Mammainnlegg


Trtt liten snusk.
M bare advare dere andre lesere om at dette er et innlegg som kansje interesserer de med barn mest, trengte f tmt noen tanker n, og det er gjerne ikke s interessant for de uten barn. Bare s du ikke lider deg gjennom en alt for lang tekst til ingen nytte ;-)

Sovnet ikke fr halv tre i natt, noe jeg virkelig fikk angre p nr Malin vknet til i halv ni tiden.
Sto rett opp, skiftet bleie og ga grt. S lusket vi oss tilbake til sengen, der l vi og lekte og koste i et par timer fr vi bestemte oss for bade. Malin maste, "bade, mamma, bade?" Jeg ante ikke at de kunne si hva de ville nr de var s sm. Hun slutter aldri overraske. Overlykkelig nr badevannet var tappet i, og skummet p plass.
S l vi der og plasket til vannet ble en anelse kaldt. S fikk hun plaske mens vannet rant ned i sluken, og jeg fikk trket meg i fred, vinn vinn situasjon. S var det tid for mat igjen, hun fikk middagslgass og en brdskive, var overlykkelig nr jeg la henne i vognen, endelig spiser hun litt igjen. N sitter jeg og ser p henne fra sofaen, hun ligger med vognpningen vendt mot terassedren s jeg har full utsikt.
Vi skal finne p noe med Tonje og Mia senere, tenkte jeg skulle invitere de p middag.
Kjttkaker med poteter og hjemmelaget saus, tviler p at hun sier nei takk til det..

En ting jeg er veldig glad for er at vi finner p noe med andre barn, eller i det minste andre voksne hver eneste dag.
Det er ikke alltid jeg egentlig orker, men jeg vet at nattesvnen blir utrolig mye bedre nr hun har ftt lekt fra seg med andre sm og sett andre enn bare meg, for bare sitte hjemme med mamma er ikke et alternativ nr man er 16mnd.
Jeg tror det er derfor mange er s skeptiske til folk som har barna hjemme lengre enn normalt, fordi veldig mange er litt "slappe" og ikke stimulerer godt nok med aktiviteter med andre barn. Barnehagen er ikke alltid best! :-)
Men ja, skal ikke surre meg inn p en barnehagedebatt n, for den er som det meste annet personlig fordi hver situasjon er forskjellig. Jeg kan ikke se for meg at Malin snart skal i barnehagen og at andre ukjente mennesker skal ta over det meste av det daglige stellet og stimuleringen, s jeg tviholder p hver eneste lille dag frem til da.
Mlet mitt er at jeg skal kunne se tilbake p tiden som hjemmevrende mamma og tenke at jeg gjorde virkelig det jeg kunne for at hun skulle f en god hverdag med lek og aktivisering med andre barn hver eneste dag.
Vi har hvertfall gode rutiner, og det merker jeg at jeg er glad for n.
Alle rutinene har gtt seg til av seg selv, Malin har mer eller mindre bestemt alt.
Jeg har bare fulgt opp. Den frste tiden la vi oss i to tiden p natten og sov til mellom 12-2 p dagen kun avbrutt av amming.
S justerte hun seg helt selv, og la seg etterhvert fast mellom halv syv og syv hver kveld. Vi samsov og hun ble ammet p natten til hun var ca 8mnd, da la vi henne i egen seng fordi vi merket at hun hadde behov for det og da sov hun natten gjennom helt av seg selv. Jeg var fast bestemt p at ting skulle skje helt naturlig, og det er jeg s ubeskrivelig glad for n. Det var aldri noe skriking nr nattammingen var over, hun var nemlig klar for det og bestemte det helt selv. Samme med ammingen generelt, nr hun ble elleve mneder ville hun enkelt og greit ikke ha mer. Det er ikke alle barn som er klare for nattavvenning nr de er 6mnd, derfor er det viktig lytte til babyen og kjenne p instinktene sine. Det er en grunn til at barnet grter, det er det alltid. Og alle barn er forskjellige, derfor synes jeg ofte at disse "malene" til helsestasjonene ofte kan bli litt vel firkantet. Ta vekt f.eks, for f et gjennomsnitt m man ha noen under og noen over gjennomsnittet. Helsestasjonene kan jo skremme livskiten ut av de fleste frstegangsforeldrene, og det er noe jeg synes de skal ta kraftig til seg. Jeg husker spesielt godt et besk p helsestasjonen, jeg hadde vrt gjennom en av de hardeste ukene i livet mitt hvor jeg gikk fra vre med bestevenninna mi p fdselen hennes hele natten og mesteparten av dagen, til g i en begravelse til en liten baby senere p samme dag. Lite svn, lite mat og mye stress resulterte i litt mindre melk, noe som igjen ga litt utslag p vekten til Malin. Det var ikke betydelig masse, men det var nok til at jeg flte meg ekstremt mislykket og enda mer stressa. Da sa heldigvis helsesster at det var naturlig at melkemengden minket litt akkurat da, for det var jo ikke stress jeg ble utsatt for til vanlig, det var en spesiell situasjon.
Det reddet mye av ammingen tror jeg, at hun backet meg opp akkurat da. Derfor hper jeg at alle helsesstre som skulle komme over akkurat dette innlegget tar det veldig til seg. For en helsesster kan faktisk vre forskjellen p en god og en drlig spedbarnstid. Jeg kom ikke s godt overens med helsessteren frst, men n synes jeg hun er veldig hyggelig og gruer meg ikke til g p kontroll lengre. Det er vel hovedsaklig fordi jeg vet at alt er i "orden" og at hun fr det hun trenger, men det er s fort bli usikker og da trenger man virkelig at en helsesster kan si at man gjr en god jobb. Jeg vil s gjerne at de andre mammaene som leser denne bloggen skal kjenne p flelsen av at de fr det til, at de ikke er mislykket og at jobben de gjr er fantastisk. Uansett alder og bakgrunn.
Kunnskap er makt, det er der jeg har ftt mye av min trygghet fra. Og gode mennesker rundt meg som sttter og gir gode rd nr jeg trenger det.

En av tingene jeg fler jeg har ftt mest igjen for er at jeg har kjent veldig p "instinktet" om ha henne mest mulig nr meg. Vi sov sammen, dusjet sammen, ammet, koste og var nr hverandre mer eller mindre hele tiden den frste tiden og mye enda, bare ikke like mye som fr i og med at aktivitetsnivet er et litt annet ;-)
Lot henne aldri grte alene, og tilfredsstilte behovene med en gang de kom. Hvis barnet fr respons med en gang blir det tryggere enn om man tenker "jaja, de har godt av vente litt.." eller, "lungene utvikler seg nr de skriker" fordi de er trygge p at mamma eller pappa kommer med en gang jeg trenger dem. Vet om veldig mange som ikke ser snn p det, derfor tenkte jeg blogge om det s kansje flere kan se denne siden av det, og ikke bare den der overbeskyttende mamma siden som mange gjerne tenker at de ser.
Det er s viktig at man lytter til instinktene, og kansje bryr seg litt mindre om samfunnets normer.
N er det jo omtrent vanligst legge barna i egen seng omtrent fra dag en, grtekurer, barnehagestart allerede nr de er mellom 9mnd og 1r, og mye annet som for mange ikke fles riktig.

Jeg er litt gammeldags, jeg tenker at jeg vil vre hjemme med henne lengst mulig. Og jeg mener det er det beste s lenge man klarer stimulere og gjre ting sammen med andre barn og mennesker daglig. Jeg vet ogs at de fleste som er veldig imot dette kansje sliter litt med samvittigheten, kansje de angrer p tidlig barnehagestart?
Mange sier at de m tilbake p jobb, men man har faktisk lov til ta lengre permisjon, ulnnet vel og merke.
Jeg vet det gr, jeg har nemlig selv noen i familien som har valgt ta et rs ulnnet permisjon og de har bde hus og bil men fikk det til g rundt. Det gr an leve p en lnn hvis man kutter ned p alt som kan kuttes ned p og gjerne sparer i forveien. Velge billigere mat, handle p tilbud, droppe bil og heller kjpe mnedskort hvis den offentlige transporten fungerer der man bor, og det gr nok busser eller tog. Det meste gr hvis man vil. Det umulige er ikke umulig, det tar bare lengre tid ;-)
Jeg vil ikke frem til at alle skal ha barna hjemme lengre, jeg prver bare vise at det er mulig. Man fr kontantsttte p 3300 i tillegg til barnetrygd, det er ca 4200 i mnd hvis man er hjemme med barn over ett r.
Er man alene fr man ca 17 000 i mnd. Man fr ca 12 000 i overgangsstnad, 3300 i kontantsttte(hvis barnet er over 1 og ikke gr i barnehage) og dobbel barnetrygd i tillegg til bidrag. Har ikke barnefaren rd til betale kan man f forskudd fra staten p ca 900 og noe hvis ikke jeg husker feil. Pluss at man kan ske bosttte.
S om man er alene er det heller ikke umulig.
Tror ikke alle er klare over at de kansje har muligheten, det er jo s vanlig med tidlig barnehagestart at de fleste tenker ikke noe srlig over det men bare gjr som de fleste andre gjr.

For de som mtte spekulere i om vi gikk fra hverandre pga penger kan jeg si som s at jeg "tapte" penger p det om man kan si det p den mten. Jeg har mye mindre i mnd n og er i tillegg alene om ting som husarbeid og matlaging i tillegg til alt det andre, s det er ikke akkurat en situasjon man velger for pengenes skyld.. Men nok om det. Det er faktisk ingen andre enn jeg og Roger som vet hvorfor det er slutt, og hva som gikk galt, det gir meg en trygghet i forhold til rykter, for hver eneste lille ting som er ute og gr (for ja, folk snakker noe helt vilt her i bygda..) kan umulig stemme fordi vi har vrt lure og ikke uttalt oss om noe til noen, for vi vet det blir rykter med en gang. Litt smarte m man vre nr man bor i en bygd..

Men n vknet akkurat Malin, s jeg fr runde av dette eviglange innlegget.
Helt til slutt, jeg kritiserer eller dmmer ingen av dere som velger tidlig barnehagestart, jeg prver bare f frem at det er mulig utsette den lengre enn normalen er n til dags, og at man m tenke mer selv og ikke bry seg s mye om normalen.
Jeg er samtidig helt enig i at mange av barna har det bedre i barnehagen enn hjemme med en mamma som ikke har ork til stimulere nok, eller til leke og finne p ting. Det er alltid forskjellig fra situasjon til situasjon, jeg velger alikevel fortelle min mening, kansje flere finner seg selv overraskende enige?












23 kommentarer

| 08.06.2010 | 15:16

Malin frisk igjen?

Linn, mamma til Malin | 08.06.2010 | 15:18

Anonym: Nei, hun er som sagt p tredje uken med diar

| 08.06.2010 | 15:50

Enig med deg Malin! Er selv mamma til ei ttte p 10 mnd, (er 24 selv) og har ikke lyst at lille skal begynne i bhg om 2 mnd. "Taper" penger p det, men hva er viktigst, penger eller barnet ?

Linda | 08.06.2010 | 15:58

Jeg er ikke mamma, men velgte lese hele innlegget :) Veldig bra skrevet. Du viser igjen og igjen at du er svrt moden og reflektert. Tror du har gjort det absolutt beste for Malin. Ditt alternativ passer kanskje ikke for alle, og andres alternativer passer kanskje ikke for deg. Men hvilken rolle spiller det? Det viktigste er at du og Malin er fornyd med valgene du/dere har tatt for henne. Og jeg syns hun er kjempe heldig som har en s omsorgsfull mamma som deg! Og hun virker jo, uten tvil, som en svrt fornyd og blid unge.

Cathrine | 08.06.2010 | 16:20

Absolutt enig!

Jeg er selv en "hnemor" hvis en skal kalle det det. Jeg ammer snnen min p 1 r, bde natt og dag, han fr ligge i sengen vr s fort han nsker det, fr trst og kjrlighet s fort han viser tegn til nske det, og han skal ikke i barnehage fr han er minst 2 r, nettopp fordi jeg vil forme snnen min selv, han skal oppdras av meg, og jeg klarer fint opprettholde det sosiale med andre barn uten hjelp fra barnehagen, men det skal sies, jeg jobber hver dag fra kl. 08-1530, men da har enten pappan han (jobber 5 skift s er en del hjemme p dagtid) eller s stiller min mor opp og har han. P den mten er han kun rundt mennesker han kjenner og er trygg p, og jeg er trygg p at han fr det han trenger nr han trenger det. En kjenner barnet sitt best selv, bde mentalt og motorisk, og jeg vet jeg gjr det som er riktig for oss. Selvom jeg gjerne skulle vrt hjemme med han hele tiden frem til han var rundet 2 r, men vi valgte neste alternativ, vi kombinerer jobbene vres, og han er iallefall hjemme med en av oss, om ikke bare meg :)

Kjempe bra innlegg, og du er som sagt fr, ei flott mor som virkelig vet ta seg av barnet sitt. Malin er skjnn og man ser p lang avstand at hun har det bra av de valgene du har tatt for henne :)

siri | 08.06.2010 | 16:23

Overhrte en gang en samtale mellom en hjemmevrendemor og en arbeidendemor med barn p samme alder, der den arbeidenemoren spr:

-Hvordan klarer du vre hjemme med barna? snn konomisk, og for din egendel.

Der den hjemmevrendemoren svarer tilbake med ett nytt sprsml

-Hvordan klarer du la vr?

det er jo s sant. jeg kommer aldri til klare overlate barnet mitt til noen andre fra de er 1 r gamle. Det er jo de to frste rene som er de aller viktigste nr det gjelder trygghet og tilhrighet sammen med familien.

Nr barna starter i barnehage er de gjerne der fra 8 om morgenen til 4-5 om kvelden. da er det middag, barnetv, kveldsmat, bad og legging.

Hvor er tiden med foreldrene blitt av.

Det er jo plutselig barnehage personalet som ser mest til dine barn, og de som blir de som oppdrar lrer barna om verdiene i livet.

Det er jo vre barn, er det ikke vi som skal st for dette?

Helst kunne jeg tenkt meg vrt hjemmevrende mamma, men det er sprs hvor mange r man klarer leve p en lnning, men de frste rene har vi ikke planer om sende de i barnehage hvertfall.

Kjemp bra innlegg Linn:) Jeg har heller ikke barn (enda) men synes det er kjempe interesang lesing.

Mamma29 | 08.06.2010 | 17:03

Jeg fler at det faktisk er blitt mer "trendy" vre hjemmemamma n enn hva det var for en tid tilbake. Jeg har selv to jenter p 4 og 7. Jeg arbeidet fram til i fjord sommer, og gikk konstant rundt med drlig samvittighet! Fikk aldri nok tid sammen med dem og nr vi var hjemme var jeg s trtt at jeg ikke orket leke med dem.

Jeg er utrolig glad for at jeg tok beslutningen om slutte i jobben og heller ha tid til de dyrebare skattene mine. Jeg hadde en god jobb i et stort fimra, men du s mye mer det gir meg vre med de to prinsessene mine!

Enig med deg i at det meste er faktisk mulig. Det handler stort sett om vilje og prioriteringer!

ragnhild | 08.06.2010 | 17:45

barnehage <3

LisaHomer | 08.06.2010 | 18:08

Jeg er ingen mor, men om jeg blir det (noe jeg hper skjer) hper jeg at jeg har en stabil nok konomi til vre hjemmevrende med barnet/barna mine en stund. Har du vurdert sjekke Malin for evt. tarmsykdom eller matallergier? Ettersom at hun sliter s mye med omgangssyken?

Mette | 08.06.2010 | 18:08

Flott innlegg.

Jeg hadde bestemt meg p forhnd at det var jeg som kjendte mitt barn best og derfor tok jeg alt det helsesster sa med en klype salt om jeg flte det ikke var riktig for meg og mine barn. Dette har gtt kjempebra, s stol frst og fremst p deg selv og din mageflelse og ikke andre sine "gode" rd.

Jeg sendte mine barn i barnehagen nr de varlitt over ett r, men det var riktig for oss, vi har en bitteliten barnehage som er veldig rolig og fredelig.Vi har justert arbeidstidene vre slike de er s mye hjemme som mulig, om de skulle vrt hjemme var det ingen andre unger hjemme her i bygda og ingen kontakt med andre unger er heller ikke bra. Regner med at de fleste prver velge det som passer best for sin livssituasjon.

Natalie<3 | 08.06.2010 | 18:22

vre hjemme i 2 r med et barn, er noe de fleste ikke orker vil jeg tro. Hrer folk savner jobb og skole etter ett r, s man er spesiel om man ikke vil tilbake igjen, vil jeg si.

Jeg synes at nr barnet er ett r burde det lre seg at mamma og pappa ikke bestandig er der. De burde ligge i egen seng, og leke med andre barn enn bare mamma. Kjempe bra at du har ei eller flere veninner med barn du er med i hverdagen, da fr malin vre med andre barn, som om hun skulle vre i barnehage! :)

Men klart, kommer alltid an p situasjonen om foreldrene sender ungen i barnehage eller ikke.

ida | 08.06.2010 | 19:05

Vil si meg bde enig og uenig i det her innlegget..

Er jo kjempe flott du vil og kan g hjemme med Malin s lenge, men er rett slett ikke alle som har muligheten. Selv om du prver fremstille det som veldig enkelt.. leve av en lnning nr en har hus og bil som skal betales og vedlikeholdes og i tillegg barn som trenger sitt er ikke bare, bare heller. Bor selv langt ut p landet og er avhengig av bil.

Min datter er litt over 1r n og skal i barnehage til hsten. Tror dette blir veldig greit for henne kunne leke en del med andre unger. Kjenner selv ikke s mange andre med smbarn og da tror jeg hun vil f det bedre i barnehagen noen dager i uka av den grunn.

I tillegg syns jeg det er godt for mdre og komme seg litt p jobb og utvikle seg selv ogs. Tror de fleste trenger det etter ha gtt hjemme lenge.

Skal Malin i barnehagen til hsten eller skal du vre hjemme med henne enda et r ?

| 08.06.2010 | 19:34

Forskud fra staten me barnebidrag er 1200 .

Trine Lise (Trine's Verden) | 08.06.2010 | 20:04

Jeg er hjemmemamma til Prinsen som er fdt i Jaunar 09. Og jeg har ingen planer om sende han i barnehagen p lenge. Vi venter n nr 2 i Oktober, og hadde han blitt sendt i barnehagen da kunne det fort blitt sjalusi. "babyen fr vre sammen med mamma, men ikke jeg". Det er ikke godt.

Er utrolig endig i alt det du skriver :) St p!

Sigrid, 17 r og mamma til 2(snart 3) r gamle Marcus | 08.06.2010 | 20:17

Jeg fikk Marcus da jeg gikk i 9.klasse, men han begynte ikke i bhg fr jeg begynte p vgs, det ret han fylte to r. Han var s rolig da han var liten s jeg fikk ha han med meg p skolen. I tillegg var mamma og pappa barnevakt de gangene jeg ikke hadde mulighet for ha han med meg.

Jeg er veldig glad for at jeg har sluppet hatt han i bhg s lenge. Mister mye tid sammen med han, noe som jeg merker p han like mye som p meg. Han er blitt mye mer kosete av seg, og lykken er sove sammen med meg i min seng.

For noen er sikkert det beste ha barnet/barna i bhg, men jeg skjnner virkelig hva du tenker nr du ikke vil ha Malin i bhg enda. Det virker som dere storkoser dere hjemme!

Lill Anette - mamma til Amalie <3 | 08.06.2010 | 21:00

Du er heldig som kan vre hjemme med Malin. Studiet mitt har 100% obligatorisk oppmte, s Amalie m i barnehagen i januar selv ho ikke er ett r. Hadde vi bodd i Sandefjord s kunne ho vrt hos bestemora si, for ho er hjemmevrende, men vi bor jo i volda. Men jeg skal ikke ha 100% barnehageplass til ho. Hjemme med meg s godt det lar seg gjre. Synes 9 mneder er alt for tidlig for barnehage, men kan ikke ta ho med p skolen.

Nr det gjelder helsestasjon og slikt, s er helsestasjonen jeg gr til kjempe bra! Var s bekymra fordi Amalie har spist s lite i det siste (har masse melk da...), og det ga utslag i vekta hennes. De p helsestasjonen sa at det var vanlig at de vokser i rykk og napp, og at jeg bare m fortsette som fr og at det kom til g bra :) Betryggende! :)

Cecilie | 08.06.2010 | 21:14

Du er heldig som har noen vre med:) Er glad for at jeg har 2 for de dagene vi er helt alene s har de hverandre og naturen. Jeg har mistet omtrent alle vennene mine, og har kontakt med kun en venninne og dattera hennes der hvor jeg bor. Men det er klart at nr vi er i den pne barnehagen s er det fler barn der, er bare at jeg ikke kommer meg dit. Ellers pleier de leke med besteforeldrene sine, kusina og fetteren sin i blant. Skulle nske jeg hadde flere venner vre med sklart men de utvikler seg normalt. Ogs skal de snart i bhg:) Synes kontantsttta er litt for lav men jeg fr dobbelt s jeg skal ikke klage.

Windy | 08.06.2010 | 21:31

Enig i det du skriver her! Som om jeg skulle sagt det selv.

Jeg ammet min datter i 2 r, samsov i over 2 r (og gjr det fortsatt innimellom, n er hun 2,5 r), har ikke brukt noen skrikekurer e.l og har mtt behovene hennes p hennes premisser. Ventet med barnehage til hun var 20 mnd.

Hun er frisk, rask, trygg, blid og fornyd! :)

Helsessteren vr har skremt vettet av meg et par anledninger og skapt masse bekymringer med noen ugjennomtenkte uttalelser. Ikke morro. Men jeg har med tiden lrt stole p meg selv og mine instinkter. Det er mitt barn og jeg er den som kjenner henne best i hele verden!

Blser en lang marsj i formaninger og pekefingre n. Skulle nske jeg var flinkere til det fra start.

Men det er ikke s lett nr man er srbar og usikker nybakt frstegangsmor!

St p! Du har en gullegod unge og en super innstilling.

Ps. Det kommer til g kjempebra med Malin i barnehagen. Du aner ikke hvor fort dere begge venner dere til det. Det er en kjempegod flelse komme for hente en strlende blid unge som er opptatt i lek med sine nye venner :)

Idurt | 09.06.2010 | 00:37

Blir p en mte s stolt av deg! selv om jeg ikke kjenner deg!

Har fulgt med bloggen i noen mneder n, og jeg er ikke i tvil om at du er en fantastisk mor og et godt forbilde for andre unge mdre!

Du kommer med mange gode poeng og rd i inleggene dine som jeg vil ta med meg nr jeg en gang fr barn selv. Du har opdratt en nydelig datter og slik du beskriver det i bloggen virker hun helt herlig.

Jeg er sikker p at du er et fantastisk forbilde for andre unge mdre! Du viser at det gr ann oppdra et barn selv om man er ung, at man kan kose seg med livet selv om man ogs p ta hensyn til barnet. At kan kan ha det gy utn mtte dra p fest hver helg osv.

Du virker som en herlig mor og en fantastisk jente! St p videre, Linn!

Klem fra Ida

Elise | 09.06.2010 | 15:13

Har sagt det fr, men sier det igjen, mitt inntrykk av deg er at du er en kjempe god mamma for datteren din og at du fr til den oppgaven kjempe godt.

Men samtidig m du tenke at de pengene du fr i sttte, er det vi som jobber og skatter som betaler for. Er selv helt imot kontantsttte, fordi jeg mener den oppfordrer mdre til vre lenger hjemme og hindrer dem i g ut og tjene egne penger og p den mten ta ansvar for sin egen konomi ikke bare leve p andre sine skattepenger, har selv ikke samvittighet til det.

Men er selvflgelig forskjell p de som mottar sttte mens de er under utdanning og de som bare er hjemme. Kan hende du synes det er best ikke jobbe og kun vre hjemme, men m si jeg synes det er litt irriterende nr jeg vet om andre som m jobbe, g skole og betale alt for seg selv og fremdeles ikke har nok til at det gr rundt for seg.

Har du egentlig planer om ta skole til hsten eller skal du vre enda ett r hjemme?

'kristine b. | 09.06.2010 | 19:45

du er fliink til og skrive, det skal du ha!

Alanna | 09.06.2010 | 20:46

Meget bra innlegg. :-)

Lene | 26.02.2011 | 20:14

Dette er et gammelt innlegg, og jeg vet ikke om du "fr med deg" det jeg kommenterer her n. Men vil alikevel si at jeg er s imponert over deg. Et fantastisk innlegg dette. Jeg kjenner meg igjen i mten vre mamma p, og ja, det er nok mange som ser p meg som hnemor, men de ser ogs hvor trygg og god datteren min er. Jeg tror man fr s ufattelig mye igjen for flge de naturlige morsinstinktene sine, istedet for det helsestasjonen sier, det som blir sagt p div. babyforum osv. Jeg har ogs latt datteren min vise vei, og gradvis har vi kommet inn i gode rutiner p svn og mat. Jeg har for all del tro p rutiner og grenser, men alt til sin tid.

Syntes innlegget ditt var s flott. :)
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits