feil-ikke minst i forhold til oss forbrukere!! Og siden Heidi sletter og ikke gir svar- så bør sponsorene -aktørene få en mail om Heidis fremgansmåte og metoder!!

De att hun Heidi svarer til en ved att dette er mobbing og ungdomsskolefaktar er og ro seg så vekk fra sakens kjerne som overhodet mulig er tull- de er konstruktiv kritikk som hun som voksen-med åpen blogg må ta fatt i---------

Susann | 23.07.2010 | 15:42

La igjen en kommentar på bloggen hennes, men den har hun sletta, bare teit spør du meg!

Annie | 23.07.2010 | 16:11

Jeg leser bloggen til heidi fast, og er enig med marta over her. Legg ut bildebevis! Dette tror jeg faktisk ikke før jeg får se det!

Hm.. | 23.07.2010 | 18:45

Noe så useriøst som hun Heidi må man nok lete lenge etter. At et går an. Hun minner meg om en annen blogger, en tidligere glamourmodell, som ble anmeldt av en som jobbet for seg og det var masse styr. Poenget mitt akkurat nå, er at glamourmodellen slettet alle negative kommentarer, men fabrikerte sine egne positive. Dette beviser igjen, at man kan ikke ta bloggere seriøst, i alle fall ikke de som sensurerer svar. Da får man ikke et riktig bilde. Og hva er vitsen da?

Elisabeth Illing Nordvik | 23.07.2010 | 18:47

Hun sletter mine kommentarer også! Så sykt low av henne. Jaja, sannheten kommer hvertfall fram her da :)

Hm.. | 23.07.2010 | 18:49

Jeg tror på deg Linn, det er helt klart!!! Du hadde ikke skrevet noe slikt om det ikke var tilfelle, det sier seg selv. Du vet du ville fått skikkelige problemer da, såpass bør de fleste skjønne. Kom bare inn igjen for å si at det er topp at du ikke sensurerer, det viser styrke, i forhold til hun sleipe Heidi.

Dette bør være en advarsel til folk der ute, det er mye juks i bloggverdenen, og spesielt når det er noe å hente økonomisk. Hvem er det som gjør ting bare for gøy liksom? Det blir en jobb for mange, og da vil de tjene mest mulig.

Makeupartist Heidi Larsen | 23.07.2010 | 20:45

Bildebevis av mailen hadde vært flott. En knapp som heter printscreen (prsc) på tasteturet ditt. For dette kan jo folk skrive selv og er ikke bevis nok.

At Heidi Sletter kommentarene er jo helt forståelig når hun får dynge med hatekommentarer om hvos stygg hun er osv. Det er mobbing. Noen skriver det er feigt av henne. Vel, det som er feigt er å legge igjen en drøss med anonyme drittkommentarer hos en blogger.

For meg høres det ut som en selger som er misfornøyd med at et produkt H*n selger ikke fikk bra omtale på en populær blogg.

Heidi har aldri hengt ut noen andre bloggere på bloggen sin,aldri skrevet slemt om noen og har en blogg der vi som er sminkeinteresserte kan samles i en hyggelig atmosfære.

Å henge ut Heidi med navn og link og be folk om å skrive kommentar til henne syns jeg er skikkelig dårlig gjort og ikke mist barnlig.

Henriette | 23.07.2010 | 20:58

Er 100% enig med Heidi Larsen, dette er lavmål av deg! Jeg tror nok denne *Line* har vært skuffet for dårlig omtale og funnet på litt dritt.. Jeg har lest bloggen til Heidi en stund nå, og hun virker utelukkende kjempesøt! Legg merke til at 'svarinnlegget' hennes IKKE linker til deg eller noen andre. Det er nok *Line* som har bæsja på leggen i det her tilfelle, Heidi fortjener unnskyldning!

Henriette | 23.07.2010 | 21:13

...og btw, din *klipping og liming* er ingen garanti for at dette er ekte, langt der i fra.

Irene | 23.07.2010 | 21:40

Men dere, bilde bevis er heller ikke bevis, det er LETT å lage et falskt "PrtSc bilde".

Personlig tror jeg på Linn.

Makeupartist Heidi Larsen | 23.07.2010 | 21:54

irene: veldig sant, man kan jo skrive inn informasjonen i mailen selv :/

uff. Man skal kanskje ikke tro på alt man leser eller hører folkens? Å angripe ei jente på den måten er forkastelig

Annie | 23.07.2010 | 22:14

Så enig med Heidi Larsen. Toppen av lavmål, og dere sluker det rått alle sammen.. Jeg tror IKKE på dette tullet iallefall. Og hvis dere har lest igjennom Heidis blogg hadde ikke dere trodd på det heller;)

Maria<3 | 23.07.2010 | 22:21

Man angriper hun ikke-man skriver en mail om hun kan komme med en forklaring på hvorfor hun skrev til SELGER att produktet var kjempe bra-for så og skrive på siden sin til forbrukere att produktet var drit dårlig!! tror neppe noen har skrevet hvor stygg hun er, jg har lagt igjen mange meldinger-og de står ingenting stygt-kun om hun kan komme med en forklaring!!- har ikke jeg som forbruker krav på det!!?!, er ikke mobbing i det hele tatt, og kan hun ikke stå for sine ord så kan hun faen meg legge ned hele siden, for hun er faen så feig att de ikke ligner noe!! jeg legger igjen navn og hotmail adressen min- men Heidi lyver jo-som vanlig- kan hun ikke selv komme med en redgjørelse da- hun er jo voksen-istedetfor masse med budbringere!!!!!

Heidi Larsen: det er ikke og angripe noen man kommer med faktaopplysninger, de er og bevistgjøre folk om att Heidi lyver og prøver og lure til seg produkter, om du synes det er greit-så du med ditt-men for meg er det helt uhørt!! og jeg håper att de blir tatt affære.

Henriette: skal Heidi få en unnskylyldning-fra hvem???, hva tenker du på.., hun svindler folk og skal få en unnskyldning- nå må du for faen rulle inn( unnskyld ordbruken)!!

Håper du Linn kommer med en ny uttalelse snart:)).., om venninen din gjør noe mer med saken eller lar den ligge.., håper førstenevnte!!!!!!!!!

Maria<3 | 23.07.2010 | 22:25

Linn: ta og kom med de på printscrin, så er alt på de rene, så slipper man disse som sier de er løgn-jeg vet du aldri ville skevet noe slikt om de ikke var sant-alt for skikkelig og grei jente til det;)

Makeupartist Heidi Larsen | 23.07.2010 | 22:28

Det er lett å lage fake printscreen Maria.

Jeg har laget et innlegg der jeg har faket en mail bare for å bevise at det er lett å lage en selv.

Ikke tro på alt dere ser folkens ;)

Makeupartist Heidi Larsen | 23.07.2010 | 22:32

Det er ingen bevis på at det er fakta Maria ! Alle kan "kopiere2 en tekst fra mail,eller lage en fake printscreen. Å henge ut heidi på denne måten er utrolig dårlig gjort.

Hva så om hun ikke liker en liten mascara???? Er det mulig å lage en så stor skandale bare fordi hun skriver hun ikke liker et produkt? Tror du verden stopper opp og alle leser heidi sin omtale eller? Folk kommer da til å fortsette å kjøpe selv om EN person ikke liker et produkt.

Og uansett om dette er sant,så trenger man ikke å henge ut en person på denne måten over en liten mascara.

ord mot ord,det er alt jeg har å si.

Annie | 23.07.2010 | 22:35

Maria:

Da må neste Linn og "Line" Bevise at dette ER fakta da? jeg har ikke sett noe annet her en "klipp" som de likegreit kan ha skrevet selv? Det går ikke an å beskylde noen for noe uten å ha bevis å henvise til. At Linn sier at det er fakta, gjør det ikke til fakta vet du;)

Hvis du leser på bloggen til Heidi så har hun forklart hvorfor hun sletter alle kommentarene, og hvis du leser litt til så ser kanskje du også at Heidi stort sett kjøper alle produktene hun skriver om selv. Jeg har fulgt bloggen hennes lenge og tviler sterkt på at hun svindler noen som helst. er nok heller Linn og "Line" som ikke er helt fornøyde med at produktene som de faktisk SELGER fikk dårlig omtale.

Du burde kanskje ikke ta alt du leser på nettet for god fisk? og å Si at Heidi lyver-som-vanlig er jo bare latterlig. Hva i allverden vet du om det? Hvor gammel er du egentlig?

Lill Hanne | 23.07.2010 | 22:39

syns faktisk du bør svare Linn...

malin | 24.07.2010 | 00:13

jeg tror mer på Linn. Jeg har lest bloggen hennes i over ett år og hun er mer enn 100% ærlig uansett hva det gjelder. Hun støtter alltid folk og sier hva hun mener!

Maria<3 | 24.07.2010 | 00:32

Poenget er jo ikke att de var ille att hun sa att maskaren var dårlig-poenget er att hun gir totalt forskjellig innformasjon til selger enn det hun gjør til forbruker, når hun sier til selger att dette er hennes yndlingsmaska får så og slakte den- så kan du da ikke mene att de er riktig, da kan hun likeså gjøre de med andre produkter åsså da!!

Hva jeg vet om att hun lyver, hun lyver jo på siden sin anngående maskaren- hennes yndligsmaskare er omtalt som en dritt maskara!! Det handler jo ikke om maskaren men om hvorvidt hun er seriøs eller ikke!!!

og ja, jeg har nok lest hva Heidi har skrevet på bloggen sin, og jeg synes de er feigt att hun sletter og ikke kommer med en uttalelse-redgjørelse- og hadde hun ikke hatt noe og skjult hadde hun ALDRI slettet- normal reaksjon da er att hun hadde blitt forbanna og ville fått alt på det REINE!!! Mange blogg lesere vil ha en oppklaring-hvorfor ikke bare gi den-hva er problemet hennes.

Synes heller ikke att Linn har hengt hun ut- de har fortalt hva som har hendt og Heidi er i sin fulle rett til og komme med ytringer og forsvare seg men de gjør hun!!!, og hadde Linn løyet så hadde nok Heidi slengt i bordet med opprinnelig Mail gitt.........

Spør heller Heidi hvor gammel hun er-for større bortskjemt unge tror jeg man skal lete lenger etter- er du sen med produktene- ja men da gir jeg dårlig omtale- er så barnslig så det får blitt, jeg skal ha og de nååååååå.....

Men uansett jeg håper levrandørene blir kontaktet i forbindelse med denne sitevasjonen, så kan de ta de opp med Heidi, siden hun ikke er voksen nok til og svare for seg!!! Gud, så mye lettere hun hadde gjort de for seg selv!!

Maria<3 | 24.07.2010 | 00:36

Linn: fint hvis du kommer litt på banen nå og kan kommentere:))

Line | 24.07.2010 | 00:45

Dette er jo helt vanvittig!!! At dere lesere kan ta alt dette for god fisk uten et eneste skikkelig bevis??? Henge ut en annen jente på den måten? En superkoselig jente som har en av de koseligste og beste bloggene JEG leser i alle fall. Kom med noe skikkelig bevismateriale, Linn, eller kom med en unskyldning, for DETTE er for dårlig! Skikkelig ungdomsskole-misunnelse-kultur!FY!!

"Line" | 24.07.2010 | 00:57

Folk må få lov til å tro og mene det de ønsker. Linn er en kjempe flott jente som er 100% ærlig og ønsker sine lesere alt vel. Hun går derfor ut og advarer mot en blogger som ikke er til å stole på... Jeg synes faktisk at personangrep mot Linn er dårlig gjort.

Dere som mener at Linn lyver: Hvorfor ikke stille seg spm om hvorfor ikke Heidi har tatt til ordet og lagt frem den orginale mailen, dersom Linn bare har funnet dette opp?

Jeg liker ikke å henge ut andre, MEN jeg liker heller ikke at andre utnytter meg. Det er HELT greit at ikke alle liker produktene jeg selger, ingen kan lage et produkt som passer for alle, MEN det går faktisk i så fall an å skrive ting på en konstruktiv måte... En kan se på hele ordspråket at dette er en "hevn annmeldelse"

Men for de som har lyst til å fortsette å følge Heidi sin blogg, kjør i vei :)

May | 24.07.2010 | 01:47

Ingen tvil om at jeg støtter Heidi i denne saken. Dette er helt hårreisende! Etter som det er selgeren som har mest å tape i denne saken, er det slik jeg ser det mest sannsynlig at dette dreier seg om en hevnaksjon mot Heidi fordi hun i ærlighetens navn slaktet et produkt hun ikke likte.

Makeupartist Heidi Larsen | 24.07.2010 | 02:54

"Poenget er jo ikke att de var ille att hun sa att maskaren var dårlig-poenget er att hun gir totalt forskjellig innformasjon til selger enn det hun gjør til forbruker, når hun sier til selger att dette er hennes yndlingsmaska får så og slakte den- så kan du da ikke mene att de er riktig, da kan hun likeså gjøre de med andre produkter åsså da!!

Hva jeg vet om att hun lyver, hun lyver jo på siden sin anngående maskaren- hennes yndligsmaskare er omtalt som en dritt maskara!! Det handler jo ikke om maskaren men om hvorvidt hun er seriøs eller ikke!!! "

- da spør jeg; hvordan er du så sikker på at hun har sagt at hun likte mascaraen tilselgeren? Hvordan vet du at hun har gitt forskjellig info? Du vet jo ikke det, for vi har da ikke fått noen bevis.

"Synes heller ikke att Linn har hengt hun ut- de har fortalt hva som har hendt og Heidi er i sin fulle rett til og komme med ytringer og forsvare seg men de gjør hun!!!, og hadde Linn løyet så hadde nok Heidi slengt i bordet med opprinnelig Mail gitt........."

- jo hun henger henne ut når hun ikke legger ut beviser i med i innlegget.Hun sier også at leserne hennes skal gå inn på linken og legge igjen kommentar. så jo,dette er å henge ut. Hvis det ikke er å henge ut en person så vet ikke jeg.

"Spør heller Heidi hvor gammel hun er-for større bortskjemt unge tror jeg man skal lete lenger etter- er du sen med produktene- ja men da gir jeg dårlig omtale- er så barnslig så det får blitt, jeg skal ha og de nååååååå....."

- Igjen så vet du ikke at dette er sant..

Ikke kom her og slenge med leppa fordi vi tar heidis side. Du spør meg på bloggen min hvordan vi vet at dette ikek har funnet sted. ? Da spør jeg deg det samme spørsmålet, hvordan VET du at det har funnet sted? Du kaster sten i glasshus her.

Du vet like lite som meg. dette er ord mot ord

Annie | 24.07.2010 | 09:36

Men HERREGUD da Maria, du har jo misset poenget her fullstendig! Du kan ikke argumentere med ditt og datt når du ikke på noen måte har FAKTA? Du kan ikke vite at hun likte mascaraen eller at hun har skrevet disse mailene?? Har du tungt for det eller? Denne fjortis diskusjonen gidder jeg ikke være med på lengre, det er jo som å snakke til en MURVEGG. Man kan ikke henge ut noen med navn og link uten å ha BEVISER å komme med, enkelt å greit. Heidi kan faktisk anmelde dette om hun vil, bare så det er sagt. Ha en fortsatt strålende dag;)

amalie | 24.07.2010 | 12:23

Greit nok om Heidi gjor det hun gjor. Men det fins større problem iverden, så er ikke nødvendig å henge ut noen. Det å be leserene dine legge igjen en kommentar på bloggen hennes blir litt for barnslig. Slike ting kan ordens opp bak det offentlige.

Maria<3 | 24.07.2010 | 12:31

Einig med Line: Heidi kan da bare komme med den orginale mailen, eller komme med sin side av saken!?!!?!!,men uannsett, jeg tror på Linn og att dette har funnet sted, og att dette er mailen, så jo da er dette fakta for meg,Linn har ikke inneresse og ligge ut noe slikt om de ikke er sant.., og når i tillegg Heidi sletter meldinger og ikke tar til motmæle så sier det sitt!!, Er vel bare til og anmelde det..,men for hva?? Men for all del kjør på:))

Ha en strålende dag:))

Annie | 24.07.2010 | 13:10

"Trakassering er i norsk lov definert som «handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende» og er forbudt." (Diskrimineringsloven, § 5.)

Å oppfordre andre til å hetse Heidi på denne måten offentlig er trakassering. Sier ikke at jeg mener at hun bør annmelde, men at hun KAN.

Linn, du bør slette dette innlegget, virkelig...

Elisabeth Illing Nordvik | 24.07.2010 | 15:24

Djees, Heidi Larsen, du burde få opp øynene. Jeg for eksempel var en av dem som kommenterte innlegget hennes, med navn og mail og alt. Jeg skrev ingenting stygt mot selve henne, kun at det var dårlig gjort og at hun skylder "line" en unnskyldning osv. Absolutt ingenting for å henge henne ut. Denne kommentaren var helt uskyldig og var bare rett og slett min mening. At hun velger å slette denne og alle andre kommentarer som går litt i mot henne, og kun godtar de som er "på hennes side" er utrolig barnslig gjort. Bare dette er et bevis på at hun er utrolig umoden og ikke en seriøs blogger i det hele tatt! Linn godtar jo for eksempel kommentarene dine, som går i mot henne i denne saken. Så hvorfor skulle ikke Heidi gjøre det samme?

"Synes heller ikke att Linn har hengt hun ut- de har fortalt hva som har hendt og Heidi er i sin fulle rett til og komme med ytringer og forsvare seg men de gjør hun!!!, og hadde Linn løyet så hadde nok Heidi slengt i bordet med opprinnelig Mail gitt........."

- Dette utsagnet kunne jeg ikke vært mer enig i. Hun har rett og slett ikke noe å gå i mot med, derfor lukker hun bare øynene og later som hun er "voksen" og liksom hever seg over det. Greit hun vil ikke uttale seg om det, men å slette alle negative kommentarer er rett og slett low.

Jeg støtter Linn 100% i denne saken, hun ønsker bare å få på bordet at ikke alle bloggere er ærlige. Nå vet vi hvertfall hvem vi ikke kan stole på, enkelt å greit. Face it, slaget er tapt for Heidi, hun har mistet all respekt fra veldig mange lesere nå! gogo.

Makeupartist Heidi Larsen | 24.07.2010 | 16:33

Jeg kan ikke stå for ting heidi har gjort. Og nå har jeg fått sagt hva jeg mener. Uansett om heidi hadde gjort det, er det unødvendig å legge ut fullt navn og adresse til bloggen uten å legge ut kronkrete bevis i innlegget. dette er dårlig gjort. Hvorfor "hevne" seg på den måten? HVa får dere ut av det? Da kan man heller holde seg unna bloggen da,ikke sant? Og om man føler for å få lette litt på trykket,så skriv et innlegg om at man generelt ikke liker slik oppførsel og at "jeg var nettopp borti ei som" blabla. istedet for å henge henne ut. Syns dere ikke?

MEn nå orker jeg ikke skrive mer,jeg har fått sagt det jeg mener. Håper bare LInn her tenker ove rdet til neste gang hun skal skrive noe negativt om en annen person/blogger.

Og linn, Jeg kritiserer ikke deg som person i det hele tatt. du er sikkert en kjempenydelig jente ! Jeg syns bare at du kunne spart deg for å legge ut navn og link :)

Ha en flott sommerdag videre !

Makeupartist Heidi Larsen | 24.07.2010 | 16:38

Jeg kan ikke stå for ting heidi har gjort. Og nå har jeg fått sagt hva jeg mener. Uansett om heidi hadde gjort det, er det unødvendig å legge ut fullt navn og adresse til bloggen uten å legge ut kronkrete bevis i innlegget. dette er dårlig gjort. Hvorfor "hevne" seg på den måten? HVa får dere ut av det? Da kan man heller holde seg unna bloggen da,ikke sant? Og om man føler for å få lette litt på trykket,så skriv et innlegg om at man generelt ikke liker slik oppførsel og at "jeg var nettopp borti ei som" blabla. istedet for å henge henne ut. Syns dere ikke?

MEn nå orker jeg ikke skrive mer,jeg har fått sagt det jeg mener. Håper bare LInn her tenker ove rdet til neste gang hun skal skrive noe negativt om en annen person/blogger.

Og linn, Jeg kritiserer ikke deg som person i det hele tatt. du er sikkert en kjempenydelig jente ! Jeg syns bare at du kunne spart deg for å legge ut navn og link :)

Ha en flott sommerdag videre !

enig med annie over her forresten.

Renate Pettersen | 24.07.2010 | 17:49

Dramaqueen.

Line | 24.07.2010 | 18:52

Jeg tror på ingen måte at Heidi mister lesere pga dette, det ser ut som om de som følger med på bloggen hennes støtter henne i denne saken, noe jeg absolutt også gjør! Jeg mener at dersom en skal henge ut en annen person (noe som i seg selv er lavmål), må en kunne komme med skikkelige beviser, ikke en mailkopi som like godt kan være hjemmelaget av en halvsur selger av et produkt som ble slaktet i en blogg. Bevisbyrden henger på den som anklager, og slik jeg ser det, Linn, så har verken du eller selgeren av produktet kommet med et eneste bevis som holder i denne saken. At Heidi velger å ikke kommentere dette noe utover det hun allerede har gjort, synes jeg i grunnen er voksent av henne. Hun kunne tatt til motmæle, ja, men det hadde bare blitt ord mot ord uansett. Hun kunne vist den "opprinnelige" mailen, men den kunne hun jo også bare fabrikkert, ikke sant? Derfor hadde hele sulamitten bare utviklet seg til en bloggslåsskamp. Hun har ikke nevnt deg med navn på sin blogg. Du har linket til hennes og bedt folk om å legge igjen kommentarer. I følge henne så er de 300 negative kommentarene hun har fått fra ca. 30 ip-adresser. Herlighet så lite voksent det er å sitte og skrive negative mailer til en person som en faktisk IKKE KAN VITE om har gjort noe galt!! Det skremmer meg at du, som sikkert er et forbilde for mange unge, gjør dette her. Ufyselig, rett og slett.

Maria<3 | 24.07.2010 | 20:51

Og Lure og Svindle folk er også ulovlig- til innformasjon!!Akkuart som dere prøver og komme med litt sånn "små " trusler til Linn om anmeldelse om hun ikke fjerner!!

Hvis dette har funnet sted mellom blogger- selger så bør dette få stå!!!!

Ha en fin lørdags kveld:))

Pati | 24.07.2010 | 21:04

tror ikke du skjønner poenget her jeg Line

Monica | 24.07.2010 | 21:23

Poenget er jo at man ikke vet om det har skjedd! Det Linn driver med her er å oppfordre til mobbing, noe jeg syns er direkte smakløst. Hvis dette var noe hun absolutt følte hun måtte skrive om så kunne hun ha laget et innlegg, men uten å legge ved Heidis navn. Direkte skittent gjort.

Anonym | 24.07.2010 | 22:49

Hvorfor skal ikke en blogger få lov til å advare andre mot "ting"? Linn har tidligere skrevet en artikkel hvor hun "henger ut" McDonalds, er det også galt?

De som har lest Linn sin blogg (og ikke minst, de som kjenner Linn), vet at hun ikke fabrikerer ting bare for å ha noe å skrive om... Linn har en flott blogg, men mange lesere, hvilken interesse skulle hun ha i å finne på dette her?

Forøvrig har da Linn ALDRI oppfordret noen til å mobbe Heidi med f.eks. å skrive at hun er stygg o.l. for det er bare tull og usakelig.

Dette kommer uansett til å ende ut i at de som ønsker fortsetter å følge Heidi sin blogg, men jeg vil takke Linn for advarselen, og kommer ikke til å følge bloggen hennes lenger...

Forøvrig er det ytringsfrihet i Norge, jeg håper alle har dette i tankene når de prater om å annmelde Linn, for det blir bare for dumt...

Ha en fin kveld!

Annie | 24.07.2010 | 22:53

Det er ingen her som har truet med annmeldelse? Jeg bare konstanterte fakta. Og om noen hadde det så hadde ikke det vært ulovlig? Tror ikke du har skjønnt dette her helt jeg Maria.. Skal ikke si at jeg vet at heidi ikke har skrevet disse mailene-for det gjør jeg jo ikke. Men jeg kan tro på henne. POENGET (som enkelte her har vanskelig for å fatte??) er at Linn har oppfordret til trakkasering, Som man ser i innlegget. At Heidi har svindlet noen er det ikke vist et eneste bevis på. Man er faktisk uskyldig til det motsatte er bevist vet du..

Anonym | 24.07.2010 | 23:13

Annie: Og hvordan vil du at Linn skal kunne bevise dette da? Når ikke utklipp fra en mail er godt nok?

Line | 24.07.2010 | 23:33

Maria: Å lure og svindle er også ulovlig, men hele poenget her er jo at det ikke kan bevises at lureri har foregått!! Det kan like gjerne være Linn sin venninne som er sur pga dårlig omtale, skjønner du ikke det???

Og forresten, det er ikke bare Heidi som mister lesere her, jeg gidder ikke å støtte en mobbeblogg som denne, så fra nå av kutter jeg Malindus sin blogg. Mobbing, enten det er i real life eller i bloggverden, er noe av det verste som finnes, og dette er DEFINITIVT mobbing!

Og til siste anonym; dersom man ikke kan bevise noe, slik som i dette tilfellet, hvor mailer lett kan forfalskes, da LAR MAN VÆRE å henge ut folk!

| 25.07.2010 | 00:02

Nei, dette synes jeg ikke har noe i offentligheten å gjøre...det er jo mellom Line og Heidi.

La nå folk ordne opp i ting selv.

Maria<3 | 25.07.2010 | 01:12

Fy søren som dette blir vrid på-helt bort fra sakens kjerne!! Nå er dette plutselig en mobbe blogg og Heidi blir mobbet!!??!!.., Hallo.., hun blir konfrontert, og tåler hun ikke bli konfrontert anngående hendelse så må hun jo ikke ha åpen blogg!! Hvis man ikke tåler noe negativt så er de lite lurt og ha en slik blogg hun har!! Har ingenting med mobbing og gjøre: man spør hun hva som har skjedd- hvorfor hun har gitt en innformasjon til selger og en annen til forbruker, hvorfor ikke bare svare!!??!! Hvis de er og trakkasere så er hun jammen meg hårsår........

Kan ikke du Heidi bare redgjøre for hva som skjedde mellom deg og selger da???:))

Konstruktiv kritikk kalles dette- ikke mobbing!!!!!!!!! Og så myye styr, man går jo i sirkel..., phuuu;))

Maria<3 | 25.07.2010 | 01:14

Men en ting til: "Line" burde kanskje stått frem med navnet sitt.., skjønner ikke helt hvorfor hun ikke gjør det:))

Line | 25.07.2010 | 08:22

Du, Maria , tar det jo for gitt at Linn og hennes venninne forteller sannheten, noe en ikke kan vite om de gjør! Her er det ord mot ord, og (muligens) fabrikkerte beviser, DET er sakens kjerne! Og en henger IKKE ut folk dersom en ikke kan bevise det helt og holdent, DET er min mening!!

Uansett, merker at dette blir en smule barnslig, har fått sagt min mening og avslutter herved min rolle i diskusjonen. Jeg velger den voksne løsningen til Heidi, og støtter henne, så får resten av bloggleserne ta SINE valg. Denne bloggen besøker jeg IKKE igjen.

| 25.07.2010 | 11:02

Mamma eller ikke. 17 år er du uansett:)

Vibeke | 25.07.2010 | 18:59

Synes det er VELDIG dårlig gjort å henge ut folk på en slik måte av deg Linn. Greit du "bare" er 17, men tror du selv vet hva som er mobbing og ikke.

Og dette.. dette håper jeg virkelig Heidi går videre med. Synes det virkelig er lavmål dette her.

Er overrasket og faktisk skuffet over deg jeg!

Heidi | 25.07.2010 | 21:04

Det kan ikke bevises Maria. Det er hele saken.Man skal ikke henge ut folk offentlig uten bevis.Bra at heidi ikke skriver noe om det. det gjør ikke situasjonen bedre.Det er å kaste bensin på bålet. Uansett hva heidi skriver,så kan hu ikke bevise det, på samme måte som linn ikke kan.Så da er det ikke noe vits.Å starte bloggkrig er bare dumt, og det vil nemlig skje hvis Heidi begynner å skrive om det

Renate Pettersen | 25.07.2010 | 22:42

Anonym

24.jul.2010 kl.22:49

Hvorfor skal ikke en blogger få lov til å advare andre mot "ting"? Linn har tidligere skrevet en artikkel hvor hun "henger ut" McDonalds, er det også galt?

Må bare svare på denne. Det å henge ut McDonalds er noe helt annet enn å henge ut et enkeltmenneske. Folk vil alltid forsette å gå på McDonalds uansett hva en 17 åring har erfart. Men her så henger hun faktisk ut Heidi, og om Heidi gjør det jeg hadde valgt å gjort så anmelder hun Linn for æreskrenkelse.

Anonym | 25.07.2010 | 22:54

Renate: Hvordan er det æreskrenkelse å kommentere hva en blogger har skrevet i sin åpne blogg?

Det kan godt hende at noen har vært inne på Heidi sin blogg og skrevet stygge ting (som blir nevnt et stykke lenger oppe), og det er IKKE greit. De menneskene som evnt. har gjort det, det er de som ikke oppfører seg ordentlig.

Heidi blir på en måte ikke et enkeltmenneske i denne sammenheng. Når en blogger blir sponset og gjerne også betalt (enten i form av penger eller produkter) for å skrive sine meninger, blir ikke dette som en slags jobb, og navnet da assosiert med en virksomhet?

Dersom en skriver en åpen blogg, og dersom en velger å legge seg på en barnslig, uproffesjonell linje når en annmelder et produkt, så må en kunne stå inne for dette. Jeg kjenner også til andre blogger som har ref. til denne saken (uten å bruke navnet til Heidi) og der er samtlige som har kommentert enige i at det er en uproffesjonell måte å annmelde et produkt på.

Saken er IKKE det at produktet fikk en dårlig omtale, noe som selger er inneforstått med kan skje, MEN hvordan ting blir fremstilt. En kan ikke si en ting til selger for å få flere produkter, og når selger er sen med å avlevere produktene, så går bloggeren ut å skriver en dårlig annmeldelse som hevn... Dersom en velger å missbruke sin "makt" på den måten, må en beregne at folk tar til ordet.

Dessuten at Heidi har uttalt "Fra: Heidi Øksendal

Dato: 18. juni 2010 19.08

Øøø. Samma for meg :) Jeg sier nei hver uke til forhandlere som ønsker å sende meg gratis ting, så er det en ting jeg ikke er ute etter, så er det gratisting.

Tror ikke bloggen din har så mange besøkende at det kommer til å ha noen konsekvenser for meg uansett :)" sier egentlig sitt...

Daniel | 25.07.2010 | 23:03

Lille kjære anonym. Det er ærekrenkelse når hun oppfordrer andre til å gå inn på bloggen hennes og skrive til henne. Hun henger ut Heidi med både navn, og bloggadresse. Dette er ærekrenkelse, og er OK ifølge norges lover. Selvfølgelig blir det mange som skriver dritt til Heidi når det er så mange som leser denne bloggen. Alltid noen små/store drittunger som må slenge med leppa og skrive dritt. Og det du siterer at Heidi har skrivd, er det INGEN bevis for what so ever, så å komme med den blir bare latterlig.. Det er noe Linn kunne skrivd selv her på bloggen jo. Alt som du leser er ikke sant vet du. Jeg kan jo skrive

"Fra: Linn Thorsen

Dato: 18. juni 2010 19.08

Jeg bryr meg ikke om leserne mine uansett, jeg vil bare ha masse penger og at alle skal kjøpe det merket jeg selger. :) "

Get it? Man kan redigere sånne ting som man vil selv.

Maria<3 | 25.07.2010 | 23:08

La meg da formulere meg annderledes: Om DETTE har funnet sted Linn, att Heidi lyver til forbruker-selger så ville jeg gådt videre med det!!! Altså til dere som sier JEG ikke vet- Linn og selger vet- gå videre med dette; dere vet så dere kan ta affære!!

Jeg er av en annen oppfatning- Hadde Heidi uttalt seg, så hadde dette avtatt for lenge siden- de fleste vil ha ett svar fra hun- og synes det er feigt att hun ikke svarer!!, Er ikke snakk om og starte en blogg krig men det hadde vært fint om hun hadde kommet med en redgjørelse!!, Provoserer att hun ikke svarer og sletter, og de virker bare veeldig useriøst!!

Er mange som er uenige og har heftige-friske diskusjoner på blogg, det betyr ikke att man mobber eller att man starter noen blogg krig med noen.., kjære folk, er da voksne sivilliserte mennesker!!

Att Heidi kan anmelde dette- ja det kan hun - man kan anmelde akkurat hva man vil- men de vil bli henlagt på minuttet- er kun trussel og vås for og få Linn til og fjerne!!

Men de er lov og være uenige.., føler att jeg også har sagt mitt her.., Mer en nok;)).., litt mettet på det hele.., og har fått klart frem hva jeg mener:)

Ha en forsatt fin aften:)) Maria<3

Maria<3 | 25.07.2010 | 23:17

Anonym: veeeldig.., veeldig enig med deg- man kunne ikke fått sagt det bedre- du snakker de rett rundt- bra skrevet:))))

Helene | 25.07.2010 | 23:29

Det eneste du oppnår her er at folk blir skeptisk til produktene til venninna di. Bra jobba!

Heidi får min fulle støtte i det her. Dette kunne ha blitt ordnet på en mye mer seriøs og voksen måte.

Daniel | 25.07.2010 | 23:47

Maria: "La meg da formulere meg annderledes: Om DETTE har funnet sted Linn, att Heidi lyver til forbruker-selger så ville jeg gådt videre med det!!! Altså til dere som sier JEG ikke vet- Linn og selger vet- gå videre med dette; dere vet så dere kan ta affære!!"<- Enig med det du skriver her, men kan ikke si meg enig med resten.

Dette skulle blitt mellom de to, ikke en "bloggkrig" det blir for latterlig. Er jo latterlig om Heidi skal skrive et innlegg om noe som aldri har funnes sted, er du ikke enig? Syns Linn kunne gjort dette på en helt annen måte, enn å angripe Heidi på måten her, det er verken vinn situasjon for Linn heller Heidi, da begge taper ansikt på det. Voksne siviliserte mennesker ville ikke skrivd dette innlegget, men igjen, Linn er jo bare 17 år, så hun er jo ikke akkurat voksen.

Det at Heidi sletter kommentarer har hun svart på i et innlegg, du kan gå inn å lese det, om du blir så provosert av at hun slenger dritten folk skriver. Heidi er IMOT slik drittslenging, og hun fikk 500 kommentarer, derav mange skreiv, "du er stygg og teit" osv. og JA, dette er mobbing lille venn. Du bør lese om bloggere imot mobbing konseptet ;)

Maria<3 | 26.07.2010 | 13:18

Mnn Daniel: jeg har skrevet ett par kommentarer til Heidi, og jg har ikke skrevet dritt- jeg har spurt om hun kan forklare hva som har hendt- om de er riktig som selger påstår?.., og hvorfor hun gir forskjellig innformasjon- Det er ikke og slenge dritt- hun kan svare på det- si nei hør nå her dette er det som skjedde så kan hun si att hun kan gi noen kommentarer men att hun så setter punktum for saken.., hadde stått myye mer respekt av det!!! og de att kanskje en eller to personer har skrevet att hun er stygg- barnslig betyr ikke att hun må slette alle de andre innleggene..., for jeg tror ikke de er mange som har skrevet slik til hun!!

Og jo Heidi bør kommentere- når du har åpen blogg- offentlig person som blir sponset- så bør hun dog svare- eller bare legge ned bloggen- tåler man ikke kritikk så kan man ha en lukket blogg som bare venner kan se!!

Og du sier att ingenting har funnet sted- jo en mail mellom selger og Heidi har selvsagt funnet sted,. og hadde ikke dette vært den riktige hadde Heidi komme med den riktige og sitt syn- er ikke snakk om og lage noen blogg krig- att man diskuterer/ er uenig og har forskjellige synspunkter gjør det ikke til en blogg krig!!

Linn har ikke tapt ansikt på dette i det hele tatt: Den tapende part her er Heidi som (offentlig sponset) person/ virksomhet den som som står igjen som tapende part!! Att Linn er 17 år, sier ikke noe om hennes mentale alder- Linn er mor og virker som en veldig voksen_ reflektert person i motsetning til Heidi!!!

Så jeg har full tiltro til att dette som Linn har lagt inn er den riktige Mail- og de sier ikke lite om Heidi............, fytti rakkeren!!

Anngående mobbing: att noen skriver att hun er stygg og teit er jo bare veldig barnslig- og de som har skrevet de har nok ikke så veldig høy alder.., og de er slikt som barn sier til hverandre- Heidi som voksen klarer vel heve seg over noen litt banslige komentarer!!!, heller la de andre få bli da og forholde seg til den konstruktive kritikken....

Maria<3

Nora | 26.07.2010 | 16:29

Maria: Herregud, Heidi har da kommentert saken, og skrevet at hun slettet kommentarene fordi hun ikke tillater mobbing på sin blogg. Utdrag fra Heidis innlegg om denne saken:

"De siste to dagene har jeg fått over 500 kommentarer i kategorien MOBBING. De første 300 handlet om hvor stygg og teit jeg er, og de neste 200 handlet om hvor feig jeg er fordi jeg ikke godkjente de 300 første kommentarene.

Men hvem er det egentlig som er feig? De som mobber anonymt på internett, eller jeg som blir mobbet, og snur ryggen til det, i stedet for å tillate slik søppel på bloggen min?

MOBBING ER SØPPEL.

Bak de 500 stygge kommentarene jeg har fått er det bare ca 30 forskjellige ip-adresser. 30 stk, som har prøvd å gjøre alt de kan for å få meg til begynne å grine de siste to dagene.

Og dere kaller meg feig?"

Det krever utrolig mye av Heidi å heve seg over noe sånt som dette. Og jeg, og de andre leserne til Heidi har ikke tvilt et sekund på hennes troverdighet som blogger fordi hun helt siden dag en har skrevet på en ekte, ærlig måte og har lagt så mye tid og egne penger i bloggen sin. Jeg tar riktignok ikke automatisk hennes side i denne saken fordi jeg er "fan" av henne fra før av, men rett og slett fordi det å henge ut mennesker på denne måten som Linn gjør er helt forkastelig, og jeg ikke har noe respekt for folk som gjør sånt. Du skriver at Linn virker som en voksen og reflektert person? En voksen og reflektert person ville aldri skrevet et innlegg kun for å henge ut en person fordi vedkommende har gjort noe slemt mot venninnen hennes. Det er sånt man drev med på barneskolen. Ja, hun er "bare 17 år", men hun oppfører seg som hun kunne vært 13.

Anonym | 26.07.2010 | 17:42

Vel, flere av innleggene her inne kan minne om mobbing av Linn, MEN har hun slettet dem? Nei, hun er voksen nok til å forstå at folk kan være uenige (primært på et sivilisert plan, men det er jo selvsagt alltid noen som må "tøffe seg")

Jeg har også skrevet på bloggen til Heidi, flere ganger og spurt om hvorfor hun skrev en ting til selger og en annen til sinere lesere. Er dette mobbing?

Grete | 26.07.2010 | 18:05

Linn, du synker like dypt selv. Leser ikke Heidi sin blogg, men tror dere at dere hadde syntes det hadde vært noe kult å få hundrevis av kommentarer som sa at "du er stygg, teit, tjukk" osv? Dette er lavmål, fjas, MOBBING. Konstruktiv kritikk, helt okei, men dette er så langt i fra konstruktiv kritikk som man får det. Helt latterlig av deg som toppblogger, og som mor, og henge ut, og angripe en person på denne måten. "Jeg har 5000 lesere mer enn deg hver dag, æddabædda". Vel, der mistet du i hvert fall meg som leser. Du går frem som et dårlig forbilde, Linn. Skuffende.

Grete | 26.07.2010 | 19:29

Trakassering, uthenging og mobbing kalles dette. Synker dere ikke like lavt som Heidi selv da? Dette er så ungdomsskole! Bli voksen, og lær dere å ta konflikter på en voksen måte imellom dem det gjelder. Greit, "advare andre", men hvordan vet dere hva sannheten er? Det kan godt være Linn selv har fått en helt annen versjon fra venninnen sin en det som egentlig er sant. Og om det er sant, hva så? Unge jenter idag trenger virkelig å få litt perspektiv på ting. Man går ikke til personangrep på den måten, uansett hva. Greit at Linn er mamma, hun er fremdeles bare 17 år, noe som kommer tydelig frem. Linke til en annen blogger hvor man nærmest oppfordrer folk til å pepre vedkommende med kommentarer er ikke noe jeg ville vært stolt av ovenfor mine barn. Ser en viss Maria over her poengterer at hun blogger, hun er vant til det. Kjenner jeg blir sjokkert! Blogger eller ikke, hun er et menneske, med følelser! Søsteren min tok livet av seg for noen år siden, nettopp pga av mobbing.. Ingen kan noen gang gjøre ting bra igjen, er det noe dere over her kan stå inne for? Å ha ødelagt noens liv? Kjenner jeg får klump i halsen og tårer i øynene av hvor stygge det går ann å være mot hverandre. Har rett og slett ikke ord.

Linn, mamma til Malin | 26.07.2010 | 20:13

Grete: Kommer bildebevis, må nesten bare ha godkjenning fra Heidi først for adresse og alt står i mailen.

Og jeg oppfordrer til et UNNSKYLDNINGSINNLEGG, ikke mobbing.

Maria<3 | 26.07.2010 | 20:16

Det er faen ikke snakk om og ødelegge noens liv- Jeg har hvertfall Aldri mobbet Heidi på noen som helst måte, og jeg legger også igjen ididentiteten min!!

Man velger og ha en åpen blogg- blogger omhandler debatter, meninger og ytringer- tåler man ikke det, og er veldig sårbar da må man ha en lukket blogg- ikke gjøre seg selv til en offentlig person- om man ikke ønsker og være det!!!!!

Person angrep- hun er en OFFENTLIG person som blir sponset, De er på en måte sminkebloggen som blir konfrontert!!

Og ikke kom her og vri det til att jeg er for mobbing- for de er jeg så absolutt ikke, jeg synes att meldinger til Heidi om att hun er stygg- teit er barnslig og forkastelig- men hvor mange slike meldinger har hun fått!!?!!., jeg har hvertfall ikke skrevet noe i nærheten av noe slikt- og hun slettet mine kommentarer!!- tror nok de fleste har vært saklige!!

Ja Nora mobbing er søppel- men kan man ikke være uenig,ha forskjellig synspunkt og diskutere- så må man forholde seg anonym da, la vær og bli sponset, FORBLI en PRIVATPERSON!! Og nå er plutselig Alt mobbing- så dere bør virkelig ikke ta opp noen temaer eller diskutere med andre- for de er jo mobbing.., og man vet jo aldri sannheten om noen så aldri konfronter noen- nei blir helt matt av dere!!

Sletter Linn det dere skriver stygt om henne?????, nei hun lar alt stå, for de er en åpen blogg, som hele VERDEN kan se, og da blir meningene og ytringene forskjellige gitt .., nei hun er voksen nok til og tåle litt kritikk- tviler på att det går inn på henne!! Hadde de i stor grad gjort de så hadde hun nok lagt ned blogen- de er en avgjørelse man som VOKSEN må ta- er jeg en person som KAN ha åpen blogg., tåler jeg kritikk?.., att andre er uenig med meg, er jeg en sterk person? Endel av disse spørsmålene bør man stille seg før man bretter seg ut for heele verden!!!, for åpen blogg passer selfølgelig ikke for alle!!!!

Grete | 26.07.2010 | 21:59

Maria, jeg snakker ikke om hva du eventuelt har skrevet til henne, blir bare helt sjokkert over at mennesker over her i kommentarfeltet har så lite perspektiv om hva som er viktig i livet at de tar dette som verdens største undergang, og engasjerer seg såå sterkt i noe de egentlig ikke har noe med, deg selv inkludert. Er det skjedd noe feil her, er dette er en ting man kan rydde opp i seg imellom, ikke på nett, hvor alle kan se det, hvor alle kan ytre sin mening og ta side i saken. Du vil kanskje si jeg gjør det samme selv, det gjør jeg ikke. Jeg har ingen rett til å si hvem som har rett, og hvem som ikke har det, for jeg vet ingenting om det. Ikke bryr jeg meg heller, jeg syns bare det er helt utrolig hvor masse stygt enkelte får seg til å si om andre mennesker. Og Linn, selv om har skrevet at du vil folk skal gå på bloggen til denne omtalte sminkebloggen og kreve en unnskyldning, så er det ikke til å unngå at det blir slengt mye usaklig dritt. Det er selvfølgelig ikke din feil!

Jade | 27.07.2010 | 17:24

Synes det er unødvendig å gå ut med navn og link i denne posten! Heidi skrev ikke navn i sin omtale! Så dette gikk på ingen måte utover denne forhandleren av Cosmopharma.

Det er også en uting å legge ut andres mailadresser. Den må du fjerne med det samme før spamboter fanger den opp!

*** Angående bildebevis, så er det best om du tar bilde av mailen som du har mottatt. Ikke med printscreen, men faktisk ta et tydelig bilde av bildeskjermen med et vanlig digitalkamera. Adresse kan du sikkert sensurere etterpå i photoshop, el.l. ***

Makeupartist Heidi Larsen | 27.07.2010 | 21:40

Linn , let it go? hvorfor denne hevn aksjonen pga en dårlig omtalelse? hvorfor ikke bare la det ligge? eller ta det opp med Heidi. Hva prøver du å oppnå? For meg høres det ut som "nå skal jeg ta Heidi " bare vent bildebevis kommer" bli ferdig med saken da for guds skyld. Du som er mor bør være litt mer voksen enn dette,selv om du bare er 17. Ta det opp på tomannshånd. Jeg lurer på hva arbeidsgiveren din synes om at selgerne sine skriver dritt om andre på bloggen sin. Det er ikke så positivt for sminkemerket.

Makeupartist Heidi Larsen | 27.07.2010 | 21:47

Heidi ahr ikke gjort noe mot dere personlig,og aldri nevnt dere. Hun har kun skrevet en dårlig omtale om et produkt,altså en ting,ikke en person.så det er ikke dere personlig det går utover. men det som blir gjort mot heidi her,går ut over henne personlig.og det er drøyt. Jeg tror sminkemerket tåler en dårlig omtale,det er likevel mange som vil kjøpe. Så hva med å roe med litt?

Maria<3 | 28.07.2010 | 15:48

Er litt enig med Heidi Larsen her- Er jo kanskje greit og kanskje bli ferdig med det hele.., alle har sagt sitt,- og alle har ytret sitt.., er ikke så mye mer jeg selv kan si rundt dette hvertfall- har jaggu meg sagt mitt;) Hadde jo vært fint om dere fikk ordnet opp dere imellom., og det med bilde bevis- tror de fleste skjønner att mailen er ekte, siden Heidi ikke vil kommentere.., men uannsett- om hun har vært litt kjip og løyet så er det ikke rettferdig att hun skal måtte høre det for alltid!!- Er alltid godt og få en slutt på uoverstemmelser!!:) Men om du skal komme med bildebevis - så ville jeg gjort det raskt og fått alt på det reine og fått saken ut av verden!!

Har vært litt innpå Heidi sin blogg - og jeg har jo kommet til det att jeg liker bloggen veldig godt og att jeg synes hun er flink, - men det hun gjorde i forbindelse med dere var jo ikke bra i det hele tatt- men hvem gjør ikke feil og hvem har ikke løyet!?! Hun behandlet også selger respektløst- men hvem har ikke vært respektløs noen gang?!.., de viktigste er att man kan stå for det- som om mail har funnet sted så står de respekt av Heidi om hun beklager!!:) Jeg er uenig i Heidis håndtering av denne saken- men det betyr ikke att hun ellers er en dårlig person.., Men what so ever- viktig og bli ferdig med ting- og det og kunne legge ting bak seg er jo også en kunst..;))

Ha en strålende sommerdag:)) maria<3

Maria<3 | 30.07.2010 | 21:56

Jeg håper egentlig att du sletter hele dette innlegget ditt Linn---- til nøye ETTERTANKE ser jeg att dette gikk litt over "styr".., og jeg har faktisk en litt flau smak i kjeften over det hele.., men., men.., de er prisen man må betale for og bare ta en side- uten og vite hva som egentlig har skjedd og kommentere i vei!! ser att jeg skulle tenkt meg litt bedre om og ikke vært fullt så påståelig!!!!

Hvis det ikke er riktig som dere har skrevet i innlegget så skylder hvertfall jeg Heidi en stoooor unnskyldning!! men uansett- skal være meget forsiktig med hva jeg blander meg opp i fremtiden!! Jeg er en person som ønsker og tilføre andre mennesker mest mulig positivt- og de jeg har vært med på her er forkastelig- sant eller ikke sant- man vet ALDRI hvordan en person vil takle noe slikt i offentligheten- de kan ha vært for helt jævlig for hun..., jeg skrev jo att men de må jo hun takle er så lett og si når man ikke står oppi det selv., og hva om en person ikke takler det.., og vil man gjøre noen liv helt for jævlig pga en mascara- nei- det vil jeg så absolutt ikke- jeg ser at jeg har mistet perspektiv her!!! Og dette vil jeg si til andre også: tenk dere godt og nøye om før dere kommenterer- skriver negativt om andre- ord kan såre myye mer enn man tror!!!!

Så etterpåklokskapen leenge leve. huff!!!

Men god sommer Linn- kose deg med Malin:))

Maria<3

Anonym | 03.08.2010 | 00:53

Grete: "...og engasjerer seg såå sterkt i noe de egentlig ikke har noe med, deg selv inkludert."

Hvorfor har ikke leserene noe med om hun skriver falske anmeldelser å gjøre? Hva om denne maskaraen faktisk ER god, men hun har blitt irritert på selger/sponsor og skriver en "hevn omtale". Eller kanskje en annen vare IKKE er god, men hun har fått så masse gratis, at hun skriver at den ER god... (Sier ikke at alle innleggene er falske, men dersom ett er det, hvordan kan noen da stole på hennes omtaler?)

Grete | 11.08.2010 | 14:55

Da er hun isåfall meget useriøs, og fortjener ikke de godene hun får av bloggingen sin. Jeg siktet vel mer til hvor mye stygt folk kan få seg til å si om et annet menneske pga av en omtale av en MASCARA!

Line | 16.08.2010 | 23:02

JEG lurer veldig på hvor de påståtte bildebevisene blir av....

Jade | 13.11.2010 | 11:29

Hvor ble bevisene av? Kopiere og lime inn tekst er ikke bevis.
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20år gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15åring, var hjemmeværende med Malin i tre år før jeg begynte på skole igjen. Så viste testen positiv igjen som 19åring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre måneder senere. Fillip har medfødt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjør at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer på samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vår. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt går vår vei fortsetter jeg på utdanningen min neste år. Første prioritet nå, er å være hjemme og kose meg med ungene og følge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interiør og oppussing, så det er ikke sjeldent at jeg står med malekosten i hånden eller flytter rundt på møbler. Liker også veldig godt å lage mat og bake, så det går endel tid til det også.

Trives godt med livet mitt, og føler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue år.

+ Følg på blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits