Vognen - resultat av en ukes prving

Snn ser vognen ut.

Kort fortalt :
Kjempe god trille, enkel sl sammen samtidig som den tar liten plass i bilen.
Jeg er kjempe fornyd med alt bortsett fra to ting; det at man m bruke glidels for legge ned ryggen i liggestilling.
Det er litt tungvindt, for det er fire glidelser, s man trenger begge hendene for f den opp igjen.
Og det at man ikke kan ha barnet mot seg er ogs et minus for meg.
Det er igrunnen det eneste jeg har klage p.
Har bestemt meg for kjpe en bugaboo bee ha som reisetrille/bytrille i tillegg.
Falt helt for den, den er nemlig helt fantastisk lett trille og legge sammen og ned, samtidig som at jeg kan ha henne mot meg.Noe som faktisk er anbefalt, med tanke p at det kan bli ganske mange inntrykk for en liten fordye nr man bare ser fremover og ikke ser mamma eller pappa.
S Easywalkeren kommer til bli brukt som turvogn og sovevogn her hjemme, med mindre jeg fr solgt den.

Easywalkeren fr 4/6 "poeng" av meg, grunnet det at man ikke kan ha sittedelen begge veier og at den er litt tungvind legge ned/ta opp.
Vognen kan virkelig anbefales, er bare meg som er litt vel kravstor og har vogndilla..

Vognen kan man f kjpt i de fleste barnebutikker, jeg har hvertfall sett den mange steder.
Den koster 6200kr.

Linn







28 kommentarer

Ingrid | 03.05.2010 | 22:41

Du burde virkelig satse p bugaboo ja! Det er fantastiske vogner :-)

Lorraine Engen. | 03.05.2010 | 22:49

Den virket jo praktisk da!

Ellen Marite | 03.05.2010 | 23:12

For mye inntrykk? Nr ble det negativt? Mener ikke kritisere deg Linn, virkelig ikke (jeg elsker bloggen din), men det virker litt "overbeskyttende". Er s mye n til dags som "ungene liksom ikke har godt av". Skrubbsr er ikke farlig ...

Eller?

Sunniva | 03.05.2010 | 23:26

Om man leser nye p beskrivelsen av produktet hadde du visst at man ikke kan snu sittedelen. Undvendig mye vognkjp! men hey, kjr p!

Tina - 22r og mamma | 03.05.2010 | 23:39

Liker nr ungen ser fram og ikke mot meg ;)

Og de er for de jeg merker at min datter er mer happy da.

Linn, mamma til Malin | 03.05.2010 | 23:40

Sunniva: En vogn i bhg, en hjemme/fast hos Roger og en reisevogn/vogn til ha hos meg, er faktisk ndvendig hos oss da barnehagen kun bruker vogner til dagsoving og ikke seng.

Roger vil ha en egen vogn som han kan ha hos seg, og det kan jeg jo ikke nekte han.. Derfor skal jeg ha bugabooen til vogn hos meg og byturer osv, og den andre i barnehagen og den tredje hos roger.

Anna | 03.05.2010 | 23:41

Hmm!!

Kjenner jeg lurer litt her!!

Du har akkurat kjpt denne nye trolla og er ikke fornyd og skal rett ut kjpe ny! Hva med selge denne easy walkeren frst?? Ut i fra bloggen din virker det som du har nok av penger hil bruke p stsj! Kan jeg sprre hvordan du har s god rd i den alderen du er? For du er alene og har ingen jobb??? Eller?

Og dette med for mye inntrykk blir for dryt!!

De elsker jo flge med ha noe titte p!! Halooo!!det gr da an prate m ungen selv om hun sitter forover i vognen!

Syns det er rart og ikke sjekke ut spass viktige ting om en vogn fr man kjper en vogn til 6000!!!

Sorry mye negativt her! Liker bloggen din kjempe godt! Syns du for det meste virker som en meget flink og oppegende mor! :-)

Linn, mamma til Malin | 03.05.2010 | 23:41

Sunniva: Og jeg visste at vognen kun kunne brukes en vei, men nr jeg skal skrive hva jeg mener om vognen m jeg jo vre rlig om de tingene som trekker ned hos meg;)

Linn, mamma til Malin | 03.05.2010 | 23:45

Anna: Som jeg har skrevet lenge, hun skal ha en liten reisevogn som er enkel til korte turer osv, det er jo ikke en dyr vogn den jeg skal kjpe, og jeg kommer til prve og finne en brukt fr jeg kjper en splitter ny en..

Ang konomien min har du ingenting med,ja jeg har rd til det jeg vil ha n - og det er det en grunn til som du fortsatt ikke har noe med.

Ang intrykk s er dette forsket p, ikke noe jeg sitter og vaser om.

Les deg litt opp p emnet fr du legger ut.

Easy walkeren ligger forresten p finn n, skriver jo "hvis ikke jeg fr solgt den" har hrt vanvittig mye bra om vogna, men den passet ikke meg p alle punkter.

Ferdig med det.

Monica... | 03.05.2010 | 23:46

Ellen Marite: Linn har helt rett i det hun skriver om ha barnet vendt mot seg i vognen, det er anbefalt ha sm barn mot mamma eller pappa, dette for beskytte dem for ulike inntrykk, samt at det trygger barnet se mammas reaksjon p de ulike hendelsene man passerer med vognen i.l.a trilleturen. Dette har jo ingenting med vre overbeskyttende gjre, da barn i dag blir utsatt for langt flere inntrykk enn bare for noen r siden. Klatring i trr og skrubbsr er en annen debatt.

Linn: supert med tilbakemelding p vogna. Har vogndilla selv, men har enda ikke gtt til innkjp av vogn nr 2 til 1-ringen. Har sett p Bugaboo bee og den ser fantastisk ut da.

Kan jeg sprre deg hvordan Malin har blitt s glad i mat?:) Har nemmelig en gutt p 12 mnd som ikke vil smake p noenting:( Har du noen tips?

Linn, mamma til Malin | 03.05.2010 | 23:49

Monica...:

Akkurat det jeg ville frem til!

Takk.

Malin har vel bare ftt mye forskjellig opp igjennom, gir meg ikke med det frste hun grsser p nesa. Pleier ikke vre mer enn fire smakebiter fr hun hiver nedp som om hun aldri har gjort annet ;) De sier at det tar et barn tretti smakebiter fr de liker eller ikke liker en ting, s er vel bare ikke gi seg.

Hun spiser mye selv, oppkuttede brdskiver, middag osv. Kansje derfor?

Ikke vet jeg.

Monica... | 04.05.2010 | 00:12

Hei igjen,

Takk for svar, m nok bare la han smake p mere ja, og ikke gi meg, nei spisenekt er ikke gy alts.

Kan ikke tro at alle disse menneskene bryr seg om vognkjpene dine jeg. Synes det er flott at du har konomi til kjpe det du og Malin trenger og nsker dere, jeg holdt p snn selv jeg med frstemann, da jeg ogs hadde greit med penger til vre ung mor. Husker hvor stor glede jeg hadde av kunne shoppe litt nr jeg nsket, det skal jo ikke s mye til for lyse opp hverdagene, nei kos deg med vognkjp du, finnes da langt verre ting du kunne gjort;)

Ellen Marite | 04.05.2010 | 00:45

Monica..., det med skrubbsr var bare for sette ting p spissen. Jeg er litt skeptisk til forskingen, ikke alle forskerresultater er fakta. Men det hres jo logisk ut ... Jeg tror nok jeg vil finne ut slike ting selv nr jeg selv engang fr barn. Men hva slags inntrykk er her egentlig snakk om? Biler, rare mennesker, ... ?

SILJE HELN - tenring og alenemor | 04.05.2010 | 00:49

Du er litt st da, Linn. Kjper en vogn og prver f solgt den bare en ukes tid etter, hehe... Jeg anbefaler iallefall forsatt mountain buggy hvis du har planer om ny vogn, men prv for all del vognen skikkelig i butikken fr du kjper den - s du ikke gjr samme "tabben" igjen.

Krka her sitter vendt fra meg, og har gjort det et par mneder n. Jeg var litt skeptisk i starten, men har ftt en unge som sitter mye finere i vogna si. N er hun litt strre enn Malin da, s er kanskje derfor - men tror ikke en unge p over ett r har vondt av sitte den veien heller :) Celine er s nyskjerrig p alt som skjer rundt (det har hun vrt i over ett r), og ble mye stillere nr vi snudde henne - det siste ret har hun egentlig hatet vognen, men med nyvogna gr det mye bedre.

Anna | 04.05.2010 | 02:07

Ok det er fair!

Helt enig at jeg ikke har noe med det! Men det er jo mye fokus p alt du shopper s man m jo f lure! Syns og du m regne med at folk lurer nr man er spass pen om livet sitt og blogger s mye som du gjr!

Og jeg syns det er fint at dere klarer dere bra!

Men det er vel ikke s rart at man er nysgjerrig!

Ang forskning, selv om jeg vet lite om dette forskningsresultatet her. Er det jo ikke snn at alle velger tro p alt det blir forsket om. Man trenger ikke flge alt de kommer med!

Og man er jo der sammen med barnet likevel mener jo jeg!

Syns det er dryt mye dill om det meste med barn!

Test selv og Finn ut hva som funker! Uten at man alltid m gjre som forskerne mtte gjre! Er jo lov bruke hodet :-)

Ang vogn, syns jeg bare det er rart kjpe en ny vogn uten finne ut litt om den frst! Om man kan snu vogna som du tydligvis er veldig opptatt av er jo noks vesentlig!

Syns igjen at du har en kjempe bra blogg og at du virker som en veldig flink mor!

Men man m regne med ikke bare f ros for alt som blogges om! Du legger jo opp til og vil vel at vi skal kommentere uten ndvendigvis ikke alltid vre enige!

Monica... | 04.05.2010 | 14:07

Ellen Marite:

Det er mange slags inntrykk som kan virke overveldende p sm barn, da hjernen deres ikke er ferdig utviklet kan de ikke tolke og bearbeide sanseinntrykk p samme mte som eldre barn og voksne kan.

Det trenger ikke vre rare eller skumle mennesker og situasjoner som kan gjre barnet engstelig eller usikker, det kan vre helt normale situasjoner hvor barnet enda ikke har lrt hva som er hva her i verden.

Nr barn skal lre tolke inntrykk er foreldrene barnets "speil"- alts de ser etter reaksjoner hos foreldrene. Om det feks kjrer en motorsykkel forbi som ofte kan lage ganske hy lyd, s vil noen barn ikke reagere p dette, mens andre kan bli redde. Om de da kan se foreldrenes reaksjon vil dette vre med p trygge barnet og lre dem at dette ikke er farlig. Slik trygges barnet, og da er det ingen tvil om at det er en stor fordel ha barnet vendt mot seg i vognen, for slik kommuniserer foreldre og barn bde verbalt og med ansiiktsuttrykk med hverandre.

Husk at det som er en selvflge for oss, ofte er en helt ny opplevelse og erfaring for 1-ringen:)

tine | 04.05.2010 | 18:53

hehe vogndilla er ikke noe gy :-P

har og hatt vogn i ei uke for s bytte pga missnye.*flaut!!**

Annbefaler absolutt ikke bogaboo- da den sportsdelen fort blir veldig liten og hvis du gr inn p barnevognsguiden.no ser du det er mange som skriver mye negativt om den.

jeg liker veldig godt emmaljunga scooter og tfk som sportsvogn- de blir kjempe sm sammenlagt og stoore utsltt!

Mette | 04.05.2010 | 18:57

Hei.

Vil bare si at jeg liker veldig godt bloggen din, jeg ser du har de samme tankene som jeg hadde nr mine jenter var p den alderen. Jeg har hatt samme vogna og mine jenter elsket det, de hadde god oversikt og fikk med seg alt. De ville ikke sitte mot meg etter ha fylt ett r. Jeg brukte vogna s mye at jeg ikke kunne skrive godt brukt p Finn.no, men fikk kjapt solgt den likevel. Vi hadde ogs 3 vogner, ei til sove i i barnehagen ei hjemme og ei lita paraplytrille, men s at hjemme var det kun easywalkeren som ble brukt.

Lykke til!

skyggebarnet | 04.05.2010 | 19:04

glidels vogner er noe herk.......spes i barnehage...

jeg synes ikke det er s dumt ha flere vogner, jeg kjenner mange som har skiftet vogn masse mer enn det du har Linn.. En vogn er noe man faktisk har med seg mange steder og den skal vre praktisk og lett ha med seg, pluss att ungen skal fle seg vel i den. Enten vil ikke ungen sitte i den.

Veldig greit kunne snu vogna.

Jobber i barnehage, og di vognene med rygg som dras ned med glidels er noe herk. men er sikkert fint til bruk i byen osv. Har prvet dra ned ryggen med unge p armen, og det er neimen ikke lett. Ikke nok med det, s sprer glidelsen av og du fr stoff inn i den, og da sitter den bomm fast...

Tonemor | 04.05.2010 | 19:09

"Ellen Marite

03.mai.2010 kl.23:12

For mye inntrykk? Nr ble det negativt? Mener ikke kritisere deg Linn, virkelig ikke (jeg elsker bloggen din), men det virker litt "overbeskyttende". Er s mye n til dags som "ungene liksom ikke har godt av". Skrubbsr er ikke farlig ...

Eller?"

Jeg lurer p de som skriver slikt om de faktisk har barn selv. Det virker som de har gruuuusomt mye peiling iallefall.

Jeg er HELT enig med deg Linn, i at nr vognen er utovervendt kan barn f for mange inntrykk som kan bli for mye for et s lite barn. Dette varierer sklart fra barn til barn, men de som pstr noe annet har etter min mening liten clue ang. barn. Sklart ikke bare negative inntrykk kan forekomme, men ogs positive, men likevel kan det bli for mye for et lite barn, og de kan bli gira/og eller opprrte. Det merker jeg iallefall p min 2 1/2 rige datter, er det mye som har skjedd i lpet av en dag og hun har vrt med p mye s kan hun g i fra grinete til gira helt plutselig.

Syntes du er kjempeflink Linn, drit i alle bedrevitende som skal komme pst noe annet! :)

Yvonne- | 04.05.2010 | 19:25

Man kan lure litt p hensiktene til noen av de over her. Om man har en annen mening, s praktiser det p egne barn. Om Du velger gjre det DU tror er best, s er jo det fint:) m bare si jeg tviler p at de "verste kritikerne" her har barn selv. Hper iallefall mdre klarer respektere andre mdre, fordi om de ville gjort det p en annen mte selv.

Bra du skriver om dine erfaringer med det du handler. Noen m jo ta de testene, s vi andre kan slippe gjre feilkjp. Vi ser jo godt hvordan det ville blitt mottat:P

TONJE - mer enn bare ei mor | 04.05.2010 | 20:46

TFK kjre deg <3

Silje | 04.05.2010 | 23:23

Unge alenemdre fr god konomi og kan shoppe fordi vi skattebetalerene betaler for det.

hvordan skulle ellers ei 17 r gammal aleinemor uten jobb eller

utdannelse ha rd til hus og shopping osv :)

Lurer p hvorfor 17 ringene fr masse penger og ikke vi andre.

Men jeg syns det er helt greit jobbe, da slipper jeg slite benkene ned hos nav.

Linn, mamma til Malin | 04.05.2010 | 23:26

Silje: Fordi jeg ble voldtatt som trettenring og fr oppreisning for det. Fornyd n?

Silje | 04.05.2010 | 23:35

Jeg fikk ikke oppreisning da jeg ble voltatt, og kommer heller ikke til legge det ut p nett s alle kan se det, med et stort bilde av meg ved siden av teksten. det blir userist fr meg..

jeg pstr ikke at det ikke er sant, men jeg mener at man kanskje ikke br legge det ut p nett, det roper oppmerksomhet...

Men voltekt er uansett trist..

jeg var 12 nr det skjedde, og en dag vil det nok plage deg mindre selv om det aldri blir borte fra minnet..

Linn, mamma til Malin | 05.05.2010 | 00:06

Silje: Det var hvertfall til hjelp for andre. Voldtekt skal ikke vre tabu, ikke nr vi er i 2010.

pst at det ikke er sant er det ikke noe poeng i, for han har innrmt det og vil bli dmt for det.

Det er ikke snakk om oppmerksomhet, det er snakk om at det kan hjelpe andre, og at det hjelper meg komme videre.

Anna | 05.05.2010 | 00:29

Syns du er tff og modig som er pen om dette!!

Og skulle nske jeg ikke var s nysgjerrig i det tidligere innlegget!!

Og flott at du ihvertfall ikke trenger bekymre deg for konomien. Det er vel ihvertfall en mindre ting tenke p :-)

Siv lene | 05.05.2010 | 09:36

Teutonia spirit er en av f trehjulinger som man kan ha barnet sittende mot seg og fra seg, det er kjempe enkelt bytte sitte rettning (Har den selv og er superfornyd!). Bugaboo bee er sikkert kjempe bra den- men det er en trille og ikke noe mer. Ei venninne av meg har den, og hun er fornyd, men det er mer en "kjpesenter" tralle. Den har ikke s god demping.

Siden du ikke er fornyd med easywalkeren s burde du sjekke nye om been fyllere alle kravene dine;) Den er ganske dyr til vre en tralle.
Profilbilde

Jeg heter Linn Thorsen Mikkelsen og er 20r gammel. Mamma til Malin (4) Fillip (0) og stemor til Nicolay (6). Bor sammen med mannen i mitt liv, Halvard (28) i et koselig rekkehus i Fredrikstad.

Ble gravid og flyttet ut som 15ring, var hjemmevrende med Malin i tre r fr jeg begynte p skole igjen. S viste testen positiv igjen som 19ring, og lille Fillip kom 9 tunge og usikre mneder senere. Fillip har medfdt nyresvikt, og vesicoureteral reflux. Det gjr at vi er mye inn og ut av sykehus, og at han krever litt mer enn andre babyer p samme alder. Men vi er med godt mot, og nyter den lille gutten vr. Han er et lite mirakel!

Fremtidsplanene er litt usikre, men om alt gr vr vei fortsetter jeg p utdanningen min neste r. Frste prioritet n, er vre hjemme og kose meg med ungene og flge opp utredningen til Fillip.

Er veldig glad i interir og oppussing, s det er ikke sjeldent at jeg str med malekosten i hnden eller flytter rundt p mbler. Liker ogs veldig godt lage mat og bake, s det gr endel tid til det ogs.

Trives godt med livet mitt, og fler meg heldig som har alt allerede i en alder av knappe tjue r.

+ Flg p blogg.no
+ Kontakt

Annonser

Meny

Kategorier

Arkiv

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av Silje Lien Design
hits