Nr alt som kan g galt, gr galt

Var s lynforbanna tidligere at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjre av meg.
Skulle jo se sex and the city 2, men fr det trodde vi at vi hadde tid til litt mat (det burde vi hatt hadde Mc.Donalds holdt standarden de br flge..).
Broren til Roger kjrte, s han meg og Titti gikk p mc.donalds.
Bestilte en cheesburger meny til titti, en big mac meny til Morten og en csar salat med grillet kylling til meg selv.
Nr jeg skulle betale s jeg at summen kom p 399, og synes det var unormalt mye nr alle menyene koster under hundrelappen pr stk.
Hun som var i kassen var under opplring, s jeg spurte om kvittering.
Ser da at jeg har betalt for 2 salatmenyer, og noe til ekstra.
Det skulle egentlig bli 215kr kom vi frem til.
Det finne ut dette, vente p maten og litt til gjorde at vi ikke rakk filmen! Tok over 20 min..
Kom ut i bilen, dritsure og fant ut at den ene menyen manglet, og at jeg ikke hadde ftt bestikk til salaten.
Kjente jeg ble s mektig irritert, for hele prosessen kunne vrt unnagjort om bare personalet hadde vrt litt effektive.
S takket vre Mc.Donalds ble det ikke noe Sex and the city p oss..... Endte opp med se "dear John".
Hvis du tenker se den kan du heller spare pengene bruke de p noe fornuftig. Hele filmen var utrolig kjedelig og uten spenning. Slutten var s drlig at den gidder jeg knapt kommentere.

Mc.Donalds personalet m hvertfall virkelig f en oppstramming, alt gr s seint at det skulle ikke vrt lov.
Og nr du frst fr maten, mangler du enten noe eller s er maten kald og personalet tydelig irriterte for at man sier ifra.
Jeg er bare skikkelig lei meg, for nr jeg frst har barnefri vil jeg gjerne bruke det til noe fornuftig.
Og vente p maten i evigheter, personalet som gjr feil flere ganger og bruker laang tid p ordne opp i det kaller jeg ikke fornuftig. S takk for at dere dela kvelden Mc.Donalds!


N sitter jeg hos tittibestis, s noe bra ble det hvertfall ut av kvelden :)







44 kommentarer

| 13.06.2010 | 21:19

S, send en e-post til mkkern, f gavekort;)

Linn, mamma til Malin | 13.06.2010 | 21:26

Har sendt en klage jeg. Er s utrolig lei av at de aldri klarer f ting riktig.

Hadde jeg vrt sjefen der ute hadde jeg villet vite det om personalet mitt holdt p snn, og ting tok s lang tid. Det er sndag idag, og det var toppen fem andre i ken (og det var to-tre kasser) men alikevel brukte de 20min p dette.

Vanvittig irriterende nr man skal rekke noe, og faktisk har beregnet ok tid til maten men ikke rekker det pga surr.

| 13.06.2010 | 21:31

Off.. Utrolig irriterende med slike ting. Fler alltid det er noe som er feil nr vi er der, mangler noe, feil mey osv... Kan vel ikke vre s vanskelig :)

Men det verste var da vi var i lborg en gang, satte oss ned for spise og finner ut at vi ikke har ftt noe kjtt i hamburgeren, bare brd og salat... Bra gjort sier jeg bare .

May Knutsen - Guling,18 r og mamma | 13.06.2010 | 21:31

Utrolig drlig kunde service p mc.Donald's... Har vrt borti det samme Maaange ganger. Hper du fr et ordentlig svar p klagen din at de ordner opp i dette surret sitt.

glinseglu | 13.06.2010 | 21:35

det hres VELDIG irriterende ut jeg sttter deg der

fiint med en kommentar tilbake

Tina - 22r og mamma | 13.06.2010 | 21:35

Glad jeg aldri i mitt liv har hatt problemer med mc dondals i byen!

Men det beste er nr kjetil eller Ole er p jobb for da slepper jeg st i k!

Helene | 13.06.2010 | 21:39

McDonalds er ogs dyreplagere, s det er like greit styre unna ..

Rebekkast | 13.06.2010 | 21:40

McDonalds er ikke noe flinke, var p McDonalds p Bekkestua idag, og en venn av meg mtte vente 1 time p f maten sin eda alt han skulle ha var i renna og det nesten ikke var noen kunder der

Anneerkul | 13.06.2010 | 21:41

Huff, s utrolig irriterende. Godt at du la inn en klage, for det er ikke snn det skal vre. Kan godt hende det var et enkelttilfelle, men likevel..

Anonymia | 13.06.2010 | 21:47

Det der er ikke engangstilfelle. Snn skjer hele tia fler jeg. P Gjvik s er det alltid noe galt. Sendte klage og de var s feige at de ikke en gang gadd svare.

Maria | 13.06.2010 | 21:55

Jeg synes Dear John var fin jeg! Men at slutten er teit er jeg enig i =)

Anne, bde mamma og englemamma | 13.06.2010 | 21:57

Surt alts. Husker en gang jeg bestilte noe, s sa han "4 min", vi satt i 10-15 min venta, ble forbanna og spurte nr 4 minutter ble til 10.

Men siden du ikke fikk sett den, skal vi se den sammen? :) hehe.

Sigrid, 17 r og mamma til 2(snart 3) r gamle Marcus | 13.06.2010 | 22:01

Har ikke McDonalds her jeg bor :) Synd dere ikke fikk sett den filmen dere skulle se ..

Har lest boken som Dear John er basert p, og den er utrolig bra .. gruer meg litt til se filmen n jeg :p

Victoria | 13.06.2010 | 22:15

Jeg kjenner til det! En gang jeg var p McDonalds s skulle jeg ha med meg maten p en buss jeg skulle rekke. Jeg hadde 30min og tenkte "jeg har jo god tid!" men neida. Jeg bestilte det jeg skulle ha og stilte meg fr vente p maten. Det tok eeeeeeeeeevigheter, og i steden for gjre klar bestillingen, kranglet personalet, de vasket bord og tok alle de andre kundene frst! Selv om jeg stod forklarte at jeg skulle rekke enn buss... det gjorde jeg alts ikke...

Malin | 13.06.2010 | 22:21

en kamerat av meg bestilte p mc donalds ista. to big mac meny + cola til han og jenta.. Det var ei jente under opplring her ogs. Han kom hjem med 15 cheeseburgere + det han hadde bestilt.. Mc donalds surrer s frt!

Renate | 13.06.2010 | 22:22

McDonalds er bare mkk.. Ikke verdt pengene i det hele tatt, da foretrekker jeg kafemat. :)

gunlaug | 13.06.2010 | 22:27

er s sykt enig! senest i dag var vi i tusenfryd, og skulle innom Mc D- og de presterte i sende meg en hambruger uten noe i, og en snn gave i happy meal, som ungene fr. Det var jo flott nr jeg egentlig bestilte Kylling Wrap...

s flink mor du er Malin :-)

Tairill - Blogger om hverdagen min =D (kommenterer alltid tilbake) | 13.06.2010 | 22:58

kjipt da.. :(

hper du fr sett filmen senere :)

SILJE HELN - tenring og alenemor | 13.06.2010 | 23:18

Er glad jeg holder meg unna Mc. Donalds uansett, blir kvalm bare med tanken. Skal vre veldig desperat etter mat fr jeg i det hele tatt vurderer maten der (... isen kan jeg kjpe da, mmm).

Synd at de delagte kvelden din da, Linn. Du har vel klaget p de fr ogs? Utrolig synd at det skal vre s userist, men slik er det dessverre ofte med slike kjeder :/

Janne | 13.06.2010 | 23:42

j, det var da veldig. Fler det er veldig typisk McDonalds though. Si ifra p bloggen om de svarer da, og hva de svarer. Spennende se hvordan de tar slik til seg. Uansett, ha en koselig kveld videre:)

siriskavland | 14.06.2010 | 00:14

Hehe, da jeg og vennina mi skulle p kino en gang for ikke s lenge siden se "the last song" s gikk vi ogs p mc.donalds for spise frst, ble mtt med DRITT DRLIG service der, det var en utlending som sikkkert var helt ny, han insisterte p at vi liksom skulle betale ekstra for f med saus til chicken mc nuggets, og da ketchupen var tom s nektet han fylle p for oss han ville heller ikke gi oss snn "pose ketchup" han sa "dere har jo saus" heheheh mtte le litt ogs, for en tulling har aldri vrt ute for noe s dumt fr. Slike folk br aldri f jobbe i ett service yrke...

julianneli | 14.06.2010 | 01:12

Dear John, er absolutt vrt og se! Kjempe bra film, jeg grt :D

Ida Fredrikke | 14.06.2010 | 01:16

tror du har rett p gratis mat hvis det gr over 5 min.. men vet ikke om det gjelder i norge, men det er snn i USA

| 14.06.2010 | 01:27

Fler jeg kanskje ikke blir den mest populre her n, men jeg jobber faktisk p Mc'Donalds. Men vi er beregnet som Norges beste (jobber p Grorud Mc'Donalds i Oslo), og vi har utrolig strenge krav til de ansatte. Kunder som har ventet p mat i over tre minutter er totalt uakseptabelt, da blir vi ordentlig stressa og gjr alt vi kan for f maten ut til vedkommende, og i tillegg tilby noe kaffe eller is, dersom det har gtt s lang tid som det gjorde for deg.

Det er mye tenke p nr man er under opplring, og dere forstr vel godt at det kan oppst feil akkurat da? Men det de burde gjort var sende en som ikke er under opplring for ta over bestillingen, og fikse opp, istedetfor bare la surrehodet fortsette. Det er flaut se hvordan andre Mc' Donaldser i Norge opererer. De fleste feil og drlige kundeservice som jeg ser hos andre restauranter rundt omkring i Norge er bare rett og slett flaut. Kom bort til oss hvis dere vil oppleve ORDENTLIG service ;)

Ragnhild | 14.06.2010 | 07:53

snt er kjipt og irriterende! nr man frst har innstilt seg p SATC...

men den ansatte under opplring prvde sikkert s godt hun kunne allikevel;-)

Uansett ... hater jeg McDonalds:D hehe

kine | 14.06.2010 | 10:27

Hrregud steik dere ett speilegg da hvis det er s flt ho var p opplring:( ikke s enkelt det da vettu ha litt sympati da menneske .....suttrekopp

LisaHomer | 14.06.2010 | 11:09

Hadde dere vrt tidligere ute hadde dere kanskje rukket se SATC, nytter ikke alltid legge skylden p alle andre. Men nr det er sagt er det likevel himla drlig service der du var.

LisaHomer | 14.06.2010 | 11:16

Btw; er ganske tydelig at du ikke har jobbet, du kunne faktisk spurt om summen stemte FR du betalte s hadde antageligvis ikke hun under opplring blitt s stressa. Er bare idiotisk be om kvitteringen etter du har betalt, hvis du reagerte p totalen fr du ga penga. Allerede da burde du skjnt at det kunne ta litt tid. Eller du kunne bedt om f noen opplrte pga drlig tid. Kunder som deg gjr meg s utrolig irritert. Vi er faktisk ikke s vanskelige be om du tar til deg motet og sier i fra. Kan ikke forvente at denne jenta skulle vite dette ettersom at hun var ny. .

henrietteer | 14.06.2010 | 12:28

jeg synes "dear john" er en av de fineste filmene jeg har sett :) absolutt verdt se etter min mening, men smaken er som baken!

Anne-Lene | 14.06.2010 | 13:43

Greit at folk er p opplring, men de kan da sprre folk som har jobba der ei stund om hjelp, s slipper det ta s lang tid...

Jeg synes ikke de har beregnet drlig tid og hadde blitt like irritert hadde det vrt meg i den sistuasjonen...

Kath | 14.06.2010 | 14:08

mc donaldi kr.sand suger...altfor lang vente tid.

skal du p mcdonals m du ha god tid...

Camilla | 14.06.2010 | 14:12

Mc donalds er dyreplagere? heheh dummeste jeg har hrt. det dere ikke skjnner er at det er ikke de som str bak kassen s lager maten. de som er p kjkkenet har ansvaret for maten, skjnner. kjkken-mat ikke kasse-mat. Det kan skje at det faktisk gr i ball for de ansatte i og med at kundene skal ha alt muligrart. cheeseburger uten kjtt. kylling glutenfri uten kjtt osv. s om det kommer sinte kunder til de ansatte p kasse blir det jo fort litt frustrasjon, de ansatte vet jo godt at det tar langtid og at det er flaut. men de andre ansatte kan ha holdt av maten som ligger klar, s der for m andre vente p ny mat. sett dere heller litt inn i systemet, S kan dere heller klage.

Linn, mamma til Malin | 14.06.2010 | 15:46

LisaHomer: Jeg reagerte ikke fr jeg hadde trukket kortet. Alle kassene hadde lapp med under opplring, s det var ikke mulig. Og 20minutter ER god tid. Nr de frst kom igang brukte de bare et par minutter p orden det. det dumme var bare at de brukte lang tid til begynne med. S sa jeg ifra at det var feil, og da ga hun feil en gang til. S tok mye lengre tid enn det burde gjort. De under opplring har jo ogs ansvar for kunne si ifra nr det blir for mye og de ikke skjnner ting. Mc.D burde uansett ikke sette folk bak kassa som ikke helt vet hva de driver med, de burde f spass opplring frst at de hvertfall kan det grunnleggende.

IN | 14.06.2010 | 16:57

Har sluttet spise p Mc. Donalds jeg. Er ikke s glad i maten, og jeg har hrt ( legg merke til hrt, jeg vet ikke om det stemmer ) at nr de kverner(?) kyllingen der, s kverner de bein og alt med ;s Og hvis du vil, s kan du se denne filmen, s er det kansje ikke verdt pengene og styret, eller? ;-) http://ikkerotte.blogg.no/1272552477_mc_donalds_why_im_hat.html

| 14.06.2010 | 17:28

Det er ikke s lett vre ny i jobben heller, s ta litt hensyn! Det er faktisk utrolig vanskelig holde styr p alt p en snn plass.

Vr tydelig og snakk hyt nr du bestiller, da er det mye enklere for oss bak kassa ta bestillingen din. Kunder har ogs en tendens til lage egne navn p menyene, som ogs en veldig distraherende.

Er enig i at du skulle ftt maten fortere, men uansett. Jeg vet i alle fall at det ikke alltid er gy vre den som str bak kassa fr kjeft "/ Kunder kan vre utrolig ekkle og usympatiske, og faktisk glemme at vi som jobber er mennesker og ikke tjenere.

Ingvill | 14.06.2010 | 18:05

Er enig med deg de bruker SYKT lang tind,vertfall om du skal ha en plain...

| 14.06.2010 | 18:31

Vent til du selv er under opplring, jenta mi, s skal du se hvor lett det er.... og hvordan det fles nr noen ppeker at du har gjort feil. Hvordan tror du vedkommende fler det n, om h*n i tillegg oppdager at h*n er hengt ut som et surrehode p en blogg? Du er en smule korttenkt til tider, og virker i tillegg en tanke bortskjemt.

Hedda | 14.06.2010 | 23:48

Ja skjnner den!

Det er kjipt nr de ikke leverer rask nok. Men s m du ogs ta hansyn til hva du bestiller, bestiller du salat og burgere med spesialordre vil det alltids ta litt lengre tid. Har jobbet p McDonalds i 4 r n nr det er lite folk p jobb s er det fort det gr litt tregt. Syns bare det er litt dumt nr kundene blir sure p han/henne som levere ut maten nr det er de som lager maten sin feil.

Jaja hper de ga deg pengene tilbake eller gratis is! Slik gjr alltid jeg der jeg jobber hvertfall!!

Janne | 15.06.2010 | 00:34

Haha, alle dere som sutrer over at Linn sutrer, hvem sren hadde ikke blitt irritert over alle de feilene der? Og det er greit de kunne vrt mer effektive, men det var de ikke, og det er de ikke. Maten er ofte kald, og det mangler ofte ting man har bestilt. finne det ut nr du er i bilen er utrolig kjedelig, og det vet vi alle. Og dere som sier det er tydelig ho aldri har vrt i jobb, da kan dere selv tenke over hvordan dere ville gjort det, nr dere har s mye erfaring. Dere hadde kanskje trdd til nr dere s at ei under opplring styrte flt? Kanskje til og med gjort det for ho/han, og heller lrt det til vedkommende etterp. S slipper kunden vente i 20 min.. Jeg syns Linn har all rett til klage, hvem hadde ikke gjort det?!

Iselin | 15.06.2010 | 11:33

Dette her er noe alle ville blitt irritert over.. s de som pstr at hun henger ut folk osv - br nesten ned til psykiatrisk.. :) Dersom man er ny s pleier man dobbelt sjekke alt fr man trykker p betale. Og blir ihvertfall ikke irritert dersom man har tatt feil og m rette opp i det..

Silje:D | 15.06.2010 | 14:35

Nr det tar litt lang tid er det greit,,men nr de bruker s lang tid i tilleg til at de gir hun feil meny,s skjnner jeg at hun blir irritert! Og at hun har mtte klage p mc.donalds fr..

Morten Pedersen | 15.06.2010 | 15:09

Inne i mellom kommer slike dager ....

Annonym | 15.06.2010 | 20:49

Alts, hvorfor dra p mc donalds spise i det hele tatt hvis man har klagd p personalet, maten og tiden tidligere? Det gir jo ingen mening, dette gjelder jo da flere som kommenterer her egentlig. Og da du har en halv time p rekke filmen din, og det tok over 20min, la oss si 27 min. Det tar ikke mere enn 1-2 min komme seg ned til kinoen derfra. Hvordan kan du klare g glipp av filmen? Og siden du skriver at du da s dear john istedet regner jeg med at du ikke kjpte billetten p forhnd, det er rett og slett bare din egen skyld? Nr man planlegger rekke noe og man har en begrenset tid p seg, burde man rett og slett ha planlagt bedre, regne med at det kan ta tid.., slik er det bare, ting tar tid, og uforutsigbare ting kan skje.. stille seg i k hvor det er en p opplring, s m man regne med at noe kommer mest sannsynelig til vre galt. Men regner med at du ikke har kommet s lenge enda, til forst at slik er det med opplring. Hadde du selv vrt en p opplring s renger jeg med at du hadde hatt en bedre forstelse. Ingen restaurant eller andre typer spiserier er perfekte. Fr man henger ut en person som du gjr n br du sette deg inn i vedkommedes sko. Hadde de sttt p jobb, tullet bort tiden sin, og oversett deg, s hadde jg forsttt det.

| 15.06.2010 | 21:33

Se FoodINK, du som er s opptatt av kologiske ting etc, s spiser du aldri der igjen
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits